Jump to content

Traders Pit - Epsiode 01


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Jeg har vært AFK (Away from keyboard) en periode, og så kommer jeg tilbake til denne ommøbeleringen... Dette blir spennende å se hvordan kommer til å fungere.

 

Liker godt at det er en beskrivelse på Traders Pit, dette bør vel også legges på de andre forumer (riktig bøyd etter revisjon i 2003).

 

Skal vi lage en ny topic for de forskjellige selskapene vi trader nå, eller skal vi holde oss til denne? I så fall kan vi jo flytte over de tidligere 'trading' topic'ene hit.

 

Re: direkør Gekko og Plus201

Når det gjelder salgsordre som ligger på 200 i GRO kan det være en som prøver seg på shorttrading, hvis den går legger han seg umiddelbart på kjøp 199 og tjener ett par tusenlapper. For den tålmodlige trader er dette en meget lukerativ måte å trade på.

 

Jeg har selv tradet ganske mye på den måten i aksjer jeg følger tett, f.eks. AKVR hadde en horisontal utvikling ganske lenge mellom 117,- og 108,- Da kjøpte jeg på 110,- og solgte på 115,- Dette fungerte mange ganger, men den siste gangen gikk toget uten meg, og da måtte jeg kjøpe på 121,- i stedet. Men uansett er dette en meget fin måte å trade på, altså å velge selskaper man antar skal opp uansett...

 

AKVR sklir overraskende nok nedover i dag, 141,- nå, her sitter jeg rolig uansett... Mandag tror jeg den store oppgangen starter!

 

Heiv meg på en NOI trade for noen minutter siden, 3,379- i snitt 20k

 

Sjekker innom i ettermiddag, nå må jeg ut i sola med dattra...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

NOI er såpass i siget at jeg spår litt i fremtiden mot sommeren..vil selge ut 50% av den da og løse inn noen opsjoner som jeg i øyeblikkets kursfall på AKVR plukket med for juli.

 

Dette har jeg vært meget heldig med tidligere. Får se om 6 måneder hva de bringer inn da.

Link to comment
Share on other sites

Corvus, Vi skulle hatt oss noen ulike avatarer etter sinnstemningen.

 

"Nissen" min plukket jeg frem da AKVR seilte så kraftig opp for noen uker siden. Men jeg kunne godt skiftet den ut med noe surt under nedturen sist.

 

I dag passer den noenlunde bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvordan dere ser porteføljen, er forrøvrig noe jeg kunne tenke meg å ha diskutert.

 

Selv har jeg laget en porteføljeside i Yahhoo som oppdateres for hvert refresh, har alle data der og kan finne den frem uansett hvor jeg befinner meg på en hvilken som helst PC.

 

Porblemet er jo at svingningene kommer rett i "trynet" på meg og de kan være sure når det går nedover. Svært humørdrepende, fra minutt til minutt. Har pøvd å skifte ut rødfargen, men ikke fått det til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to ulike netmeglere i bruk, en via bank og Netfonds. Sistnevnte gir en grei oversikt og fin vurdering av handelsbildet der og da. Fornøyd med den forsåvidt, bankens er noe mer komplisert, svært innholdsrikt og gir et totalt bilde av alle bankkonti, VPS-konti osv. Nyheter og reuters. Alt i ett, liksom. Blir mye å holde styr på, og mangler detaljbildet over handlene.

 

I Yahoo legger jeg selv inn kjøpene og til den pris som er gitt for hvert enkelt kjøp. Og det gir en svært fin totaloversikt på alle aksjer, og det har til tider vært mange. - Det eneset som ikke kommer frem her er meglerandelene.

Link to comment
Share on other sites

Ganske fornøyd med min megler. Generer alt automatisk. Savner litt info om antall selgere og kjøpere, men med sanntid til kr 70,- pr mnd så kan man jo vel ikke syte. Når ting en sjelden gang går galt, er det kjekke folk å prate med på telefonen.

 

Nå ble det plutselig bevegelse i portisen også. Til det bedre. Men bikker nok straks ned igjen. STN-ere som skal selge og legge seg på liiitt lavere kjøp.

 

Terra virker forøvrig litt underlig sulten på mitt hjertebarn, TOM.

 

mvh

pluss201

Link to comment
Share on other sites

Merket meg at det var noen som sopte til seg over 800K aksjer i sluttauksjonen til 3,60 - ënkelt og greit.

 

Dette blir spennende videre.

 

Uheldigvis fallt AKVR såpass at det ble et dundrende underskudd i porteføljen totalt i dag. Huff og huff, slikt blir jeg sur av... noe må ha leket ut fra styremøtet der???

 

Ellers virket denne topic'en bra, og det hadde ikke vært noe i veien om vi var flere heller i den...?

 

Hva synes dere?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...