Jump to content

Traders Pit - Episode 06


Pirelli

Recommended Posts

Siden den forrige ble på to sider starter vi en ny og stenger den gamle.

 

OSE korrigerer i dag, og blir spesiellt tung ved hjelp av NHY som fordøyer skuffelsen over lav vurdering av Yara.

 

Mine babies; AKVR og NOI klarer seg bra i dag syns jeg, sitter stille i disse.

 

Hvordan er følelsen da? Skal vi korrigere i flere dager eller er det nå kjøpsmulighetene er størst?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

virker vel som om alt har stagnert relativt sett grunnet nettproblemene, mange som sikkert ikke tør å gjøre så mye når de føler at de er lite "up to date" om nettet er info kilde og "trade" plass.....

 

Siden det ble en ny tråd, gjentar jeg mitt spørsmål om det er noen som har tegnet aksjer i Opera, og om det evt. er noen med gode grunner for/mot å tegne eller å vente til børsnoteringen torsdag.....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Er dette en glimrende mulighet for å hamstre utbytteaksjer?

 

Det er flere selskaper nå som årlig betaler mer enn 5% i utbytte. En regnværstaktikk å pukke disse.

 

Om markedet generelt skal korrigere, vil disse ha et solid gulv.

 

(såfremt en korreksjon ikke kommer pga utsikter til høyere renter)

Link to comment
Share on other sites

NHY har gjort en velykket test av 500,-, spørsmålet er om dette nivået brytes. NHY har jo vært overmoden for en korreksjon og markedet likte ikke Yara prisingen. Men jeg tror Yara prisen NHY går ut med er en lokkepris...

 

Det er nok NHY og rød nasdaq future som må ta skylden for dagens korreksjon, "Alle" venter rentekutt på 0,25 og uendret grunnholdning fra Gjedrem.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Personlig så har jeg stor tro på videre oppgang for markedet generelt. Selv om NASDAQ sikker skremte en del i går.

Men jeg har tatt feil før, utolig nok. :wink:

 

Er vel bare sundt at ting ikke går til himmels. Litt bedre med litt sideveis bevegelser innimellom.

 

Sitter egentlig med det jeg ønsker akkurat nå. Inne i en periode hvor jeg ikke har tid til å sitte og glo på skjermen.

 

Har lagt inn en liten fiskeordre i TOM i tillegg til alt jeg sitter med fra før. Tror store ting kan skje her om ganske kort tid. Og forhåpentlig får vi en opptur, og ikke en nedtur. :roll: Volumet er laaavt og det siger noen øre ned hver dag akkurat nå.

 

WIC ser ok ut i dag. Men med så mange potensielle akjser i omløp, så skal det ikke mye til om noen ønsker å kjøre aksjen ned. Så ut til å ta imot i overkant av 50 øre, men det er lett å bli lurt muligens. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Faen :evil: Dette har vært en skikkelig drittdag. Kjøp CNR 6.80 salg 6.73 :evil: Ikke ille tap egentlig, men jævli surt å vite at jeg ikke solgte på 7.10.... Og som ikke det er nok, så ser det ut til at CNR er støvsugd for aksjer opp til 6.90 Dessuten føler jeg meg rimelig sikker på at jeg hadde solgt meg ut med gevinst i dag hvis ikke det hadde vært for hælvetes NIX som gjorde meg 'blind' når aksjen begynnte å falle tilbake...

 

Nå er jeg såpass pissed at jeg tror jeg tar fri i morra... helvete heller :evil:

 

Kan i allefall trøste meg med at det ante meg at det kom melding om innsidesalg i dag, slik at jeg solgte ut alt i går. CNR er fortsatt aksjen jeg har gjort mest penger på...

Link to comment
Share on other sites

Glemte å logge inn jeg også...

 

Tror Nasdaq skal opp alt fra i kveld., så er bare å kjøpe på dager som dette, men jeg er ikke med i tradergamet om dagen. Tar for mye tid..derfor jeg ikke er så mye inne på sidenene på dagtid. Sitter bare(kjedelig)fullastet med OTR- aksjer som skal ut på 60-70.som den står i innen 2 år om tingene utvikler seg som jeg tror. 2 kjedelige år, men fin avkstning, om det slår til... er lov å håpe

 

AKVR gjør det skarpt om dagen, grattis Pirelli..

 

Er det noe jeg er sikker på.. så er det kutt fremover på renten.

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article197202.ece

 

 

Man begynte jo først i 2001 med renten som våpen mot deflasjon/inflasjon.. tror ikke man egentlig vet hvordan det riktig fungerer i ekstreme situasjoner som nå.. Har ikke vært lavere siden WW2... og jeg tror den blir lav lenge.. HVa mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Det er fort gjort å irritere seg med 'what if' osv. Men hvis du skal beholde ditt gode humør i markedet over tid er det viktig å løfte blikket fremover. Men tro meg, jeg har vært i de samme følelsene selv ;)

 

Dette er fra min strategi:

Reminders (dyrkjøpte)

Aldri flytt SL!

Ikke bli sur når du tar feil!

Ikke bli kjepphøy når du har rett, da kommer feilene med en gang!

Ikke vær redd for ’å gå glipp av gevinst’ ved å stå utenfor markedet.

Ikke se tilbake å tenk: ”bare jeg hadde sittet litt lenger”, da kommer feilene med en gang.

 

Dette er selvfølgeligheter og ikke lett å leve etter, men jeg prøver så godt jeg kan :!:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Skal si OPC fikk bank nå på slutten, jeg tok 1k på 99,- og venter på neste løft. Om det kommer i morgen eller neste uke... Vi får se. Mange dagtradere med intradag limit som sliter akkurat nå tenker jeg :eek:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

jepp, ble plutselig long i OPC jeg gitt, og måtte i stedet halvere meg i SUO :(

Med den tendensen til "stand by" som SUO har hatt, kan en i alle fall håpe at OPC stiger før/raskere enn det jeg evt. misser i SUO på det, men skulle tydlegvis heller shortet OPC i dag ja..... var voldsomt til hodeløst stup den fikk i dag, så får no tro den klatrer igjen om ikke mange dagene (om ikke alt i morgen), lå lenge å vurderte salg på +2-3%, men brøt deretter med alle fornuftige regler for en "daytrade", men er det ikke sånt dere sier man skal lære av :oops: (så får jeg håpe jeg har lært nå, og burde egentlig vite at OPC ikke er "min" aksje, tapt mye på en short i den tidligere..)

 

Nei skulle nok heller gjort som i aksjekonkurransen, der er jeg fortsatt i pluss for uka.....

 

CNR ser forresten stygg ut nå (GUSH), nede i $ 0,87 (og vært nede i 0,82), men den kan såklart kome like kjapt tilbake den.....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Jeg titter rundt og sjekker putter, men har ikke slått til ennå.

 

Din i NHY kan vise seg å bli en pen dobblingskandidat, eller?

 

Egentlig er vel dette tiden for en skikkelig pessimist å komme seg inn med noen solide putter? Venter vi for lenge kan det bli risikabelt og dyrt?

 

Har du noen forslag.

Link to comment
Share on other sites

Heisann folkens, etter min mening er OSE nå inne i en liten og velfortjent korreksjon, slik vi så i november 03 og januar 04. Altså tviler jeg på at vi nå ser ett trendskifte. Forsiktig med putter gutter ;)

 

pplot.php?index=OSEBX&exchange=OSE&from=20030823&to=20040310&period=&ema_percentage=&height=250&width=500&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=&tc_date=&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

 

Jeg blir ikke noe særlig aktiv på forumet resten av denne uken, lykke til alle sammen!

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Stemmer jeg fikk EME til 6,86, så er det å bli kvitt den igjen.

 

Er jeg den eneste som bruker Fokus? De har forøvrig en kjempefin investeringsportal for børshandel, anbefales.

 

Future på Nasdaq nå:

nasdaq.png

Link to comment
Share on other sites

Bruker du Fokus Laphroaig?

Det var morsomt. Det var min "hoffmegler" i 1993-1997.(Alf-Kåre).Da var det telefonen som var redskapen.

Jeg forstår det slik at du er fornøyd med pc-løsningen? Flott. Jeg bruket nå NetFonds og er også fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...