Jump to content

Traders Pit - Episode 06


Pirelli

Recommended Posts

Så har jeg vært ut og inn i JIN i dag, med +4,4% som resultat, men er egentlig ganske så fristet til å gå in igjen, ettersom Merrill Lynch Int. (MLI) er "gått amok" på kjøperen i dag med totalkjøp på over 1,35 mill (ingen salg) hittil i dag, og så var det den pausinga i HongKong da.....

 

Macaroni (som er glad jeg har tatt inn noe av gårsdagens OPC tap, og kanskje heller skal kjøpe meg opp i SUO igjen ettersom den gått ned ??)

_____________________________________________________________

 

16:22

 

og holdt meg unna JIN på slutten, så nå kommer nok gode nyheter for de som er inne i den, om mitt valg skal bli like riktig som mye av det jeg gjør.. :scratch:

 

får nå håpe at mitt gjennkjøp av SUO (+ litt ekstra) i dag gir gevinst utover differensen på salg i går/kjøp idag..... men da må vel Nasdaq minst holde seg i det grønne, helst stige et stykke over 2.000 (selv om SUO sin inntjening i seg selv vel burde kunne løfte denne aksjen etterhvert ?) :worry:

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Hadde lyst til å legge inn en kjøpsordre på NOI også, tror denne har en del oppside. Men tenkte jeg skulle satse alt på et kort, tror FAST har en del å gå på fremover våren. Ser at DnB begynner å kjøpe stort i FAST nå og har drevet kursen opp til 12,90.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er den? HVOR er den? Har du kikket under der? Der borte, har noen sett der? Nå må dere ta dere sammen da! Finn den!

 

...sånn er sikkert stemningen i det rommet hvor man leter etter bunnproppen i TOM. :wink: :D

 

Hvis noen trenger oppmuntring, så kan jeg vise til HO og Teknikerns anytdning om at kompromissviljen er til stede. :roll:

 

Nesten 20% på den meldingen synes jeg var litt drøyt. Men så er det jo mange som mener at PE i TOM er litt vel drøy også... Uansett. Jeg selger ikke i dag (ble "gruset" fra start som sagt). Kjøper derimot.

 

Lykke til folkens.

Link to comment
Share on other sites

Vi er nok akkurat nå nær bunnen i korreksjonen, jeg kommer til å snitte meg ned i NOI. Antaglig får vi en rekyl når norges bank senker renten med 0,5% i ettermiddag. Jeg ser det som sannsynlig at Gjedrem slår til med 0,5%, han har agert mer agressivt enn ventet før. Slik jeg ser det er 60% sjans for 0,5% og 40% sjans for 0,25%. Grunnsynet blir uendret, og det er vel så viktig som selve nedsettelsen. Hvis Gjedrem sier 0,5% ned og nøytralt grunnsyn er vi like langt.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor går f.eks. GRO så mye ned? den går jo ned like mye som andre småselskaper jo..

 

Huff.. Jeg kom hjem nå jeg, har ikke sett på børsen før nå og fikk en ganske trøkk må jeg si. Ikke koselig å komme hjem til blodrødt over hele skjermen.... Litt sent å komme seg ut nå :roll:

Link to comment
Share on other sites

Teknisk:

Nasdaq under 2000,

Dow falt ut av den ettårige stigende trenden

OSE er på full vei (iflg mine matematiske analyser er støtten på 195,6)

 

Terror:

Bomber i Spania

 

Norge:

Utbytter over risikofri rente vil muligens skattes som lønnsinntekt (Foss, skjerpings!)

 

Er redd vi nå vitner de utløsende årsakene til slutten på det årelange bullmarkedet. Mange SLer er aktivert idag, derfor mulig med en liten sprett opp, men jeg tror Bjørnen kan ha våknet fra dvalen.

Link to comment
Share on other sites

Vi er for tiden i en korreksjon som ikke kommer uventet. Mulighetene for gode kjøp er til stede.

 

Ingen grunn til panikk, økonomien er god og fremtidsutsiktene posistive.

 

Markedet reagerer alltid slik som nå, en kraftig dupp ned, alfor kraftig vanligvis, for så å svinge tilbake igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter fremdeles inne med alle mine poster. Kom jo som sagt ikke hjem før 12-tiden.. Etter å ha våknet opp etter innbrudd i bilen og hatt en kjip formiddag er jeg nå ganske forbanna. :evil:

 

Frykter alt, men er altfor optimist og naiv :oops:

Link to comment
Share on other sites

Forbanna er det flere som er..

Kjøpte 10.000 aksjer i Tomra etter å ha vært ute en periode. Hadde jo spart 80.000,- på å vente til åpningen i dag :(

 

Eller er det lenge siden taperlista bestod av bare tosifrede prosentfall. Så Tomra er i godt selskap da (elendig trøst).

Link to comment
Share on other sites

Er nå en ting at noen av "vekst selskapene" og de mer spekulative selskapene får seg en trøkk, men det er direkte skremmende at man ikke ser forskjell på de IT-aksjene som fortsatt er i utviklingsfasen/fortsatt har underskudd i drift, og en aksje som SUO som om de minst holder samme resultat som i Q4 2003 vil ha P/E på rundt 8 ved kurs 23,20. Da skal den ikke gå ned som en av de verste, men heller holde stand som "verdi aksje", men er jo typisk markedet da, men ASC og FO har sopt opp nærmere 100.000 aksjer tilsammen i dag (uten salg), så noen ser jo hvor underpriset den nå er..... den er jo litt på vei opp igjen nå da, men føler meg langt fra sikker på den om Nasdaq skulle fortsette i rødt.... (og dum som jeg var skulle jeg i går benytte nedgangen til å snitte meg ned, nei skulle gjort som i aksjekonkurransen og gått for shorting denne uka....)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...