Jump to content

Traders Pit - Episode 07


Pirelli

Recommended Posts

Spennende dager, vi har korrigert kraftig, godt hjulpet av terrorister. Veien videre blir nok preget av usikkerhet, redsel, jubel, lettelse... Kort sagt, en psykologisk berg og dalebane for de av oss som ikke blir lei og begynner med WGI aksjer i stedet.

 

Traders Pit bekjennelsene kan muliens komme ut i bokform til høsten, tittelen blir "Traders guide to insanity" og blir pensum blant nyetablerte dagtradere verden over...

 

Spøk til side, jeg tviholder på mine NOI og AKVR aksjer i disse turbulente dager. Og innlemmet skadeskutte TOM i dag på bekostning av å snitte ned i NOI. Jeg mener fremdeles OSE skal opp til nye rekordnivåer etter at denne sårt tiltrengte korreksjonen er ristet av.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

NEW YORK (CNN/Money) - Oracle Corp., one of the world's largest software companies, reported fiscal third quarter earnings and sales Thursday that were in line with expectations.

 

 

The Redwood Shores, Calif.-based company reported net income of $635 million, or 12 cents a share, compared to earnings of $571 million, or 11 cents a share, a year ago. Wall Street was expecting earnings of 12 cents a share.

 

Oracle posted sales of $2.51 billion, a 9 percent increase from the same period last year. That also matched Wall Street's consensus estimate.

 

Shares of Oracle (ORCL: Research, Estimates) fell 16 cents, or 1.3 percent, to $12.25 in regular trading on the Nasdaq Thursday. After a strong start to the year, the stock has slipped in recent weeks. Oracle is now down 7 percent in 2004. :D

 

http://money.cnn.com/2004/03/11/technology...racle/index.htm

Link to comment
Share on other sites

Litt på siden: Det var visstnok 911 dager og 17 timer siden flyene smalt inn i WTC da det smalt i Madrid.

 

Er ikke i funksjonabelt lage rent matematisk så sent på dagen. Men har man da regnet med at det i år var skuddår? I så fall ser det jo nesten skummelt ut.

 

Det litt pussige er jo at man ikke kunngjør smellet i Madrid, samtidig som man kunngjør større angrep mot USA. Og hvordan måler man at 90 % av forberedelsene er utført. Min yrkeskarriere er ikke terrorist, så dette har jeg ikke greie på.

 

Bare noen strøtanker...

 

God natt og lykke til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan blir dagen idag? Det harjo ikke kommet noen avklaring på om det er Al Q som står bak... Vil børsen fortsette og falle slik at jeg kanskje bør hive meg ut asap og kjøpe tilbake til uka?

Link to comment
Share on other sites

Det tar sikkert tid å finne ut hvem som står bak terroren i Spania, tragisk hvis det viser seg å være arabere.

 

Ett lyspunkt var etterhandelen på Nasdaq i går kveld som indikerte 1,68% opp. I tillegg har ikke Asia børsene fallt på langt nær så mye som OSE i går. Vi får se om dette vektlegges i dagens handel på OSE, jeg tror uansett det værste fallet er bak oss.

 

Futurene peker også opp nå, men det er vel litt tidlig å se på den nå.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Forholdsvis kraftig ned fra start, men dette er nok dagen mange ønsker å posisjonere eller snitte ned posisjonene sine. Ser ut som markedet siger oppover nå. Men usikkerheten råder...

 

TOM er ett av lyspunktene, i hvert fall for meg som kjøpte i går. AKVR dippet litt men er tilbake omtrent slik den sluttet i går. NOI faller helt til 2,70-. Støtten på 2,80- røyk så jeg vil avvente litt med å snitte meg ned. NOI blir vinneren i April ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Legger inn kjøpsordre på ITE jeg også, men da kun en liten studentpost. AKVR kommer nok mest sansynlig til å ende opp idag. Burde vel ikke gå så lenge før vi er over 150 igjen? Enig med Pirelli når det gjelder NOI, den kommer til å bli vinner! :D

Link to comment
Share on other sites

Pluss201 skrev:

Litt på siden: Det var visstnok 911 dager og 17 timer siden flyene smalt inn i WTC da det smalt i Madrid.

 

Er ikke i funksjonabelt lage rent matematisk så sent på dagen. Men har man da regnet med at det i år var skuddår? I så fall ser det jo nesten skummelt ut.

 

Det litt pussige er jo at man ikke kunngjør smellet i Madrid, samtidig som man kunngjør større angrep mot USA. Og hvordan måler man at 90 % av forberedelsene er utført. Min yrkeskarriere er ikke terrorist, så dette har jeg ikke greie på.

 

Bare noen strøtanker...

 

Svært mistenkelig med tanke symbolikken som er brukt her. At bomber sprenges i Madrid rett før et valg skulle tilsynelatende lukte ETA.

 

Men det med 911 dager etter 9-11 og nøyaktig 2,5 år senere osv. Det kan ikke være tilfeldig!

 

Men det er jo ikke godt å si hvordan en terrorist (ikke) tenker..

Link to comment
Share on other sites

BON/GRO er konglomerater og lagger etter markedet. Neste uke vil nok GRO stige over 200 igjen (kanskje vi ser 210) og BON vil opp i over 220.

 

BON/GRO er trege aksjer, men etter mitt syn rimelig trygge.

 

Også hjelper det ikke akkurat at Fred. Olsen er eier. Meget få som liker han egentlig.

 

Sikler på NOI i dag. Har dessverre vært borte så jeg fikk ikke med meg duppet. Kanskje lurt å kjøpe seg inn under 2,85...

Link to comment
Share on other sites

Så sluttet vi omtrent der vi startet... I hvert fall hvis vi ser på OSEBX. Men NHY fortsetter nedturen og noteres nå på 488,50-

 

Hyggelig dag for AKVR, sluttet på 147,50- og brikkene faller på plass. Dagens begivenheter kommer i ett lengre innlegg i AKVR tråden i løpet av helgen ;) Laphroaig, jeg håper du har tilgitt Røkke å kjøpt noen aksjer igjen!

 

NOI sluttet over 2,80- og volumet som ble handlet under 2,80- var så tynt at det ikke kan regnes med. Dermed kan vi si at den tok imot på støttenivået. Jeg har lastet opp i dag og sitter nå med 42k og snitt 3,02- Jeg får mer og mer tro på NOI.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Fra nedgang igår til oppgang idag. (min egen portefølje) det hade så absolutt lønt seg å kjøpt AKVR igår, men det ble ikke så jeg gjorde det. Lastet heller litt opp med NOI. gjennomsnittlig kjøpspris er på henholdsvis 144kr og 2,97kr.

 

NOI teknisk

noi2.jpg

 

NOI er i en stigende trendkanal, og befinner seg nå i bunnen. Den har støtte på undersiden på 2.55kr. Motstand får den rett over 3kr merket. Bryter ned gjennom støtten utløses et negativt signal i aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...