Jump to content

Traders Pit - Episode 08


Pirelli

Recommended Posts

Forretningsidé: Fallskjermer og styrthjelmer.

 

Er vi nå for alvor inne i en periode hvor Europa synker fordi USA synker, og fordi USA synker så må Europa også synke? Det er veldig skvettent for tiden i alle fall...

 

Vet ikke om det er de som har baller som kjøper nå. Eller må man bare være dum kjøper man på disse nivåene? Er vi i ferd med å fange fallende kniver? :?:

 

Nåja. Om noen dager ser det sikkert bedre ut. Eller verre...

:?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Børshaien:

 

Highlight kolonnen med kurser, velg "rediger" og "erstatt" fra menyen, og så skriver inn et punktum i boksen "søk etter" og et komma i boksen "erstatt med". Trykk så på "finn alle", så skulle problemet være løst.

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg si pirelli! Lenge siden jeg har ledd så godt av en tegneserie :-)

 

Wow! I dag er jeg en glad mann! Klarte å få solgt ut alle CNR aksjene mine på 5.29! Jeg ble overivrig i går og kjøpte pp 5.28... og hva skjedde? Jo, den tar selvfølgelig svalestup rett etter at ordren min bli matchet! Typisk... Hadde nesten 15 gærninger i tap i natt... utrolig nok sov jeg ikke urolig... tror jeg begynner å bli herdet :-)

 

Nå ser jeg den stiger godt... men det driter jeg i akkurat nå... noen ganger er det bedre med penga i banken!

Link to comment
Share on other sites

Lurer forresten på om jeg skal en tur i Operaen i dag... ser ut til at børsene holder seg relativt sterke mtp. fallet i USA i går... så kanskje Nasdaq får en fin rekyl i kveld som drar med seg teknologiaksjene i morra... synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Det ser ikke så værst ut på Børsen idag.

NOI fortsetter nedturen, og jeg fikk snappet noen fler på 2.65. Solgte meg ut av GRO i forrige uke. nå sitter jeg med ca. 40% cash og 60% NOI. Fortsetter nedturen snitter jeg meg ned.

Link to comment
Share on other sites

Re: Hallu

 

Sitter omtrent posisjonert som deg, med kun NOI i kofferten og 50% cash. Nå har jeg bare fulgt NOI i ca. 1 måned og syns aksjen er merkelig, dobling av kontatstrømmen er nært forestående men likevel sitter aktørene på gjerdet...

 

Generellt ser jo markedet ut til å riste av seg skepsisen, jeg tror dette blir forsterket utover ettermiddagen.

nasdaq.png

Nasdaq future

 

Jeg tror nok investors blir mer forsiktig etter denne påminnelsen om at etter bull kommer bear... Her er en ny tegneserie til deg Vibbe ;)

bear.gif

Etter bull kommer bear

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg kjøpt 1400 GOL på 103 :-) basert på teknisk analyse... ser ut til at det danner seg en dobbel topp formasjon, men jeg satser på at det vil snu her. Hvis ikke er stop-loss på 101.50 og target 119 - 120. Det er jo bra risk / reward. Håper på drahjelp fra statene i natt.

 

Første gang jeg kjøper ta TA, så nå får vi se om det er noe i det oddmund grøtte skriver i boka si...

 

Mye geniale tegneserier på det nettstedet Pirelli... du må legge ut flere slike :D

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg gratulere alle nye og gamle NOI'ere. Nå har kursen passert snittkursen min på 2,93. Og jeg kan puste lettet ut :) Sluttkurs 3,05 og alt tyder på fortsatt stigning. Med brønn 3 i produksjon vil vi snart snuse på 4kr.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde nok vært mulig å selge høyere i morgen Mølleren, men det er aldrig dumt å ta gevinst! :D

 

Selv har jeg snitt på 2,91- på mine NOI aksjer nå, må inrømme at jeg har svettet litt de siste dagene. Det er aldrig hyggelig når aksjer går motsatt vei av det man tror... Tipper vi ser 3,20- i morgen, men jeg vil ikke selge noe som helst før den tredje brønne er i drift om noen uker. Da bør aksjkursen passere 4,- umiddelbart...!

 

Henger på en liten tegneserie som kanskje ehntyder hvordan investors føler seg i markedet akkurat nå...

stocks.gif

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Kan noen si meg hvor det finnes verktøy for å lage graf over prosentvise forskjell mellom høy og lav på en aksje? Satte stop-loss litt høyt på GOL kjøpet mitt. Burde gitt den litt mer spillerom... i allefall -3 %.

 

Ble stoppet ut med 1,4 prst. tap på en dag hvor jeg skulle tjent 2,4 prst. men men... man lærer no nytt hver dag :D

 

Hvor pleier dere å sette stop-loss forresten?

Link to comment
Share on other sites

Har krasjet pc-en. Er midlgertidig på en annen. Men har et lite irriterenede problem jeg ikke kommer på løsningen på:

:roll:

 

Hvordan tilpasse skjermen eller Exploerer visningen slik at alt kommet inn på skjermen? :idea: Slik det er nå må jeg sidelengs scolle den siste 5.-delen av skjermen for å vise alt på nettsidene.

 

Irriternede, men man kunne jo hatt større problemer på denne tiden av natten. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg har byttet PC, og akkurat det var ett lykketreff.

Er klar i dag for å gå inn igjen, men er usikker på markedet generelt.

Er redd for at USA kommer til å styre mye fremover og det skal ikke store bomben til før panikken brer seg, noen synspunkter på prosentvis vekting i dagens marked?

Link to comment
Share on other sites

Sjekk dette...

 

 

 

 

Utviklingen av minne hos Thin Film Electronics trenger ikke å være så dyster som signalene fra Opticom tilsier.

 

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 17.03.2004 08:58

 

 

Utviklingen av minne hos Thin Film Electronics trenger ikke å være så dyster som signalene fra Opticom tilsier. Visstnok skal et minne på 1-gigabyte med en størrelse på et frimerke være lovet ferdig i løpet av noen måneder, skriver skriver Silicon Strategies i sin "heard on the beat"-spalte tirsdag, ifølge TDN Finans.

 

Silicon Strategies har denne uken "hørt snakk" om at Thin Film Electronics har lagt frem informasjon på et 512-megabyte "printet" polymerminne med størrelse på et frimerke. "Visstnok skal en 1-gigabyte versjon ha blitt lovet å komme om noen få måneder", skriver Silicon Strategies.

 

Nettstedet kan imidlertid ikke avgjøre om det er snakk om ekte ikke-volatilt minne eller en form for ikke-overskivbart minne.

 

"Merkelig nok så forsvant den lille informasjonen som fantes om minnet på internett etter at Silicon Strategies startet å forehøre seg", skriver nettstedet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte OPC igår 400 aksjer til 86,25 :D

 

Har aldri likt OPC men siden jeg er ute av Fast ble det handel på impuls. (tenkte Fast ligger jo som en grei garanti)

Dette kan bli moro!!!

 

Kun flaks fra min side :roll:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...