Jump to content

Traders Pit - Episode 08


Pirelli

Recommended Posts

Så er det på han igjen...

 

Helgen's nyhetssendinger har fråtset i terror, dette vil muligens prege mandagens åpning selv om det er irrasjonellt. Selskapene tjener verken mer eller mindre om det skulle vise seg å være Al-Q som får skylden for bombene i Madrid.

 

Selv sitter jeg med mine aksjer i AKVR/NOI og har noe fri kapital, dersom korreksjonen fortsetter vil jeg garantert finne tradingkandidater. TOM og OPC vil muligens peke seg ut i så måte. TOM får muligens en litt svak åpning ettersom bundesrat ikke har klart å enes om noe pantedirektiv og da hiver jeg meg muligens på en trade i denne.

 

Traders Pit epsisode 8 er herved åpen, ha en god børsuke ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Som du sier Pirelli, har neppe om det var Al-Q eller ikke noen ting å si på norske selskapers (generelt) inntjening, men om det går opp i morgen (som jeg tror, grunnet den kraftige oppgangen i USA fredag ), bør man kanskje følge nøye med på futures i USA/når USA åpner..... starter USA ned grunnet frykt, tror jeg raskt uken kan bli en "ond spiral" nedover.....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Skal vi se... 23,50 kr og 3 frimerker på 5,50. Samt 4 tomflasker. Ikke mye å slå i bordet med. Dermed blir det sikkert ei uke på gjerdet for min del... :D

 

Men skulle TOM ta en dupp, så kan vel jeg alltids makte å skrape sammen nok penger til å spleise på en post. :wink:

 

Kan ikke utelukke at TOM rykker stadig litt tettere mot å bli gratis i morgen. Var merkelig stille om Bundesrat i Norge på fredag. iMarkedet og slike makter nok å finne ett eller annet å bruke for å få til en dårlig vinkling i dag også. Muligens vil det også komme en avklaring om når loven til slutt kommer (eller ikke kommer).

 

Flexitid her...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke amerikanerne er noe mer sofistikerte enn oss når det gjelder å tolke terrorens invirkning på pengemarkedene. Derfor kommer nok US børser til å se på hvordan europeisk/asiatiske børser reagerer.

 

Akkurat nå ser det slik ut ifølge Nettavisen:

Stockholm SAX +0,72%

Frankfurt DAX -0,17%

London FTSE -0,03%

Paris CAC +0,03%

Hang Seng -0,10%

Nikkei N225 +1,39%

 

Særdeles hyggelig at Nikkei er opp 1,39%, jeg tror dette går veien.

 

CNR ligger ann til kraftig fall i dag ettersom det er uro i Georgia, mulig det lønner seg å kjøpe denne og vente til situasjonen stabiliserer seg igjen?

 

http://www.imarkedet.no/index.php?object_i..._object_forside

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at markedet har overreagert angående CNR i det siste. Men snakker om lite stabil aksje :)

 

Har du sett for deg noe mulig salgs topp? Gikk selv inn i aksjen på 5,4 for en stund siden og har noe igjen etter et salg på 7,8. Ser egentlig for meg at restene går mellom 5,4 og 5,5 og dermed ikke gir meg så stor tap.

Link to comment
Share on other sites

Du satser litt på denne Ståle :)

 

Vel, hvis man bruker å daytrade så er CNR en av de beste. Iløpet av en dag kan denne bevege seg opp og ned med 1kr i intervall. Og når aksjenkursen er på rundt 6kr så gir dette store utslag.

Link to comment
Share on other sites

Fast aksjene mine presterte å triggere stop lossen min 2 dager etter innkjøp (sinnsykt godt gjort av meg synnes nå jeg :oops: ). Kjøpte meg inn i CNR i dag jeg også til 5.26. Håper det løsner litt dette her..Noe må jo gå min/vår vei også

Link to comment
Share on other sites

Sitter med 30 OBX720 call ff 1803.

Heldigvis feiret jeg det jeg trodde var gevinst på fredag kveld, etter at Nasse hadde sluttet i +.

 

Virker som de snart er verdiløs.

Begynner å lete etter tomflasker til panting!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har solgt alt,hadde ikke baller til dette her!!!

Noe med små tap(cnr)Noe i null (fjo)

Fast har jeg hatt lenge så der ble det 14-15 lapper i gevinst selv etter blodrøde dager :)

 

Nå skal jeg vente med neste trekk,det blir Fast igjen,men når??????

Link to comment
Share on other sites

Ooops, I did it again! Blanket meg i AKVR, jeg har rett og slett mer tro på NOI og kjøpte 40k der ;)

 

Depresjonen har vel fanget de fleste, det ble ingen U på totX i dag, snarere en backslash... Vel vi får beholde galgenhumoren og håpe på at en kraftig oversolgt Nasdaq kan redde morgendagen.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Nok en RØD dag på børsen. Nå er porteføljen min trygt plassert sør for pluss. Likevel er jeg ikke i en tilstand av desperasjon underlig nok.

 

Enten så er vel de fleste aksjene på børsen nå på billigsalg, eller så er de styggdyre. Hva de er ser vi vel lettere om enda noen dager. NASDAQ går inn for et slags stupdykk i dag igjen.

 

Spennende dager dette.

 

Har ikke handlet noe så langt, men håper å få gjennom noe kjøp i TOM i morgen. Mulig jeg skubber ut noe også for å pynte litt på ligningen i år (bytte dyre mot billige aksjer).

 

Regner med at det meste av fallet er i TOM er unnagjort allerede. Men også det svaret kan kun framtiden bringe. Får se om den er nærmere 50 enn 20 om ca 1 mnd. Alle vet vel hva jeg tror...

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Skal si det var stille å rolig her på forumet i kveld, sitter dere å slikker sårene fra dagens trading?? Jeg sitter å lurer på når jeg skal slippe mitt optimistiske markedssyn og bli pessismist...

 

bears.jpg

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette lover ikke bra for tirsdag.

Likte ikke slutten på Nasse i dag.

Jeg "mistet" 90% av poeteføljen på fredag på grunn av kluss med ny PC. Det var ergelig da men det kan vise seg å være heldige tilfeldigheter. Jeg tror jeg ligger lavt noen dager til ting roer seg litt, retningen videre nå er vanskelig å vite.

Men kjenner jeg meg selv rett så står ikke pengene på konto så altfor lenge, til det er det altfor spennende det vi driver med.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...