Jump to content

Traders Pit - Episode 08


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

ad. AKVR

 

Har noen av dere peiling på når avstemningen er idag, og når vi får resultatet. Jeg går ut i fra at AKVR skal litt opp dersom resultatet er positivt, og mye ned hvis negativt.

 

Dette er mitt første innlegg her. Jeg syns dette forumet er veldig bra og saklig. Godt å slippe alt "drittkastingen" som jeg ser på f.eks. HO.

Link to comment
Share on other sites

Re plus201: Jeg handlet litt TOM i dag, ser også at LBI nettohandler mye. Tror vi får ett løft pga. mulig gjennombrudd i Tyskland i morgen.

 

Re Gjest: Hvordan i all verden fikk du skrevet ett gjesteinnlegg? Ifølge Ståle skal det ikke være mulig :D

 

Når det gjelder AKVR ser jeg ikke så stor oppside ettersom de to nye datterselskapene er vurdert til 'fair value' på 145,- pr. aksje. Hvis man skal bytte sine nåværende aksjer i AKVR mot ett av de nye selskapene er det liten vits i å kjøpe AKVR over 145,-

 

I tillegg vil det nye holdingselskapet få dårlig likviditet når bare mellom 11 og 20% av aksjen er på 'frie' hender.

 

På grunn av de to overnevnte faktorer har jeg solgt alle aksjene mine i AKVR, og venter heller med å kjøpe til nye Aker Kværner kommer på børs før påske.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Ser ikke ut til at noen har tenkt å spise av 37 når det gjelder TOM. Blir vel litt himmel eller helvete i morgen kan man gå ut fra. Skal vel heller ikke se bort fra at hele morgendagen koker ut i ingenting.

 

Trøsten får være at faller TOM mer, så er det andre som får kjøpe aksjer billig. Har offisielt sett lastet meg litt mer enn full i TOM nå.

 

Spekulerer på å kaste ut noe for å justere litt på skatten. Men å drive skatteplanlegging i mars er litt vanskelig...

 

Får se hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

Klokken 1335 ser ordrebildet slik ut

 

Kjøpere Selgere

Volum Pris Pris Volum

23650 36,6 36,7 36400

10600 36,5 36,8 28800

4000 36,4 36,9 2700

2000 36,3 37 31700

13800 36,2 37,1 34800

 

Er dette den sedvanlige daglige turen ned for å lure ut de små?

Link to comment
Share on other sites

Vi går i flokk, mange nyfrelste TOM aksjonærer her ;)

 

Jeg blir nok ikke aksjonær så lenge, men jeg tviler lite på at det kommer ett løft mot stengetid. Når er møtet i bundesrat i morgen plus201?

 

LBI har nettokjøpt 500k aksjer til nå... :D

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Har fulgt Tomra i dag, men synes den virker litt skummel. Hadde muligens gått inn i dag hadde det ikke vært for det som skjer i morra... mitt inntrykk er at markedet blir skuffet hver gang av det som skjer i tyskland.

 

Glad jeg ikke hoppa på CNR i dag: "Slike ting varar itte evig veittu".

Hoppa på NSG i stedet. Traust, men ikke altfor risikabelt i disse tider. Dessuten ser den spennende ut rent teknisk. :D

Link to comment
Share on other sites

Var heldig med timingen med CRU i dag inn på 6,598 i snitt. Og prøvde meg på å selge på 7,20, dette var litt for opptimistisk så jeg sitter over med denne.

Er inne igjen i SIN og er fornøyd med det. Det som overrasker er at OPERA synker etter en gladmelding, om at NOKIA 7210 blir levert i standard pakker med browser fra OPERA.

Ser ikke bort fra at andre ting rundt børsintroen er med i dette bildet, i det hele tatt, en god dag :roll:

Link to comment
Share on other sites

:) Solgte OPC igjen for 98,00 Kortvarig moro med 13,6% fortjeneste.

 

Har idag kjøpt STP til 0,31 Meget spennende!!

Her føler jeg noe kan skje når som helst!!! :twisted: :twisted: :twisted:

 

Vel vi får se!!!

Link to comment
Share on other sites

Mine antagelser om at TOM skulle opp før stengetid ble gjort til skamme... Jeg sitter over natten med disse og håper på positivt utfall av morgendagens bundesrat møte.

 

Ståle, hvor har du blitt av?? CNR har jo tatt helt av siden du kjøpte på mandag..:)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Du treffer bra om dagen Mølleren ;)

 

Jeg har tegnet meg i Yara i kveld, denne noteres på OSE 25.04 og jeg syns den indikerte prisen ser veldig lav ut... Men det fins vel ingen gratis lunsj :roll:

 

Nå starter jeg en ny episode, og stenger denne...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...