Jump to content

Traders Pit - Episode 16


Pirelli

Recommended Posts

Det ser ut til at jeg tok feil i dag tidlig angående daytraden. Jeg hadde først bestemt meg for

Itera (+9,47%) men IT er jeg ikke god til, så jeg tok IGE (-3,85) så mye må skje de siste timene for å rette opp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Hoff@

 

Det virker som du liker litt svingninger. Hvorfor kaster du deg ikke på OBX opsjoner?

Her er det ikke snakk om 5-6% daglig men 0-100%,- begge veier.

Som en ren bonus er neglene korte til enhver tid, - de bites nermest kontinuerlig.

Link to comment
Share on other sites

Hei Corvus!!!

 

Ja ja ja ja , jeg innrømmer jeg liker risiko, ekstem risiko, og om jeg taper alt,,,,,,hva så, jeg tåler det.

MEN MEN MEN MEN, jeg er ikke god nok på den risikosporten som du bedriver, så derfor holder jeg meg til ting som jeg kan kontrollere "litt" hver dag.

Men lær meg litt og jeg er med.

Link to comment
Share on other sites

Angående aksjekonkuransen Carlos... :arrow:

Jeg venter på at en sau selger i RIE (antall omsatt i dag 200 aksjer) det hadde reddet meg en del

om ikke så ligger jeg dårlig an..

Link to comment
Share on other sites

Hoff@,

Idag kjente jeg virkelig at det er spennende med konkurranser...... Er fryktelig optatt på jobben til langt over ørene men vil samtidig følge med.

Jeg tar ingen ting for gitt før kl.16:08, men jeg tror at "boken" er min hvis GOD ikke kollapser hetl det siste timen.

Jeg må ha noe å lese i påsken :wink:

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

http://www.oslobors.no/ob/intro

Åpningstider på Oslo Børs

 

Aksjer:

 

- førbørsperiode 09.15 - 10.00

 

- kont. handel 10.00 - 16.00

 

- sluttauksjon 16.00 - 16.10

 

Obligasjoner:

 

- førbørsperiode 08.30 - 09.00

 

- kont. handel 09.00 - 16.00

 

Derivater:

 

- åpningstider som for underliggende instrumenter (10.00 - 16.00).

 

Onsdag før påske avsluttes handelsdagen kl. 13.10 i aksjemarkedet og 12.00 i obligasjonsmarkedet.

 

Oslo Børs holder stengt:

 

01.01.2004

 

08.04.2004

 

09.04.2004

 

12.04.2004

 

17.05.2004

 

20.05.2004

 

31.05.2004

 

24.12.2004

 

31.12.2004

Link to comment
Share on other sites

Hei Carlos + Pluss201

 

Først, jeg beklager pluss201 , jeg har ikke talmodighet med TOM i dag, men jeg kommer tilbake en annen dag jeg lover, (jeg tok ett lite tap på TOM i dag)

jeg har noe i IEG som jeg vurderer høyere akkurat nå.

 

Til deg Carlos, du er en verdig vinner, men vi har en time igjen og jeg mener at GOD synker og CRU stiger---------------- det er ennå håp, men dog så lite.

 

Så lykke til, vi andre må pent kjøpe boka, eller prøve neste måned????

Link to comment
Share on other sites

Er du spent nå hoff@..... Jeg er redd at du skal få rett på slutten av dagen og ta meg på målstreken. :twisted:

Det ser ikke så bra ut akkurat nå for min del.

Men uansett, jeg er glad at GOD kom seg opp fra dvalen. :wink:

Om DU vinner, da vil jeg være første man til å gratulere.....

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Visst er jeg spent, men som du vet er det bare presige.

Det som jeg synest er gøy, det er at jeg faktisk har ivnestert i det meste, og det har gitt ganske mange tusenlapper i +.

:roll: :roll:

 

Men jeg venter positive tall fra USA nå, og det burde hjelpe meg litt, men ikke nok er jeg redd.

 

hilsen Hoff@

Link to comment
Share on other sites

GRR "stupte" rett etter jeg kjøpte... typisk :(

Men jeg fikk napp på 20K NOI til 2.92.

EDBASA opp 4.9% til 46,80. Dette er over

snittkursen min på 46,50

 

Portofølje pr. 2.april

EDBASA 2.2k, NOI20k, GRR20k

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mistanke at vi har første vinner i aksjeforumet historie....

men vi venter til juryen kommer med sin dom

(de skremte livet av meg 1ste april) :wink:

 

Jeg er tilbake på nettet om et par timers tid.

R/Carlos (super glad idag)

Link to comment
Share on other sites

mange som tar påske nå, eller blir det full dag foran skjermen man- og tirsdag og halv dag onsdag.....? Tror jeg skal benytte anledningen til å sitte klistret til skjermen, fristende etter dagens oppgang i USA, kan bli farlig å sitte på sidelinja selv om ferieuke, eller ?

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar ikke ferie, selv om det å følge med kommende uke trolig blir terror, sitter med en særdeles svak portefølje etter denne uken og jeg tror ikke på noe særlig bedring i påskedagene. Et hederlig unntak håper jeg kan bli NOI.

 

Jeg gir foreløpig ikke opp TOM/KVI, blir sittende litt til men tror KVI kommer til å bli utsatt for massiv shorting av tradere. Håper de brenner seg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar heller ikke ferie. Noen må jo passe fortet.

Selv om det var små mengder merket jeg meg at MSI var kjøper i GRO idag. Flott! :D

 

OBX call /710-april gikk som en kule. Solgte endel på

snitt 11,10. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Blir nok ikke mye fritid nei. Kommer mest sansynlig til å sitte foran skjermen(e) alle dagene. Skuffet over KVI, og må vurdere om det skal bli en long posisjon eller ikke. Hadde egnetlig ikke tenkt å sitte i noen nå når påsken kom, men så fikk jo KVI en liten dupp. Et stjerne eksempel på et ordtak jeg leste her inne: En long investering er en korttrading som gikk feil. (Noe slikt..)

 

Håper KVI tar seg opp allerede på mandag. Så får jeg vurdere NOI igjen, og om jeg skal inn der igjen. Solgte som tidligere nevnt lengre ned idag til 3,05, og traff vel toppen idag, men så spørs det var den åpner på når mandagen kommer. Valgte å ikke gå inn igjen idag.

 

Får vel bruke helgen til noen analyser, og finner jeg noen kandidater til trading så sier jeg ifra! :wink:

 

God Helg!

Link to comment
Share on other sites

Hallo fra påskefjellet!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :arrow:

 

Jeg er totalt annerledes av noen av dere, jeg tok 2 kjappe tap i dag før jeg satte meg i bilen.

Jeg vil IKKE forelske meg,,,,,,men ofte så gjør jeg det,,,,nå sitter jeg bare med (litt mye) i SIN og en del i CRU

Og nå sitter jeg her med mobilen,og prøver å koble meg på,,,,, jeg trenger ferie

 

Og lykke til dere som holder fortet i Påska

 

Jeg så jeg fikk 2dre plass..........flott det

 

 

Ikke sant??????????

 

GOD PÅSKE TIL ALLE

Link to comment
Share on other sites

God morgen og god påske...

 

Jeg ble kraftig sur på fredag da KVI og AKVER kom i spill og kursmanipulasjon. Faktisk hørte jeg samme ordbruk av en megler når jeg kontaktet et meglerbord like etter lunch fredag. - Kursen var i det øyeblikket nede på et slikt lavmål at selv de mest negative til Røkke tok seg noen kraftige jafs av akjsene.

 

Gledelig å se at Pirelli og EngaBhoy har kommentert dette saklig under KVI topicen. - Mine kommentarer ville bare ødelagt helhetsinntrykket av forumet som sådant, så jeg har heller brukt helga til å sjekke hytta til den kommende påskeferie. Heldigvis er det ikke noe skiføre der så det kompenserer humøret etter nedturen til KVI.

 

Blir ikke noe større handel på meg i dag, men jeg føler at EDBASA og KVI bør gjøre det bra.

 

Et sidesprang til SIN kan også bli lukrativt fremover. Tenker på litt oppkjøp her muligiens, men ikke før jeg har kvittet meg med noe andre aksjer.

 

Ha en god dag videre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...