Jump to content

Traders Pit - Episode 25 - Mandag


Tekniker`n

Recommended Posts

Regner også med en rolig dag, ser at CAR anbefaler TOM og det skulle bare mangle om ikke vi fikk en reaksjon oppover i dag.

GGS blir også anbefalt :o

 

Aksjen har falt kraftig etter at markedet mistolket meldingen som kom forrige uke, og dette er en gylden mulighet for å kjøpe aksjen. Selskapet er en trader favoritt, og man skal bruke de mulighetene man får. Kjøpe på svakhet og selge på styrke. Aksjen er nå ekstremt oversolgt, og vi forventer en rask oppgang til forrige topp på 6,20 brytes dette er neste potensiale til 7,20.

 

Så får vi se om det hjelper!!!!!

Link to comment
Share on other sites

TOM henter seg noe inn, jeg tror kursen havner over 30,- i løpet av uken. Kan ikke tenke meg at short posisjoner er så attraktivt i denne lenger og aksjen bør være OK med tanke på risk/reward... Ser at NTF og STN kunder er de ivrige selgere i dag, ett godt tegn i min bok :D

 

KVI/AKVER faller på syltynt volum, foreløpig ligger du omtrent i 0 på aksjekonken Ståle, men du bør ikke sitte godt... :)

Link to comment
Share on other sites

KVI/AKVER faller på syltynt volum, foreløpig ligger du omtrent i 0 på aksjekonken Ståle, men du bør ikke sitte godt... :)

 

dessverre ( :twisted: ) så går TOM opp. Men KVI er ned 2,34% så langt idag. NOI har lagt på seg hele 0,39%. Var ikke helt sikker på om jeg skulle kjøpe eller selge TOM, og det ser akkurat nå ut som at jeg tok feil ang. den! :cry:

 

Har jeg forresten fortalt hvor mye jeg irriterer meg over at jeg solgte NOI på 2,46? :x

Link to comment
Share on other sites

Må erte litt, siden det bare er i lekekonken så går vel det greit :wink:

 

Nå er jeg heldigvis i stand til å glemme 'feil' jeg har gjort i aksjemarkedet meget fort, hvis ikke ville jeg antaglig sluttet å handle aksjer for lenge siden. Den store etterpåklokeboken, som alle gjestene på HO leser, er det liten vits i å lese.

 

Den eneste måten å bli bedre på i aksjemarkedet er gjennom erfaring, og tap er nok en viktig del av denne erfaringen. Jeg har gått videregående påbygningskurs i tap, men har fremdeles problemer med å unngå det :roll:

 

Nok om det, er det noen som sitter med KVI aksjer som har fått byttetilbudet i posten?

Link to comment
Share on other sites

Kan se ut som det løsner for OTR Ivers ;)

 

CSB kjører taktikkeri i AKVER/KVI i dag, selger ned AKVER og kjøper KVI. De lykkes godt, og når de har presset KVI nok ned (ved å selge AKVER) kjører de omvendt strategi opp igjen...

Link to comment
Share on other sites

Fullt mulig at TOM skal videre ned Vibbe, dersom man benytter "The trend is your friend" tankegangen skal TOM helt klart ned, av gammel vane.

 

Poenget mitt er at trenden på ett eller annet tidspunkt snur, og fundamentalt sett har den siste nedturen gjort aksjen billig. Derfor tror jeg det blir ett trendskifte i TOM denne uken.

Link to comment
Share on other sites

kom akkurat hakket tidlig den meldinga fra NOI, nett koblet meg opp for dagen da den hadde begynt å ta av, skulle egentlig forsøke å komme meg inn i den i dag, men nå har jeg litt "høydeskrekk", og trøster meg med dagens OTR utvikling i stedet.....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

OSLO, 26 april (Reuters) - Northern Oil sier

arbeider på en tredje og siste brønn på Coral-feltet som ble

stengt ned i mars i 2003 er i sluttfasen og at operatøren

Petrobras anslår at brønnen vil være i produksjon innen midten

av mai, ifølge en børsmelding.

 

((Reuters Næringsnytt, tel +47 22 93 69 77, e-mail:

redaksjonen@reuters.no))

 

 

 

opp 13%

Link to comment
Share on other sites

Om aksjen ikke stiger så mye mer i dag er helt greit, mitt snitt er 2,795- men kommer nok til å sitte en god stund med denne aksjen. Det er grundige utregninger på hvor mye NOI kommer til å tjene dersom produksjonen fra Coral havner på rundt 20k fat om dagen, basert på dagens oljepris bør kursen minst være 5,- Se NOI topic'en på Aksjeprat, et stykke ned i topicen...

 

Megleren i KNO som begynte å lempe aksjer rett etter at meldingen kom burde få sparken :D

Link to comment
Share on other sites

God morgen Laphroaig!

 

KVI kommer, akkurat nå er spilles det på lavt volum. Vi må få bytteprosessen inn i historien før vi kan avslutte ørkenvandringen.

 

Mai tegner til å bli en særdeles hyggelig måned for min portefølje ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, God morgen til dere óg!

 

Har ikke fått med meg alt ser jeg. Hvorfor er ose ned mens resten av Europa er opp?

 

PS..jeg sitter tungt i NOI, og stortrives med oppgangen her. Får bare håpe at den vedvarer og ikke faller for langt tilbake som den bruker.

Link to comment
Share on other sites

Nei, nei og nei! hmm... :cry:  

 

He, he. Var den til meg? Jeg liker veldig godt exstremsport.

 

Ha en riktig god børs-uke.

 

Vel, var vel mest tenkt til NOI oppgangen. Ikke det at jeg er så lei meg fordi den gikk opp, men fordi jeg ikke var med. Syntes nesten jeg hadde fortjent det. Men jeg må si du hadde flaks med PDR. Flott arbeid! Syns NOI er nervepirende nok jeg... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...