Jump to content

Episode 1080 - Torsdag 10. juli 2008


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :rolleyes:

 

I dag er jeg tidlig oppe selv om jeg har ferie, så da er det vel bare å kjøre i gang vel?

 

Med en nesten grusing av alle indeksene i USA i går ligger det an til en svært dårlig start på OSE i dag. Futtene er grønne og det vil vel bremse nedgangen en del, men snur futtene så kan det bli en blodig torsdag.

Dnb kommer med resultat om 1 time og av mange ting som skjer er det vel SSB tall + Jobless claims for sist uke kl. 14.30 som blir det viktigste i dag.

 

Jeg vil sitte klar med cash om det skulle dukke opp gode kjøp, men selv om jeg har truffet 100% i det siste, er det ett utrolig vanskelig marked nå, og faren for at det rakner helt er ikke helt borte ennå.

 

Lykke til traders. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Er i tvil om jeg skal dekke shorten i REC, men tror faktisk jeg har is i maven videre, for jeg ser ikke bort fra en sterkere nedgang etter lunsj, men jeg har tatt feil før :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen,

 

Som Jan Eggum synger "Da var det paa'an igjen...."

Det skal bli hardt aa vaere bull paa OSE fremover. Se paa ACY - leverte tall over forventningene, og aksjen blir straks dratt opp fra 105 til 111 kroner, for saa aa selges ned. Idag knuser den ned til 94 kroner! Hvis noen av olje/rigg/seismikk aksjene det kryr av paa OSE kommer til aa skuffe bare bittelitt, og enda vaerre - guide NED - saa kommer det lett 10-20% skreller i mange aksjer er jeg redd. Og jeg tror det blir mye skuffelser. Greit nok at de tjener penger med olje paa 140 USD, men kostnadene fyker i vaeret ogsaa saa marginene forsvinner. Tror denne resultatsesongen vi naa staar overfor kan bli smaastygg

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Det er komplett uforståelig for meg at ikke større selskaper benytter dager som disse, dager med uforklarlig stor nedgang, til å akkumulere i selskaper de allerede har kjøpt betydelig i, som oftest til langt høyere kurser.

 

Noen eksempler - hva venter dem på:

 

  • Unionen i NSG
  • Orkla i Tomra
  • BWO i Prod

 

Det er og utrolig at ikke dager som disse benyttes til å komme med bud på selskaper. Det øker sjansen for å vinne frem med bud. Et eksempel er BWO i Prod, hvor kursen har falt nær 40 pst. siden innsidekjøp for noen uker siden på 33,-. Et bud på 35,- vil se bra ut og gi en budpremie på 50 pst.

 

Jeg begynner virkelig å lure på HVEM som er amatørene i markedet... Tar meg et glass isvann nå...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen,

 

Som Jan Eggum synger "Da var det paa'an igjen...."

Det skal bli hardt aa vaere bull paa OSE fremover. Se paa ACY - leverte tall over forventningene, og aksjen blir straks dratt opp fra 105 til 111 kroner, for saa aa selges ned. Idag knuser den ned til 94 kroner! Hvis noen av olje/rigg/seismikk aksjene det kryr av paa OSE kommer til aa skuffe bare bittelitt, og enda vaerre - guide NED - saa kommer det lett 10-20% skreller i mange aksjer er jeg redd. Og jeg tror det blir mye skuffelser. Greit nok at de tjener penger med olje paa 140 USD, men kostnadene fyker i vaeret ogsaa saa marginene forsvinner. Tror denne resultatsesongen vi naa staar overfor kan bli smaastygg

 

Virker ganske vanvittig spør du meg. ACY har nå den laveste kursen på ca 2 år. Selskapet går så det griner og leverte meget bra tall. Nedgangen idag skyldes vel noe snakk om forsinkelser i Vestafrika. Men subseaoppdragene står i kø og oljeprisen er svært mye høyere enn for to år siden. Denne kunne jeg vurdert, men har egentlig bestemt meg for å ikke eksponere meg mer på børsen i sommer enn det jeg allerede sitter på. Jeg får vel være tro til denne strategien.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Vi er enda nærmere et SOMMER-RALLY! :smile:

 

Jeg traff blink i jan/feb i år(må nesten dra den igjen...) og jeg er overbevist om en kraftig rekyl er meget nære. Resultatsesongen vil mest sannsynelig slå konsensus, klart tror jeg, mye grunnet nedraderinger, all mass...!

 

Markedene er dermed i "angrepsposisjon" og tunge "svin" sitter tunglastet.

 

 

OSE over 500 innen 15.10.08!

 

 

______

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...