Jump to content

Episode 1083 - Tirsdag 15. juli 2008


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :rolleyes:

 

Siden det blir en knallrød åpning i dag kan jeg like godt trille igang Pitten :blink:

Håpet er at Yara vil dempe nedgangen

 

Dagens viktigeste kommer kl. 16,00.

USA: Bernanke-rapport om økonomi og Fed-politikk 16:00

 

Nå ønsker jeg slett ikke å være en dommedagsprofet, men budskapet i dag ligner sterkt :dry:

 

Som jeg nevnte i går ettermiddag så luktet jeg at USA skulle snu til rødt i løpet av kvelden og nå kommer selvfølgelig svaret fra Asia som har sterke forbindelser til det skadeskutte bankene i USA.

Tar med det viktigeste her.

I Japan har Nikkei 225-indeksen falt 2,11 prosent mens den bredere Topix-indeksen er ned 2,31 prosent.

I Taiwan har Taiex-indeksen gått ned 4,51 prosent, Hang Seng-indeksen i Hong Kong har falt 3,23 prosent

 

Men jeg velger å fokusere på mulighetene og fordelene med urolighetene :rolleyes:

 

Her er det uvanlig mange gode rekylkandidater, det gjelder bare å time riktig :laugh:

 

Og blir det grått vær i dag også ser jeg ikke bort fra jeg tar en god del handler i dag også, i går satte jeg ny rekord for antall handler på en dag :biggrin:

 

Jeg sitter fremdeles med long NAUR og short REC.

Lykke til traders

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Vi åpner nok i rødt Hoff@, men knallrødt(mao. -2-3%..) ligger det ikke ann til. Oljeaksjer var minmalt ned i USA igår og at ASIA skulle ned 2-3% er jo ingen bombe..

 

US-futures er brukbart ned, men stiger de noe, kan Oslo fort være i ++.

 

Verre er det ikke... :smile:

 

Oslo skal nok i BLÅTT idag! :wink:

 

 

_______________

Link to comment
Share on other sites

Vi åpner nok i rødt Hoff@, men knallrødt(mao. -2-3%..) ligger det ikke ann til. Oljeaksjer var minmalt ned i USA igår og at ASIA skulle ned 2-3% er jo ingen bombe..

 

US-futures er brukbart ned, men stiger de noe, kan Oslo fort være i ++.

 

Verre er det ikke... :smile:

 

Oslo skal nok i BLÅTT idag! :wink:

 

 

_______________

Blir det blått idag så varer det bare en stakket stund. Jeg tror nå vi skal ned i 390 før vi snur.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Lothar, dette vet jo ikke, kanskje vi skal under 100 også etterhvert.... :mellow: Men, det er ikke særlig sannsynelig og jeg tror ikke OSE skal under 400 igjen før det snur.

 

Og at dette snur er det ingen tvil om. Mange roper SEEEELG når alt har falt 15-20%.....det er gjerne da det snur...

 

De samme roper KJØØØP når det har steget 15-20%, da skal det gjerne ned...

 

_____

 

Svært mange kjøpsmuligheter på OSE nå, men mange tenker kun på hva som skjer de nærmeste timer, for ikke å si minutter....

 

Blir det blått idag så varer det bare en stakket stund. Jeg tror nå vi skal ned i 390 før vi snur.
Link to comment
Share on other sites

Etter mine chart's er vi i skrivende stund på kritisk teknisk nivå.

 

Dette kan være kanon timing om du vil kjøpe, men det kan også være en siste stopp før det virkelig blir stygt. MAO både Hoff@ og Zoonic kan få rett.

 

OSEBX.gif

Link to comment
Share on other sites

Bartender, hva betyr den øverste trendlinja?

 

Det er egentlig bare en "Hjelpelinje" jeg har brukt. -Bunn i en trend fra høsten 2003. :mellow:

 

Som du ser på dette chartet hadde jeg håpet på en rekyl og en omvendt HS med skulder på 440 som stemte nokså godt med den lange stigende trenden.

 

Den burde ha vært slettet før jeg limte inn chartet.

 

OSEBX.gif

OSEBX.gif

Link to comment
Share on other sites

Etter mine chart's er vi i skrivende stund på kritisk teknisk nivå.

 

Dette kan være kanon timing om du vil kjøpe, men det kan også være en siste stopp før det virkelig blir stygt. MAO både Hoff@ og Zoonic kan få rett.

 

post-2208-1216107782.gif

 

Hei

 

Bra du skaffer info.

 

Skjønner imidlertid ikke hvem som bryr seg om dette nå. OSE styres av forholdene ute (først og fremst i USA men også oljeprisen) ikke av om OSE har teknisk støtte eller ikke. De ute ser ikke særlig til oss, og jeg anbefaler derfor ikke å vektlegge TA i det hele tatt i dagens situasjon.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Bra du skaffer info.

 

Skjønner imidlertid ikke hvem som bryr seg om dette nå. OSE styres av forholdene ute (først og fremst i USA men også oljeprisen) ikke av om OSE har teknisk støtte eller ikke. De ute ser ikke særlig til oss, og jeg anbefaler derfor ikke å vektlegge TA i det hele tatt i dagens situasjon.

 

Mvh,

 

Du har nok helt rett i de fundamentale faktorer du lister opp og jeg er enig i det meste.

 

Men, TA viser hvor skoen klemmer for "Massene" samt hvor enkelte aktører vil starte å dekke inn short OSV. -Kun som et hjelpeverktøy i tillegg til fundamentale forhold.

Link to comment
Share on other sites

Du har nok helt rett i de fundamentale faktorer du lister opp og jeg er enig i det meste.

 

Men, TA viser hvor skoen klemmer for "Massene" samt hvor enkelte aktører vil starte å dekke inn short OSV. -Kun som et hjelpeverktøy i tillegg til fundamentale forhold.

 

Ok

 

Hva sier så TA om hvor skoene så klemmer for massene og hvor mulige shortere vil begynne å dekke inn shorter i NSG og TOM?

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

STL i 169,70???...... Vurderer en inngang, men.... er redd denne vil fortsette nedover en stund enda. Kombinasjonen av utlendinger som rømmer OSL, ferietid, og aksjefond med store innløsninger er vel nok til at denne skal fortsette turen nedover....

 

Target inngang på 160 kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Trodde du ikke likte NSG...

 

He, he, jeg liker ikke lillePetter edderkopp, men prøver da å tjene penger på NSG. Men hvor lenge jeg blir sittende er ett åpent spørsmål. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ok

 

Hva sier så TA om hvor skoene så klemmer for massene og hvor mulige shortere vil begynne å dekke inn shorter i NSG og TOM?

 

Mvh,

 

Det er aksjer jeg ikke følger, men etter et raskt overblikk på overnevnte er mine første tanker slik:

 

NSG : Fallpotensiale ned til ca 16,50 hvor den fant støtte sist. Finner den støtte også denne gangen vil dette ha dannet en pen dobbel bunn som kan være et kjøpssignal.

 

Det samme gjelder for TOM som i skrivende stund er nede og tester støtte ved samme nivå som forrige bunn (CA 30,-)

Link to comment
Share on other sites

Det er aksjer jeg ikke følger, men etter et raskt overblikk på overnevnte er mine første tanker slik:

 

NSG : Fallpotensiale ned til ca 16,50 hvor den fant støtte sist. Finner den støtte også denne gangen vil dette ha dannet en pen dobbel bunn som kan være et kjøpssignal.

 

Det samme gjelder for TOM som i skrivende stund er nede og tester støtte ved samme nivå som forrige bunn (CA 30,-)

 

Hei

 

Mange takk for svar. Sitter fint i det nå, med en god del kjøpsopsjoner i NSG og TOM... Men det er ikke over, før det er over.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Mange takk for svar. Sitter fint i det nå, med en god del kjøpsopsjoner i NSG og TOM... Men det er ikke over, før det er over.

 

Mvh,

 

De fleste av oss med longpossisjoner sitter vel mer eller mindre "fint" i det nå om dagen. Jeg har til og med greid å tape en pen liten formue på det som jeg trodde skulle være en hedge mot dagens fall på børsene - Gull i form av CRU-aksjer. :dry:

 

Jeg har trosset en hel masse tekniske salgssignal siste par mnd, og valgt å sitte med en større post ut fra fundamentale forhold.

 

Pokker også !! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

De fleste av oss med longpossisjoner sitter vel mer eller mindre "fint" i det nå om dagen. Jeg har til og med greid å tape en pen liten formue på det som jeg trodde skulle være en hedge mot dagens fall på børsene - Gull i form av CRU-aksjer. :dry:

 

Jeg har trosset en hel masse tekniske salgssignal siste par mnd, og valgt å sitte med en større post ut fra fundamentale forhold.

 

Pokker også !! :biggrin:

Så enig, så enig. Samme her. Tapt en bråte penger på CRU og andre (NSG, ...). Hadde det ikke vært for AWO suksessen så hadde det sett veldig stygt ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...