Jump to content

Episode 1085 - Torsdag 17. juli 2008


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :rolleyes:

 

Jeg er tidlig oppe i dag og starter med ett av favorittordtaka mine «Hver morgen skal du være parat til å bite ræva av en bjørn»

Og dettte ordtaket må da passe ekstra godt i dag :biggrin:

 

Ser det blir spådd 5-8% oppgang på OSE i dag, javisst får vi oppgang fra åpning :laugh: , men spørsmålet er om den holder dagen ut.

 

Jeg regner med at ORK og REC blir påvirket av denne,

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/artic...go=c1_re_left_2

 

Og det er ganske så alvorlige påstander, om det stemmer har jo den selverklærte nesten konglige blitt redusert til en av almuen så og si.

Stein Erik Hagens formue kan ha falt med 90 prosent siden ifjor sommer, tilsvarende i underkant av 23 milliarder kroner, samtidig som finanskostnadene øker kraftig. Det vil i så fall si at det etter gjeld er igjen 1-2 milliarder kroner i Hagens Canica-system.

 

Dersom tallene stemmer, har Stein Erik Hagen hurtig - og uten hjelp fra de rødgrønne politikerne - gått fra å være Norges nest rikeste mann til å havne et sted mellom 100. og 150. plass, skriver Finansavisen.

 

Avisen har ikke klart å få noen kommentarer fra Hagen-systemet.

 

 

Lykke til traders :happy:

Ja ja er utrolig glad for jeg ikke er i hans sted på mange måter :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Angående dagens annonserte oppgang, så har jeg følgende tanker:

 

- Det ligger an til korreksjon ned i USA i kveld.

- I det siste har enhver tidlig oppgang blitt brukt til å selge seg ned.

- Trenden er fortsatt ned både her og der.

- Oljeprisen synes å være på retur. Det er positivt for USA, men inntil den stabiliserer seg på et lavere nivå, er det et stort usikkerhetsmoment for Oslo Børs.

 

Hvis markedet er enig i disse synspunktene, er det ikke sikkert at OSEBX viser særlig mye pluss når røyken har lagt seg i ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Tilbud!! Bare i dag!

Enskilda skal fortsatt ha tomra under 30 av en eller annen grunn.

Når man ser på tomra og mange andre selskap på OB nå så lurer jeg nå på ryktene om naken short... Synes mye virker veldig billig nå i forhold til resten av europa og land vi kan sammenligne oss med..

Link to comment
Share on other sites

Tilbud!! Bare i dag!

Enskilda skal fortsatt ha tomra under 30 av en eller annen grunn.

Når man ser på tomra og mange andre selskap på OB nå så lurer jeg nå på ryktene om naken short... Synes mye virker veldig billig nå i forhold til resten av europa og land vi kan sammenligne oss med..

 

Hei

 

Har ikke sett makan til "måte å handle på" i TOM. Kunden ESO handlet for bør ta seg en prat med ESO. Er dette et tvangssalg, ja så er det håpløst. Skulle aksjene vært tvangssolgt burde det skjedd i går. I dag har "alt" steget, og det bør ikke ha utløst tvangssalg...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har ikke sett makan til "måte å handle på" i TOM. Kunden ESO handlet for bør ta seg en prat med ESO. Er dette et tvangssalg, ja så er det håpløst. Skulle aksjene vært tvangssolgt burde det skjedd i går. I dag har "alt" steget, og det bør ikke ha utløst tvangssalg...

 

Mvh,

Enskildas sperre på 30.00 var garantert taktisk motivert. Nå er denne imidlertid tatt ut av Carnegie. Jeg tror dette dreier seg om samme aktør; eventuelt at Tomra kjøpte hele stabelen. Uansett har kursen steget ei drøy krone på mildest talt tynt volum.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

Jeg regner med at ORK og REC blir påvirket av denne,

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/artic...go=c1_re_left_2

 

Og det er ganske så alvorlige påstander, om det stemmer har jo den selverklærte nesten konglige blitt redusert til en av almuen så og si.

 

Jeg er en mann av prinsipper og jeg har ALLTID gledet meg over at folk tjener penger og jeg synes ALLTID synd i dem som går på en smell. Store så vel som småfolk.

 

MEN, når det kommer til Stein Erik Hagen greier jeg ikke helt å presse fram noen tårer om han går skoa av seg. - Han er så uspiselig at jeg blir kvalm bare jeg ser navnet hans på trykk. :sad:

Link to comment
Share on other sites

Solgte meg ut av Odim med 3,9% fortjeneste. Har sakte men sikkert lært at man må ta noen gevinster innimellom òg... Grei fortjeneste på én dag :cool:

 

Kjøpte meg for tidlig inn i STL - på 160,90 :dry:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg for tidlig inn i STL - på 160,90 :dry:

Det kan se ut som om markedet posisjonerer seg for ytterligere fall i oljeprisen. Psykologi kan isåfall presse STL viere nedover, til tross for at alle som kan regne vet at aksjen er grisebillig selv med oljepris på $100.

Link to comment
Share on other sites

God morgen,

 

Gratulerer dere med TOM aksjer, den ser jo fin ut naa med gode resultatet

Jeg har snudd meg rundt, kastet ut mine OBXEXDBEAR og longet kun JALLA-aksjer :laugh:

 

Med oljen ned 6 dollar paa tirsdag, nye 6 dollar igaar, og idag har USA annonsert de sender en delegasjon med diplomater til Iran, da skal oljen videre ned. Dette blir "blanda drops" for OSE, som jeg tror ikke kommer til aa faa et frenetisk rally siden vi tross alt er en oljeb0rs. Alikevel tror jeg paa en fin rekyl naermeste dager, selv om jeg er overbevist om at dette kun er et bear-market rally jeg skal sette nye shorter paa :ph34r:

 

Go go jalla ! :biggrin::biggrin::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Har knapt brukt DnbNOR Markets det siste året, brukt Netfonds i 99% av handlene, men måtte bruke dem nå av ymse grunner. Hvor lang tid tok det før det oppsto problemer? Halvannen dag... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Satte en short på REC på 136,25

 

Haaper ikke du svidde hele DNBNOR-gevinsten paa den

Ikke gaa imot str0mmen naar Goldman Sachs er ute og hausser :blink:

 

Naar vi snakker om DNBNOR, noen som har faatt med seg SEB og SWED bank i Sverige? Bra rekyl i bank der ogsaa

 

Er bunnen nådd? Spør et knippe REC- og STL-aksjonærer, og du vil få "litt" forskjellige svar

 

Tror STL skal ned aa lukte paa 150-tallet, som jeg har sagt et par ganger. Spesielt med USA som sender diplomater til Iran saa tror jeg vi mister noen dollar til paa oljeprisen idag

Link to comment
Share on other sites

Tror STL skal ned aa lukte paa 150-tallet, som jeg har sagt et par ganger. Spesielt med USA som sender diplomater til Iran saa tror jeg vi mister noen dollar til paa oljeprisen idag

Greit nok det, men hvorfor skal STL være "eneste" aksje i solid minus, mens "alt" annet nå tar helt av? Er strategien short STL og long jalla?

Link to comment
Share on other sites

Er bunnen nådd? Spør et knippe REC- og STL-aksjonærer, og du vil få "litt" forskjellige svar. :laugh:

 

Hoppa av STL på 160 og satte en short på REC på 142 i stedet. Var som vanlig litt kjapp i vendinga, men regner det uansett som et sikrere bet for morgendagen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kom seg med tomra nå..

Sitter og feilretter på servere her.. ble litt dårlig med å konsentrere seg etterhvert.. :P

Link to comment
Share on other sites

Hei tomas :smile: , Godt å se "avataren" din igjen, og at du er på "hugget" her på AF igjen.. :cool:

 

 

Tomra ser ut til å ha hatt litt startvansker i dag, men har kommet seg etter hvert.

 

Dagens resultat på porteføljefronten hos Torvaldsen er:

 

Tomraaksjene blir værende, hopper ut av bjørnederivater. Fordeler de frigjorte midlene 50/50 på Tomra og OBXEXDBULL.

Link to comment
Share on other sites

Ute av YAR på 368, opp 4,2% på siden i går. Da har det i hvert fall gått bra med aksjene jeg overnattet med :happy:

 

TAD burde jeg nok en gang ha solgt den første halvtimen, men er marginalt i pluss fremdeles. Får selge dem i morra.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra handletur på byen, ser det ble en dyr tur på flere enn en måte :laugh: He he, hadde heldigvis satt en SL på REC shorten så den ble reddet, sitter videre med NHY, hadde trodd den skulle stige mer i dag, og jeg ser den har vært nede i 57,30 i dag, dette er bare helt usannsynlig utrolig, ja ja ingen tvil om at markedet er pisseredd nå om dagen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Skuffa over oppgangen i NSG og TOM. Begge var utbomba før "rekylen", og har langt, langt, langt fra tatt igjen det tapte.

 

  • Dette til tross for at TOM overgikk estimatene og at sansynligheten for "triggeren" snart inntreffer øker.
  • Dette til tross for at NSG gjennom gode salg bør ha fjernet det meste av frykt for konkurs på kort sikt.

 

Kan ikke forklare dette. Ser en på handelen i TOM så synes det som om ESO vil "holde kursen nede". De prøver ikke å få mest mulig for aksjene. Ser en på NSG , ja så skjønner jeg ikke så mye...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...