Jump to content

Episode 1086 - Fredag 18. juli 2008


TechOne

Recommended Posts

I dag skal vi tilbake til hva vi er vant med - spørsmålet er hvor rødt det blir og om det holder seg hele veien eller ei :blink:

 

Jeg skal i hvert fall kose meg, når REC faller som en stein :laugh: , og så håper jeg TAD kan få sitt sedvanlige løft den første halvtimen, så jeg kan komme meg ut med en grei gevinst der. Føler meg på ingen måte trygg på det... :unsure:

 

Siste dagen før ferie for min del, og må få gjort unna en hel del, så jeg tror ikke det så mye trading for min del.

 

Lykke til med tradinga!

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

 

Er ikke så sikker på at det blir rødt i det hele tatt jeg TechOne

 

Riktignok har oljeprisen fortsatt å falle, men det at indeksene steg pent i USA også igår kan jo tyde på at "panikken" er i ferd med å legge seg igjen. Dette er smittsomt vet du :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt negativt da, TechOne.... :mellow:

 

US-futures er riktignok ikke veldig pene, men dog...Det skyldes dette:

 

After Markets

A bunch of large caps reported earnings after the closing bell...Google (-0.4%) lost -7.6% in after-hours after reporting on worries of a slowdown in Internet advertising...Microsoft (+1.0%) fell -6.0% after the bell due to a softer-than-expected guidance for the year...IBM (+0.5%) 2Q EPS $1.98, beating forecast with 16 cents after a strong performance from the service division...Chipmaker AMD (+4.7%) lost -7.4% in after markets as they posted a wider-than-expected quarterly loss...Asian markets saw small movements with Hang Seng -0.1%, Shanghai Composite +0.0%, Nikkei -0.6%....

 

 

Men på tross av dette, tror jeg som felis at dette fort kan bli en blå fredag. men det tror jeg kanskje alltid... :biggrin:

 

 

 

God morgen!

 

Er ikke så sikker på at det blir rødt i det hele tatt jeg TechOne

 

Riktignok har oljeprisen fortsatt å falle, men det at indeksene steg pent i USA også igår kan jo tyde på at "panikken" er i ferd med å legge seg igjen. Dette er smittsomt vet du :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

Jeg frykter for min del at det blir en blå åpning, når jeg sier frykter er det for jeg sitter ned 10" aksjer short i REC, men jeg vil nok stå an av om ikke den stiger for mye, en dobling er også et alternativt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg tredoblet for første gang i mitt liv, (short i REC)

 

Jeg er ganske så sikker, men om jeg tar feil, OK det er bare penger :rolleyes:

 

Her snakker vi baller av stål! :ph34r:

 

Jeg som sitter og vurderer om jeg skal prøve å kjøpe dem tilbake på break even, og så tripler du opp shorten din. Det gjorde ikke valget noe enklere - har ikke lyst å bruke de første dagene av ferien til å stirre på skjermen, så jeg tenkte jeg skulle ut av alt i dag... :unsure::unsure::unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ja, du traff bra på åpningen, så får vi se som du sier...

 

Ned 1,2% etter fem minutter. Det hender jeg har rett òg, men det kan jo snu... :ph34r:

 

 

DNM skriver dette om TOMRA i sin morgenrapport:

 

• Tomra leverte et resultat bedre enn forventet for 2. kvartal. Etter en solid vekst på

20 % iinntjening før renter og skatt opprettholder DnBNOR Markets vår kjøps

anbefaling med et kursmål på NOK 42.

 

______

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk motsatt vei av Hoffa, selv om det sjeldent lønner seg. Halverte shorten min i REC med tap, og blir sittende med resten framover :ph34r:

 

Får følge litt med via min iPhone 3G i ferien :cool:

Link to comment
Share on other sites

STL fortsetter ferden mot 150. Oppturen i oljeprisen på 14x-tallet ble "skjebnesvanger"! I juni lå oljeprisen som nå på 13x-tallet og STL-kursen på 19x-tallet. Svekkelsen nå virker totalt ødeleggende for psykologien i aksjen, men foreløpig ser det ikke ut til å smitte over på resten av Oslo Børs i særlig grad (STL var så å si alene på taperlista i går).

Link to comment
Share on other sites

Da har det egentlig gått slik jeg fryktet før sommeren. Oljeprisen har tydeligvis blitt så høy at både fall og yttligere prisstigning er til skade for OSE. Altså et tap/tap situasjon.

 

Men det er patetisk når STL raser nedover pga en oljepris som egentlig er kjempehøy. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig å lese markedet korrekt, og ikke tjene noe på det... :dry:

 

REC holder seg høy, TAD faller tilbake og YAR kjøpte jeg for tidlig :angry::angry:

 

Er i det minste glad for at jeg motsto fristelsen av å sitte over med ODIM eller YAR til i dag og at jeg gikk ut av STL :rolleyes:

 

YAR har falt så kraftig at en rekyl bør komme. STL faller bare jevnt og trutt. Ikke mye trøst der i gården...

Link to comment
Share on other sites

STL er nok snart klar for en rekyl...

 

_____

 

Ellers er det "galskap" å IKKE sitte over TOM-rapportene... :biggrin: Etter at Skarholt tok over TOMRA, har han levert 13 rapporter. Aksjen har steget i 11 av den/de etterfølgende dagene...mens 2 har endt kraftig den andre veien..

 

STL fortsetter ferden mot 150. Oppturen i oljeprisen på 14x-tallet ble "skjebnesvanger"! I juni lå oljeprisen som nå på 13x-tallet og STL-kursen på 19x-tallet. Svekkelsen nå virker totalt ødeleggende for psykologien i aksjen, men foreløpig ser det ikke ut til å smitte over på resten av Oslo Børs i særlig grad (STL var så å si alene på taperlista i går).
Link to comment
Share on other sites

Tjent noen kr på å¨trade YAR i dag også.

 

Men nå gikk jeg long med inngang på 339,-. Håper denne får en rekyl oppover etterhvert. Har riktnoknok satt tette SL i tilfelle nedgangen skulle fortsette.

 

Nå blir det en liten weekend ferie på meg.

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

YAR kan være bra nå..

 

God helg!

 

Tjent noen kr på å¨trade YAR i dag også.

 

Men nå gikk jeg long med inngang på 339,-. Håper denne får en rekyl oppover etterhvert. Har riktnoknok satt tette SL i tilfelle nedgangen skulle fortsette.

 

Nå blir det en liten weekend ferie på meg.

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

YAR er merkelig. Ned 20-25 % etter å ha presentert kanontall.

 

Hvis du leser nyheter paa DN/E24/Hegnar eventuelt rapporter direkte fra meglerhus og analytikere siste 6 maaneder, saa har -alle- sagt kj0p YAR og den skal opp til 300, saa 400, saa 500 og jeg tror Gale-Gunnar i CAR toppet med 600 kroner som kursmaal. Samtlige fond har vaert tungt vektet i aksjen og i dette vanskelig markedet saa maa de selge der de har gevinst. Tror det er litt farlig aa ta i YAR aksjen ennaa, kun pga den "har falt saa mye" - slik strategi funker sjelden, spesielt i dette veldig usikre markedet.

 

Ellers har jeg tatt inngang i GGS og CRU, 2 nye jalla-aksjer i portef0ljen min :laugh:

 

Longet ogsaa STL idag, tenkte aa sitte frem til resultatet. Det maa vel bli bra med den syke oljeprisen vi har hatt dette kvartalet :blink:

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng, thomas. Man skal passe seg når opprinnelig kursmål er nådd, og anbefalingen ikke blir "ta gevinst" men "kjøp mer - vi har et nytt kursmål". Da bør analytikeren ha veeeldig gode argumenter for hva som har endret seg i positiv retning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...