Jump to content

Episode 1100 - Torsdag 7. august 2008


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :rolleyes:

 

Siden ingen andre tar seg bryet åpner jeg dagens, og siden OSE bruker å ende i rødt terreng når jeg åpner hadde det passet bra siden jeg sitter med Bjørner :laugh:

 

Først av alt, mange gratulasjoner til dem som har baller store nok til å sitte til dagens res. fra skogen, jeg turte IKKE.

 

Jeg håper på en større nedgang i ettermiddag når USA tallene kommer kl. 14,30

Link to comment
Share on other sites

Treffer ikke ofte om dagen, det skal jeg ha. Forventet tilbakegang i USA i går, og tilsvarende her i dag.. Så hvis jeg sier at jeg forventer blå dag i morgen så..? :) Jeg sitter på gjerdet i dag iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Treffer ikke ofte om dagen, det skal jeg ha. Forventet tilbakegang i USA i går, og tilsvarende her i dag.. Så hvis jeg sier at jeg forventer blå dag i morgen så..? :) Jeg sitter på gjerdet i dag iallefall.

 

Helt enig Yngve, jeg har tolket markedet helt likt.

Er bare glad jeg satte SL på bjørnene, og vil kansje ta dem tilbake snart, men oppgangen ser ikke ut til å stoppe helt ennå

Link to comment
Share on other sites

Ja, markedet er ikke lett å lese om dagen...

Solgte NHY med 1,20 i gevinst. Har solgt noe av bjørnene (med tap), og regner med å selge resten om litt.

Da vil jeg være rundt null for de siste to dagene...

Link to comment
Share on other sites

Skogen skal til 30 på kort sikt, du kan frigjøre den ene hånden :)

 

Hei

 

Skulle gjerne vist hvor mye aksjer Skagen mfl. har lånt ut...

 

Dersom det er tillatt, så burde Skagen gitt at de visste at mye er lånt ut, kjøpt flere NSG-aksjer nå. Det ville satt "shorterne" i en lei knipe. Volumet er fortsatt lavt...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Skogen skal til 30 på kort sikt, du kan frigjøre den ene hånden :)

Hva regner du som "kort sikt" i denne sammenhengen? For mitt vedkommende skal det tas gevinst mens jeg er sikker på at den er der, dvs. før børsslutt. Hva som skjer i USA i kveld, og således i Oslo i morgen, er mildt sagt usikkert i disse tider. Jeg snakker da om tradingposten jeg kjøpte i går. Å sitte med en mindre longposisjon i påvente av reprising, er en helt annen sak. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke markedet trenger så veldig mye mer 'bevis' på at NSG nå gjør de riktige tingene ift gjeldsgrad og avhending / konsolidering av virksomhet, og at driftsresultatet bunnet ut Q108 (sparepakken begynner å få effekt).

 

Det er umulig å spå kursutvikling kortsiktig, så kommentaren min var litt flåsete - som pitten ofte er ;-). Det generelle børsklimaet setter stemningen...

 

Aksjen går kanskje ikke noe særlig mer i dag, men jeg forventer aksjekurser på det nivået vi så før sommeren ganske raskt (29/30)

Link to comment
Share on other sites

Jeg satser på at NSG ikke går over 24.00 i dag og tar gevinst. Strengt tatt var ikke driftsresultatet eksklusiv energi mye å skryte av. Dersom vi får en generell børsnedgang, vil NSG trolig som vanlig falle tilbake på lavt volum. Close the gap, er det ikke det det heter i TA-land? :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hvem dro ut proppen? :biggrin:

 

Ferske tall fra amerikanske myndigheter viser at antall førstegangssøkende til arbeidsledighetstrygd i USA (jobless claims) steg fra 448.000 per 26. juli til 455.000 personer per 2. august

 

Det var ifølge Reuters ventet 423.000 førstegangssøkende.

Link to comment
Share on other sites

Du er i så måte i "godt" selskap på aksjeforumet.no. Evnen til å ta gevinst er ikke spesielt godt utviklet. Grådigheten derimot... :rolleyes:

 

Det som virkelig er irriterende, er at jeg bare skulle ha aksjen noen timer, og hadde jeg solgt den 15 min etter børsåpning medio juli, hadde jeg fått en fin gevinst - i stedet får jeg et nesten dobbelt så stort tap, hvis jeg selger nå :sad:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...