Jump to content

Episode 1106 - Fredag 15. august 2008


Zoonic

Recommended Posts

___

 

USA endte pent opp igår og futures er klart i + i skrivende stund. Oljen noe ned, men jeg tror vi får en åpning i blått og at OSE ender opp idag.

 

Ca. 0.8%... :smile:

 

Lykke til!

 

 

____

Link to comment
Share on other sites

Kitron la fram et kjemperesultat. Har sittet som trofast aksjonær i flere år i påvente av dette. Men det er da det er tungt at kursen synes helt upåvirket at selskapet endelig lykkes.

 

Man sitter med en følelse av å ha rett, men samtidig feil :sad:

 

Men noen våkner kanskje etterhvert? :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Kitron la fram et kjemperesultat. Har sittet som trofast aksjonær i flere år i påvente av dette. Men det er da det er tungt at kursen synes helt upåvirket at selskapet endelig lykkes.

 

Man sitter med en følelse av å ha rett, men samtidig feil :sad:

 

Men noen våkner kanskje etterhvert? :biggrin:

 

+6,29% = upåvirket? En smule kravstor kanskje? :laugh:

 

Joda, i dagens volatile marked er ikke det noe å hoppe i taket for, men likevel...

Link to comment
Share on other sites

+6,29% = upåvirket? En smule kravstor kanskje? :laugh:

 

Joda, i dagens volatile marked er ikke det noe å hoppe i taket for, men likevel...

 

 

Faller som alltid fort tilbake igjen. Knapt i pluss nå. Slik er det alltid. Denne stod godt over 5 for ikke så lenge siden da det meste var langt svartere.

 

Joda!

 

Merkelig sak: Det lå en selger på 3,50 men plutselig ble den omsatt på 3,72 istedenfor.

 

Go KIT- go!

Link to comment
Share on other sites

Kitron er ganske fantastisk ja.

Var mye bedre enn det jeg hadde trodd tilogmed. Ingenting negativt med rapporten. Hva som ikke får folk til å kjøpe denne som besatt nå er for meg en under. Må til en reprising der snart!

EBIT 42 mill og mcap på 600 mill.. noe er galt med det bildet der ja..

Link to comment
Share on other sites

Innom for å sjekke litt har ikke tid til mye nå omdagen, men ser at CREW faller videre og jeg har tapt hele 520 kroner siden i går, he he, det var likegodt jeg ikke fikk så mange som jeg skulle på sluttaaksjonen :rolleyes:

 

Skulle gjerne hat mere tid til å følge med nå for nå er det masse som virker kjempebillig i dag, så er spørsmålet om det er like billig til mandag??

Link to comment
Share on other sites

Kitron er ganske fantastisk ja.

Var mye bedre enn det jeg hadde trodd tilogmed. Ingenting negativt med rapporten. Hva som ikke får folk til å kjøpe denne som besatt nå er for meg en under. Må til en reprising der snart!

EBIT 42 mill og mcap på 600 mill.. noe er galt med det bildet der ja..

 

Det som er galt er vel rett og slett den minimale interessen for selskapet. Markedet skyr aksjer med så liten omsetning i urolige tider. Således blir det selvforsterkende på et vis. Ikke godt å si hva som skal til for at det sakl snu. At selskapet presterer hjelper tydeligvis ikke i alle fall :sad:

Link to comment
Share on other sites

Dekket inn en intradag short i AKSO og gikk long på 110.00. Tok samtidig gevinst i ACY. AKSO henger etter ACY/SUB og burde ta seg opp i løpet av dagen. Med mindre hengelåsen blir satt på kursintervallet 110-111... :rolleyes:

 

Da jeg ennå er i "læra" på disse aksjene, tør jeg ikke sitte med dem uten å være tilstede i markedet.

Drar på hytta om en stund, så jeg velger å legge inn salgsorde på 111.

I så fall blir det ei krone der og...

 

Ha ei god helg

Link to comment
Share on other sites

Da jeg ennå er i "læra" på disse aksjene, tør jeg ikke sitte med dem uten å være tilstede i markedet.

Drar på hytta om en stund, så jeg velger å legge inn salgsorde på 111.

I så fall blir det ei krone der og...

 

Ha ei god helg

Sikkert like greit. Sjefen ordner det slik at du kan komme inn igjen på 110-tallet når som helst. God helg sjøl! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

CRU overvåkes...

 

Vær glad du ikke sitter med større beholdning. Selv er jeg happy for at jeg ikke kjøpte noe dagen før resultatet.

 

Jeg overvåker selv aksjen, men kruttet ligger fortsatt tørt og trygt på depotkontoen. Jeg sitter liksom og venter på en utvasking med stort volum - noe som enda egentlig ikke har skjedd.

 

Fully deluted har selskapet 655 mill aksjer. Så langt etter et fall på utrolige ca 30 % er det bare omsatt rett i overkant av 20 mill aksjer. - Ikke akkurat panikksalg fra større aktører. :dry:

Link to comment
Share on other sites

CRU virker bunnløs for tiden.

Etter å ha falt fra over 10 kroner i mars og ned til dagens nivå sitter jeg av en følelse av at den 'må' være billig.

Men, på den annen side synes jeg ikke at selskapet (noengang) har levert varene.

Så rasjonelt sett frykter jeg for fortsatt svak utvikling, selv om det sikkert kommer en rekyl snart???

Link to comment
Share on other sites

Kort innom igjen

 

Jeg er så inni gamperaua glad for at jeg er ute av NAUR; IOX og CREW, dette viser hvor viktig det er med SL.

 

CREW blir fristende snart, men det har jeg sagt i ett halv år

Link to comment
Share on other sites

Det som er galt er vel rett og slett den minimale interessen for selskapet. Markedet skyr aksjer med så liten omsetning i urolige tider. Således blir det selvforsterkende på et vis. Ikke godt å si hva som skal til for at det sakl snu. At selskapet presterer hjelper tydeligvis ikke i alle fall :sad:

 

Der treffer du nok spikeren på hodet. Se på konkurrenten (i en viss grad) DAT f.eks. De har steget kraftig på gode kvartalsresultater, for å falle tilbake igjen. Dog har de hatte en stigende trend siden januar 2005. Nå har de kommet inn i en fallende trend og er tilbake på et nivå lavere enn mars 2005. Det til tross for at de har hatt en vekst på alle områder i 10 år og virkelig tatt av den senere tiden.

 

Lav omsetning og noe usikkerhet rundt den endrede strategien fra organisk vekst til oppkjøp, er vel hovedårsakene.

 

Kommer det derimot noen rykter om oppkjøp, vil begge gå som noen kuler... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Søren meg ingen bunn i DESSC i dag jo :sad: Ikke så overraskende at den skulle ta et pust i bakken, men den trengte jo ikke stupe! Jaja, tap og vinn med samme sinn. Jeg har bestemt at den skal videre opp i nærmeste fremtid likevel!! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...