Jump to content

Episode 1129 - Onsdag 17. september 2008


vidar

Har vi nådd bunnen for denne gang?  

37 members have voted

  1. 1. Var det bunnen vi så på 321 poeng?

    • Ja
      13
    • Nei
      19
    • Har ikke den fjerneste anelse
      5


Recommended Posts

FED rører ikke renten :ohmy:

 

Markedet sedte umiddelbart indeksene ned 1%, men like kjapt spratt de opp igjen, og er i skrivende stund vel tilbake i blått terreng.

 

Forstå det den som kan :rolleyes:

Kanskje markedet egentlig mente at det var den rette tingen å gjøre for å komme ut av uføret på litt sikt, fremfor kortvarig glede?

Buksepissing er vel ikke spesielt populært over dammen heller :dry:

 

Hvis dette holder inn, eller dersom fallet i det minste blir kun 1-2%, burde vi vel egentlig gå opp fra åpning her hjemme i morgen.

Om så skjer holder jeg allikevel for helt åpent :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Prøvde meg med et skambud på bullderivater i sluttfasen i dag også.

Ble så gnien i budet :laugh: at det ikke ble noe oksestek på meg.

Håpet er derfor at Usa, i par med oljeprisen raser videre, slik at det lar seg gjøre å legge inn et tilsvarende skambud på slutten i morra. - en vet jo aldri om det skulle risikere å gå inn :cool:

 

Sitter 100% i cash etter utgang av Bull på 84,25 ved åpning i går.

Kommer nok til å hoppe på Bulltoget i løpet av kort tid, både kortsiktig og langsiktig, bare de riktige parameter viser seg .

 

Kjipt å ha sittet i møter i hele dag og i hele går, spesielt med tanke på den situasjonen som har vært de siste 2 dagene.

Ser ut til muligens å ha gått glipp av mye morsom/lønnsom daytrading...

 

Lykke til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Morgan Stanley pre-announces quarterly earnings of $1.32 a share and revenue of $8 billion, crushing projections. Up 11% after hours :smile:

 

DJIA +1,3%

Nasse +1,28%

S&P500 +1,75%

 

I tilleg krøp oljeprisen litt oppover igjen mot slutten av handelen.

 

OIX +2,86%

OSXX +3,94%

 

Det blir nok rally fra start av i morgen :cool:

 

Synd du ikke fikk oksederivatene TorValdsen :sad:

Link to comment
Share on other sites

Våkne...? :smile:

 

___

 

Ja, slik det ser ut nå, vil det kunne bli en kraftig rekyl på børsene idag og kanskje spesielt her oppe i steinrøysa. USA pent opp igår, OSX/OXH er markert opp også(oljen opp 2-3$)

 

Og vi har dette:

 

http://www.marketwatch.com/news/story/aig-...F07B5A7F5BC2%7D

 

 

____

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

Ingen tvil om at vi får en sterk oppgang i dag, iallfall fra starten av, men hva som skjer resten av uken er en annen skål, det har forsvunne en bråtmasse med likvider i dette skrellet og det tar tid å bygge opp igjen.

Skal en finne på noe i dag blir det vel å prøve å hoppe på en bølge og da er vel SEVAN en som kan nå langt i dag, men har den kraft til å fortsette i morgen?

 

Jeg har mine tvil for vi kan oppleve århundres suckers rally nå :biggrin:

 

Lykke til traders,

Link to comment
Share on other sites

Blandet utvikling i Asia, det meste er opp untatt Kina.

 

* Nikkei 225 (Japan) 11.749,79 +1,11%

* Topix (Japan) 1.118,12 +0,12%

* Kospi 200 (Sør-Korea) 183,58 +2,78%

* Korea Composite (Sør-Korea) 1.426,26 +2,98%

* Taiex (Taiwan) 5.800,87 +0,77%

* Straits Times (Singapore) 2.440,09 -0,86%

* Shanghai Composite (Kina) 1.939.72 -2,59%

* Shenzhen Composite (Kina) 567,19 -1,24%

* Hang Seng (Hong Kong) 17.961,20 -1,86%

* Mumbai Sensex 30 (India) 13.384,68 -0,67%

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange blir overrasket, hvis jeg sier at tiden å legge inn en ordre hos Dnb er eksponentiell for hver ordre? Har fått lagt ut to salg på 10 min - og ingen mulighet til å endre noe som helst. Nr tre har stått og jobbet i over 5 min nå :mad:

 

Regner med at jeg kommer til å tape en hel del tusenlapper på at de ikke har tilstrekkelig kapasitet :mad::mad:

Link to comment
Share on other sites

Takk, nok en gang til DnBNOR Markets, for at jeg ikke fikk lagt noe ut til salgs i tide. Får bare be om at det kommer en rekyl til før lunsj, eller så blir det hele tragikomisk :dry:

 

 

X2 Det er helt utrolig hvor ofte DNB ligger nede. Føles også som på det verste tidspunkt hver gang.

Har kalkulert at mitt tap+tapt gevinst ligger i størrelsesorden 22.000 kr i dag og i går pga at DNB ligger nede. Utrolig irriterende!

Link to comment
Share on other sites

Vi var på nesten 4%, nå er vi på ca. 1.5%. fortsetter denne trenden tro??

Skulle ikke forundre meg om vi havner solid i minus i dag også. Lufta har allerede gått ut av ballongen, futtene er røde og "dødstimen" gjenstår. Men mye kan skje før den tid, så det gjelder å være årvåken og lett på foten.

Link to comment
Share on other sites

Må da finnes bedre meglere enn dnb når man har så mye penger å leke med? netfonds? nordnet?

 

Forøvrig ble jeg for treg på avtrekkeren i åpningen, mye vil ha mer problemet. Tenker i samme baner som deg nå engabhoy, synes ikke det virker spesielt lovende dette.

Link to comment
Share on other sites

Endelig stiger markedet igjen samtidig som netthandelen funker hos DnB :happy:

 

Letter meg for det meste.

 

Halvparten av YAR ut på 250,-

Oksene ut på 77,-

CRU: 1,56

 

Har lagt YAR ut på salg på 255 og GOGL på 21.

 

TAD sliter jeg med. Den falt sykt mye i går samtidig som salgene på ettermiddagen luktet svidd. Virker som det er en del som tror på konkurs eller at kjøpet av TST ikke går gjennom likevel :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange blir overrasket, hvis jeg sier at tiden å legge inn en ordre hos Dnb er eksponentiell for hver ordre? Har fått lagt ut to salg på 10 min - og ingen mulighet til å endre noe som helst. Nr tre har stått og jobbet i over 5 min nå :mad:

 

Regner med at jeg kommer til å tape en hel del tusenlapper på at de ikke har tilstrekkelig kapasitet :mad::mad:

 

Hei

 

HVA I ALL VERDEN VENTER DU PÅ. Bytt megler..., så får du en ting mindre å bekymre og beklage deg over: Det er fort gjort.

 

Jeg anbefaler Netfonds, hva sier dere andre? Kanskje Ståle kan legge ut en avstemning om hvilke meglerhus vi anbefaler...

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Letter meg for ytterligere YAR på 251. Lagt ut TAD på 1,40, så får vi se...

 

Har brukt Netfonds og er fornøyd med dem. En del omstendigheter, som jeg ikke ser noe poeng å gå inn på her, førte til at jeg begynte å bruke DnB igjen. De har stort sett funket det siste halvåret, men ikke når det har gjeldt som mest i dag.

 

Kommer til å kutte dem ut fullstendig på litt sikt.

Link to comment
Share on other sites

BLE DET MER LUFT...? :mellow:

 

Skulle ikke forundre meg om vi havner solid i minus i dag også. Lufta har allerede gått ut av ballongen, futtene er røde og "dødstimen" gjenstår. Men mye kan skje før den tid, så det gjelder å være årvåken og lett på foten.
Link to comment
Share on other sites

BLE DET MER LUFT...? :mellow:

Jeg mente ikke at Oslo Børs er overpriset fundamentalt sett, og det tror jeg du vet. Jeg pekte derimot på at mange ville benytte åpningen til å lette seg for aksjer (mens de mumlet "gudskjelov"). Det er ikke godt å si hva som vil skje fram mot børsåpning i USA, men den nære historie har vist at Oslo Børs kan falle temmelig mye den siste timen dersom forholdene ligger til rette for det. Volumet på den siste oppgangen har forøvrig vært alt annet enn overbevisende...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...