Jump to content

Episode 1129 - Onsdag 17. september 2008


vidar

Har vi nådd bunnen for denne gang?  

37 members have voted

  1. 1. Var det bunnen vi så på 321 poeng?

    • Ja
      13
    • Nei
      19
    • Har ikke den fjerneste anelse
      5


Recommended Posts

Solgte halvparten av GOGL på 20,60. Usikker på om jeg skal legge ut resten eller ei. Kanskje jeg setter en SL på resten... :unsure:

 

Vurderer om jeg skal gå inn i bjørner eller ei. Stiger vi et prosentpoen i løpet av den neste timen, er sjansen veldig stor. Får titte litt på futtene og olja, før jeg bestemmer meg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply
Er det bare jeg som handler i dag eller? :blink:

 

Solgte også noe gogl på 20,9 tidligere i dag, pluss yar på 248. Ga meg minimal fortjeneste. Folk er vel kanskje for opptatt med å handle til å poste alle begivenheter her? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det lakker og lir mot offentliggjøring av boligstatistikken 14:30. Siden dette tross alt er roten til ondet, må man forvente at tallene har potensial til å rocke markedene. :blink:

Date ET Release For Actual Briefing.com Consensus Prior Revised From

Sep 17 08:30 Building Permits Aug 854K 930K 925K 937K

Sep 17 08:30 Housing Starts Aug 895K 950K 950K 965K 965K

 

Boligkrakket er altså ikke i nærheten av å bunne ut... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Neida, du mente nok at Oslo Børs skulle falle helt sammen og falle under 300 iløpet av kort tid, ikke prøv deg...! :biggrin:

 

Dette messer du om flere ganger i uka og så skal du sitte å "gosse" deg å si: :laugh::laugh:

 

- "HVA SA JEG"!

 

Jeg mente ikke at Oslo Børs er overpriset fundamentalt sett, og det tror jeg du vet. Jeg pekte derimot på at mange ville benytte åpningen til å lette seg for aksjer (mens de mumlet "gudskjelov"). Det er ikke godt å si hva som vil skje fram mot børsåpning i USA, men den nære historie har vist at Oslo Børs kan falle temmelig mye den siste timen dersom forholdene ligger til rette for det. Volumet på den siste oppgangen har forøvrig vært alt annet enn overbevisende...
Link to comment
Share on other sites

Neida, du mente nok at Oslo Børs skulle falle helt sammen og falle under 300 iløpet av kort tid, ikke prøv deg...! :biggrin:

 

Dette messer du om flere ganger i uka og så skal du sitte å "gosse" deg å si: :laugh::laugh:

 

- "HVA SA JEG"!

Apropos messe, hvor blir det av ditt varslede historiske høstrally? Hovedindeksen bør helst godt over 500 poeng for at spådommen din skal være i nærheten av å bli oppfylt.

Link to comment
Share on other sites

Neida, du mente nok at Oslo Børs skulle falle helt sammen og falle under 300 iløpet av kort tid, ikke prøv deg...! :biggrin:

 

Dette messer du om flere ganger i uka og så skal du sitte å "gosse" deg å si: :laugh::laugh:

 

- "HVA SA JEG"!

 

 

NÅ ER DET PÅ TIDE MED REALTETSBRILLER SA JEG, Zoonic hånlo og nå sier jeg, HVA SA JEG :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Et pent suckers rally i formiddag også. Spørsmålet nå er hvor dypt vi skal frem mot kl 1730.

 

Jeg ble litt småusikker ettersom rallyet ga seg såpass fort i dag. Hadde forventet suckers rally i dag, og videre fall resten av uka. Når markedet viser såpass "edruelig" oppførsel i dag så er jeg ikke sikker på om fallhøyden blir like stor. Jeg er uansett bjørn per dette minutt. Skal bli en interessant ukeavslutning uansett tror jeg vi kan konkludere!

Link to comment
Share on other sites

Det bare er såå klassisk: USA-børser i pluss kvelden i forveien gir suckers rally på morgenen i Oslo. Deretter snur OSE i minus på ettermiddagen fordi NYSE får en korreksjon ned. Neste dag faller OSE videre fordi NYSE endte i minus kvelden i forveien. Ett skritt fram og to tilbake... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Det bare er såå klassisk: USA-børser i pluss kvelden i forveien gir suckers rally på morgenen i Oslo. Deretter snur OSE i minus på ettermiddagen fordi NYSE får en korreksjon ned. Neste dag faller OSE videre fordi NYSE endte i minus kvelden i forveien. Ett skritt fram og to tilbake... :rolleyes:

 

Hei

 

Skulle ikke mange dagene til for at noe ble en klassiker. Ser en på en utvikling på børsen siste 25 år, ja så er det klassiske at den stiger...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Skulle ikke mange dagene til for at noe ble en klassiker. Ser en på en utvikling på børsen siste 25 år, ja så er det klassiske at den stiger...

 

Mvh,

Ja, men så er det noen unntak fra denne regelen hvor børsene faller omtrent 50% fra toppen på grunn av en alvorlig krise. Du og Zoonic er tydeligvis blant de siste til å innse at vi nå befinner oss i en slik. Trøsten din får være at det er 11 andre som også svarte i poll'en at bunnen var nådd i går. Du må inse at det ikke hjelper at inntjeningen i en aksje er OK, når ingen har midler til å eie den. Høns i regnvær osv...

Link to comment
Share on other sites

Denne var så godt skrevet at jeg knabbet den fra naboforumet og limte den inn her.

Jeg mener den beskriver godt hvordan tingenes tilstand er, og ikke minst, hvordan det blir fremover, for det er vel bare Zoonic i hele Norge nå som tror på ett skikkelig høstrally :rolleyes:

 

 

Bear Stearns ble berget ut av flammehavet av FED og Bank of America. Lehman Brothers er blitt flammenes rov. Branntilløpet i Merrill Lynch ble også slukket av Bank of America. FED har foreløpig slukket brannen i AIG, men det er ennå for tidlig å si om den kan blusse opp igjen.

 

Roskilde kommer også til å bli husket for noe annet enn festivaler når 2008 er omme. Og andre steder i finansmarkedet er det tilløp til små og større branner over alt.

 

Brannmannskapene gjør sitt beste, men foreløpig er det ikke noen som har full oversikt over alle brannene og branntilløpene. Vann er det nok av, men faren er at det ikke er nok mannskaper til å slukke alle. Noen branner må rett og slett få brenne ut, med de alvorlige konsekvensene det vil få.

 

Det er tøffe tider i finansverden og det snakkes om at det ikke har vært verre siden 1987. Petter Stordalen mente tirsdag, på Økonominyhetene her på HegnarOnlineTV, at det var verre i 1991 - 1992, uten at det nødvendigvis er noen referanse for så mange. Hvordan det føles nå avhenger også litt av hvor man var i 1987 og i 1992. Ikke alle merket det like godt.

 

1929 og er også bare et tall for de fleste. De færreste i aksjemarkedet husker så mye til det. 30-årene er det i hvert fall ikke så mange i dagens aksjemarked som husker. De fleste har kanskje ikke opplevd 1987 heller?

 

Nå får vi imidlertid både se, og snart føle på kroppen, hva en finanskrise kan forårsake av brannskader. Også her hjemme etter hvert.

 

Sjefen for Kredittilsynet sa på Økonominyhetene mandag at en kategori 5 orkan i USA vil føles som en kuling her hjemme, men at norske banker er robuste. Det setter vi vår lit til. Upåvirket vil de imidlertid ikke være. Det har vi allerede fått føle på kroppen i form av høyere lånerente.

 

Det brenner over alt og vi frykter at det kan komme til å brenne en stund.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...