Jump to content

Episode 1141 - Fredag 3. oktober


Mitch

Recommended Posts

Du får da videre håpe på at du er en av de få som evt. vil selge på mandag.

Dersom 'alle' tror vi skal få kortvarig lettelsesrally kan det bli trangt ut dørene og muligens fall som resultat :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply
Du får da videre håpe på at du er en av de få som evt. vil selge på mandag.

Dersom 'alle' tror vi skal få kortvarig lettelsesrally kan det bli trangt ut dørene og muligens fall som resultat :blink:

Det er selvfølgelig en risiko, så jeg er oppurtinistisk nok til å ta en gevinst i løpet av dagen også, men jeg tror ikke den vil være så mye å skryte av.

 

Vi har uansett blitt kjørt så pass hardt ned den siste tida, at en liten opptur tror jeg kommer. Det er ikke alle som er like pessimistisk som jeg har blitt i løpet av de siste månedene - får en da inderlig håpe :rolleyes:

 

Problemet er jo at jeg vanligvis timer feil, faller det på mandag, stiger det sikkert på tirsdag, og jeg er allerede ute med mine tap... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Stemningen har definitivt snudd på Oslo Børs. Det er patetisk at STL skal trades med en intradags range på bortimot 10 kroner. Klokka 14:30 kommer arbeidsmarkedsrapporten i USA, blant annet Nonfarm Payrolls. Se opp for negative overraskelser nå som Initial Claims nærmer seg 500K. :ohmy:

Fasiten for Nonfarm Payrolls ble -159K, mot ventet -105K. Arbeidsmarkedet er med andre ord elendig, og problemene er akselererende. Slike tall må man tilbake til forrige resesjon for å finne... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Da tar jeg noen dagers høstferie på hytta.

 

Jeg tar sjansen på å sitte over med litt YAR, CRU og QEC, men legger inn SL.

Krysser fingrene for avstemningen i kveld, og håper på lettelsesrally over helga :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare vi som har oppdaget dødens time:

 

http://www.hegnar.no/bors/article321412.ece

 

Er dette årsaken tro...

 

(jeg klarer aldri å poste linker så for å få den til å funke må den manuelt limes inne i browseren)

 

Til høyre Ved siden av "smiley"-fanen over tekstvinduet (når du skriver innlegg), er det en grønn rute med et plusstegn i,

Hold musmarkøren over denne, så ser du teksten " insert link".

klikk på denne, og lim inn linkens adresse i vinduet som popper opp.

Bekreft med ok, skriv inn hva du ønsker linken skal vises som i tekstvinduet og vips, linken er lagt inn i tekstvinduet..

(under her som Link)

 

Link

Link to comment
Share on other sites

Dollaren over seks og brent på 89 / Cru på 92. Skulle tro det var en del boter (applikasjoner som styres automatisk basert på gitte faktorer/input) som tradet valutaen direkte etter olja...

Link to comment
Share on other sites

Fikk dessverre ikke solgt noe. Blir spennende med mandagen. Litt skeptisk etter den kraftige stigningen mot slutten. Høyere enn både jeg og Zoonic kunne drømme om :happy:

 

Ellers var jo TAA en spennende aksje for traderne i dag. Svingte mellom 59,20 og 71,00. Med sluttkurs på 71,30 i går, vil det si ned 17%, for så å stige 20%!!, før den roet seg litt og havnet på respektable 69,90.

 

Ser jo ikke så dramatisk ut med et fall på 1,96%, men noen ganger må men se litt bak tallene :laugh:

 

Jeg skal definitivt ikke røre TAA før den nærmer seg 35 omtrent. Tapt nok som det er på den :dry:

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :laugh:

 

Ser at REC er ute`pa SL.

 

Det som bekymrer meg er dette.

 

Enda en høyst unormal handelsuke på Oslo Børs er slutt. Og hvilken avslutning!

 

Så sent som klokken 14 i dag, lå hovedindeksen i minus.

 

Men så var det én som ropte "kjøp!". Og drøyt tre timer senere var hovedindeksen opp 5,69 prosent.

 

Na skal ikke jeg vere den som er negativ, for det er det nok av andre som er, men det at vi har saa enorme svingninger intradag er ett tegn pa ett skikkelig KRAKK. à er jeg ikke hjemme sa jeg faar sjekket, men mener aa huske at dette er det sikreste tegnet paa at markedene er i skikkelig ubalanse og historien har vist at det gaar rett i dass etter en stund.

 

Men som sagt, jeg vil ikke odelegge fersten og helgen.

 

GOD HELG

Link to comment
Share on other sites

Sell the news, big surprise! Fredag for to uker siden var det fest på Oslo Børs da den beryktede krisepakken til Paulson ble lansert. Da capo i dag da skiten omsider ble vedtatt. Forskjellen er at det første rallyet brakte Hovedindeksen til 362, mens det siste endte på 307. To ukers tautrekking sendte altså Oslo Børs ned 15%! (Det hjalp selvfølgelig på at vi i mellomtida fikk ørten finanskonkurser og resesjon i USA's arbeidsmarked.) God helg! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Generellt er det bra at pakken er gjennom, jeg tror vi får mer stabile uker fremover enn de vi har tilbakelagt. Men vi er fremdeles i ett bear marked, jeg tror ikke vi har vært i bunn. Det blir veldig spennende å se på kvartalsrapporteringen fremover.

 

I første omgang tror jeg på ett bjørnerally, det er lite som tyder på at de store selskapene på OSE har så veldig dårligere resultat nå enn tidligere og bør sånn sett være veldig attraktive. OSE bør krabbe over 350 igjen i løpet av noen uker. Men bjørnemarkedet vil trolig fortsette langt inn i 2009.

 

Mens vi venter på mandag kan dette være underholdene: Wallstrip is where pop culture meets stock culture

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...