Jump to content

Episode 1142 - Mandag 6. oktober 2008


Zoonic

Recommended Posts

Det som i dag er et fall på 10 prosent ville for noen måneder siden bare vært et fall på 5 prosent, så alt er jo relativt fortsatt. Volumet i dag er heller ikke mye å skrive hjem om, men det henger vel dels sammen med at aksjene har tapt seg såpass mye i verdi.

Link to comment
Share on other sites

jeg vet dere følger med sjølv men..

 

DAX 5 388,96 -7,04

OMXC20 317,02 -9,80

OMXH25 1 822,32 -8,00

OMXS30 721,52 -7,54

OSEBX 275,23 -10,33

DJIA 9 940,21 -3,73

Nasdaq 100 1 393,86 -5,23

FTSE 100 4 723,44 -5,16

 

og så får vi opp aktiviteten

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter i grunn og venter på det ordentlige krakket, dvs over 15% ned på en dag. Er litt spent på hva som ville skjedd dersom 280 brytes...

 

Den som venter på noe 'godt'...

 

Da fikk jeg jo svaret på den andre setningen :laugh:

 

Helt enig plus201, fall ned til 260-265 og bli ferdig med det.

 

Det er en tendens til litt stigning nå, var det bunnen for denne gang?

Link to comment
Share on other sites

En annen typisk ting de seneste 'blodmandagene' har lært oss er at det lønner seg å kjøpe når OSE faller slik som nå. Men hvem vet...

Jepp, se punkt 3 på min liste. Dog må man ikke vente med å ta gevinst til Hovedindeksen er i 500. Neste mandag er den trolig lavere.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, mitt syn om tidenes rally, forsterkes time for time!! :biggrin::biggrin:

 

Det kommer og uteblir ikke, men jammen "korrigerer" det endel.... :mellow:

 

Skal vi snart få oppleve en oppgang på over 10% snart....?

 

Ja, jeg tror det...!

 

Det er ikke riktig at alle på forumet er "negative til kjøp av aksjer". RoRus uhelbredelige pessimisme mer enn oppveies av Zoonics og christles ditto optimisme. Du og jeg virker tilsynelatende å være rimelig markedsnøytrale og opportunistiske. Videre leser man sjelden om at noen går short i aksjer (Hoff@ er et hederlig unntak). Flertallet strekker seg til å sikre 3-5 longposisjoner i aksjer med bjørnederivater. Først når Zoonic erklærer at han forventer Hovedindeksen under 100, er det på tide å gå all in! :biggrin:
Link to comment
Share on other sites

Nå var vel OSE nede og følte på de såkalte tekniske støttenivåene. Risk/reward-tankegang fører til at det ikke er særlig tvilsomt hva man bør gjøre noe. Men å gjøre det?

 

Stiger OSE 25-30 prosent så er vi vel snart tilbake til hvor du mente rallyet skulle starte, Zoonic?

Link to comment
Share on other sites

Stiger OSE 25-30 prosent så er vi vel snart tilbake til hvor du mente rallyet skulle starte, Zoonic?

Prøv heller å doble til 55-60%! Viser til denne:

 

Den 8. juli sluttet Hovedindeksen på 435.73 poeng. Dagen etter åpnet du pit'en med ordene: "Og vi nærmer oss et skikkelig rally, kanskje tidenes RALLY!"
Link to comment
Share on other sites

Jada, noe sånt...rallytendenser på slutten her idag...! :biggrin:

 

(pluss201 @ 6 Oct 2008, 17:13) 
Stiger OSE 25-30 prosent så er vi vel snart tilbake til hvor du mente rallyet skulle starte, Zoonic?

 

_____

 

Ta det helt med ro, Enga, RALLY det kommer, det drøyer, men det kommer! :wink:

 

EngaBhoy

Prøv heller å doble til 55-60%! Viser til denne:

 

Den 8. juli sluttet Hovedindeksen på 435.73 poeng. Dagen etter åpnet du pit'en med ordene: "Og vi nærmer oss et skikkelig rally, kanskje tidenes RALLY!"

 

 

_________

Link to comment
Share on other sites

Ta det helt med ro, Enga, RALLY det kommer, det drøyer, men det kommer! :wink:

Jeg tar det alltid med ro, jeg. Det du snakker om kalles vel strengt tatt "dead cat bounce". For selv du er vel ikke naiv nok til å tro på ny årsbestenotering? For de som ikke er så stive i matte, så betyr det dobling fra dagens nivå... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar det alltid med ro, jeg. Det du snakker om kalles vel strengt tatt "dead cat bounce". For selv du er vel ikke naiv nok til å tro på ny årsbestenotering? For de som ikke er så stive i matte, så betyr det dobling fra dagens nivå... :cool:

 

50 % opp da altså? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Slike "katte" utrykk ol., bruker vi ikke opp i Hallingdal selvom vi har katter...men at vi skal rekke ny årsbeste før nyttår, blir muligens verre... :mellow:

 

Men, jeg tipper vi er rundt 340-350...

 

Jeg tar det alltid med ro, jeg. Det du snakker om kalles vel strengt tatt "dead cat bounce". For selv du er vel ikke naiv nok til å tro på ny årsbestenotering? For de som ikke er så stive i matte, så betyr det dobling fra dagens nivå... :cool:
Link to comment
Share on other sites

Slike "katte" utrykk ol., bruker vi ikke opp i Hallingdal selvom vi har katter...men at vi skal rekke ny årsbeste før nyttår, blir muligens verre... :mellow:

 

Men, jeg tipper vi er rundt 340-350...

Det kan godt være. Det ironiske er at da vi hadde en tilsvarende "gjettekonkurranse" her på forumet for et par måneder siden, tippet jeg 400 og framsto som en pessimist. Det virker nå som en uoppnåelig våt drøm, så det var ikke bare du som hadde defekt kompass! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...