Jump to content

Episode 1151 - Fresdag 17. oktober 2008


Hoff@

Recommended Posts

Enga, nå bør du skjerpe deg. Du later til å ha null respekt for hva folk evnt. måtte foreta seg i markedet...

 

noen godtroende tullinger

 

Du kan mistenkes for å være en selvskrytende tulling.....

 

 

______

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply
En tanke: I tider som dette er folk spesielt nervøse for å sitte med aksjer over helga siden såpass mye kan skje. Ergo forventer jeg at man bør få bedre betalt enn normalt for å sitte over helga (kanskje også bedre betalt enn det risikoen skulle tilsi). Dette så vi jo veldig klart forrige helg, da naturlig nok mye takket være pakker hit og dit. Noen synspunkter?

 

Enig. En "bør" få godt betalt for å sitte over helga. Alle vil ut, og en kan håpe at de samme vil inn på mandag. Problemet har så langt vært at "nye drittpakker i bankene" har ramlet ut av skapet i helgene.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

En tanke: I tider som dette er folk spesielt nervøse for å sitte med aksjer over helga siden såpass mye kan skje. Ergo forventer jeg at man bør få bedre betalt enn normalt for å sitte over helga (kanskje også bedre betalt enn det risikoen skulle tilsi). Dette så vi jo veldig klart forrige helg, da naturlig nok mye takket være pakker hit og dit. Noen synspunkter?

Veldig godt poeng som jeg støtter 100%. Samme argument benytter jeg meg av over natta. Det skjer særdeles ofte nå for tida at børsen slutter på dagens laveste, og at den åpner på dagens høyeste. Da får man betalt for frykten resten av markedet føler for å sitte med aksjer over natta/helga.

Link to comment
Share on other sites

Enga, nå bør du skjerpe deg. Du later til å ha null respekt for hva folk evnt. måtte foreta seg i markedet...

 

 

 

Du kan mistenkes for å være en selvskrytende tulling.....

 

 

______

Kan jeg? Jeg skrev i dag tidlig at trenden intradag ville være ned. Hva har skjedd? Språkbruken er vel ikke verre enn hva folk tåler. Faktum er uansett at de som kjøpte fra start, har bæsja i skuffen. Greit nok at du mener at de vil få betalt i himmelen, men jeg fokuserer heller på at de kan få kjøpt de samme aksjene 10% billigere seinere på dagen.

 

Forøvrig bør du være forsiktig med å anklage noen både for mangel på respekt og for selvskryt. Du er raskt ute med å sole deg når du en sjelden gang treffer med dine tips. Alle her vet at det er INGEN som er i nærheten av å ha bommet så mye med sine tips. Jeg henviser også til utskjellingen du foretok av meg og andre da vi var skeptiske til STL rundt 160 (sitat nedenfor). Hvor var din respekt for vårt syn da? Hva ble fasiten? Selvinnsikt er noe dritt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mao. du mener det er greit å kalle folk for godtroende tullinger....?

 

Kan jeg? Jeg skrev i dag tidlig at trenden intradag ville være ned. Hva har skjedd? Språkbruken er vel ikke verre enn hva folk tåler. Faktum er uansett at de som kjøpte fra start, har bæsja i skuffen. Greit nok at du mener at de vil få betalt i himmelen, men jeg fokuserer heller på at de kan få kjøpt de samme aksjene 10% billigere seinere på dagen.

 

Forøvrig bør du være forsiktig med å anklage noen både for mangel på respekt og for selvskryt. Du er raskt ute med å sole deg når du en sjelden gang treffer med dine tips. Alle her vet at det er INGEN som er i nærheten av å ha bommet så mye med sine tips. Jeg henviser også til utskjellingen du foretok av meg og andre da vi var skeptiske til STL rundt 160 (sitat nedenfor). Hvor var din respekt for vårt syn da? Hva ble fasiten? Selvinnsikt er noe dritt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mao. du mener det er greit å kalle folk for godtroende tullinger....?

Jeg har jo ikke skamkalt navngitte personer. Jeg påpekte bare at det var naivt å tro at kursene skulle ta av utover dagen. De som gjorde denne feilen, vet det godt selv. (Jeg kjenner ikke identiteten til de som kjøpte YARA eller SDRL på topp.) Det økonomiske tapet svir nok uendelig mye mer enn at de indirekte omtales som "godtroende tullinger". Jeg beklager sterkt dersom noen føler seg tråkket på, men jeg tviler på at det er tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så farlig om noen føler seg tråkket på. Poenget er at du fremstiller deg selv som påtrengene bråkjekk...

 

Ikke glem at det går ann å sitte litt lenger enn noen minutter eller timer med aksjer. De som du fremstiller som godtroende tullinger fordi de kan være i minus noen minutter, fort kan være godt i pluss etter ytterligere noen timer eller dager....

 

Jeg har jo ikke skamkalt navngitte personer. Jeg påpekte bare at det var naivt å tro at kursene skulle ta av utover dagen. De som gjorde denne feilen, vet det godt selv. (Jeg kjenner ikke identiteten til de som kjøpte YARA eller SDRL på topp.) Det økonomiske tapet svir nok uendelig mye mer enn at de indirekte omtales som "godtroende tullinger". Jeg beklager sterkt dersom noen føler seg tråkket på, men jeg tviler på at det er tilfelle.
Link to comment
Share on other sites

Vel, siden jeg flagger mine disposisjoner her er det vel ingen som er i tvil om hvem som kjøpte Yara på topp. Skjønt helt på topp klarte jeg ikke å treffe, men aksjen har fallt nær 30% siden jeg tok den inn.

 

Det er ett heftig fall i gjødselprisene som er årsaken til fallet.

Link to comment
Share on other sites

Vel, siden jeg flagger mine disposisjoner her er det vel ingen som er i tvil om hvem som kjøpte Yara på topp. Skjønt helt på topp klarte jeg ikke å treffe, men aksjen har fallt nær 30% siden jeg tok den inn.

 

Det er ett heftig fall i gjødselprisene som er årsaken til fallet.

 

Hei

 

Kursfallet skyldes vel forventninger om at "gjødselsprisene eller rettere sagt -marginene" ikke vil holde seg. Dersom du har "knalltro" på "Møkkaselskapet", ja så kan du jo ev. vurdere noen kjøpsopsjoner. Da kan du opprettholde eksponeriga med begrensede midler og hindre et mulig mye større tap.

 

Holder meg imidlertid unna Yara. Har større tro på andre "raketter"... og at sjansen for at de dobler seg er større en Yara.

 

Mvh og lykke til,

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem at det går ann å sitte litt lenger enn noen minutter eller timer med aksjer.

Det er ikke noe i veien med en langsiktig strategi. Det er allikevel stor forskjell på å kjøpe YARA til 148.50 og 120.00. Faktisk hele 24% forskjell, hvilket tilsvarer 2-3 års gjennomsnittlig avkastning i aksjemarkedet. Det er med andre ord ikke likegyldig hvilken pris man betaler, selv om man har tenkt å sitte lenge.

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne forsøke å treffe bunnen, enten i enkeltaksjer eller generelt..... :wink: Om man er langsiktig, har tro på et selskap er inngangen intressant, men langt fra avgjørende..

 

Det er ikke noe i veien med en langsiktig strategi. Det er allikevel stor forskjell på å kjøpe YARA til 148.50 og 120.00. Faktisk hele 24% forskjell, hvilket tilsvarer 2-3 års gjennomsnittlig avkastning i aksjemarkedet. Det er med andre ord ikke likegyldig hvilken pris man betaler, selv om man har tenkt å sitte lenge.
Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne forsøke å treffe bunnen, enten i enkeltaksjer eller generelt..... :wink:

Er det noe denne høsten (burde) ha lært oss, så er det at man ikke skal prøve å treffe bunnen. Det har jeg heller ikke gjort. Det jeg anbefaler er å shorte på oppgang tidlig på dagen, og så dekke inn på slutten. Hvor mye det har falt får markedet avgjøre, men forbløffende ofte har enkeltaksjer falt både 10 og 20% fra intradag topp. Så også i dag.

Link to comment
Share on other sites

God etterniddag godtroende fjols :biggrin:

 

Ser til min forundring at jeg er uten YARA aksjer? Ja ja det er slett ikke dumt at SL,en virker.

Men spørsmålet er om jeg skal gå inn igjen, for den virker unektelig billig, eller sagt på en annen måte, går jeg inn er det for en rekyl. Men det er ennå 2 timer igjen til dødstimen starter, så vi får se, det er deilig å være fri fra 14 dagers slit i jobben fra morra til kveld, jeg spøkte med det i dag at hadde det fortsatt måtte jeg begynne å leve av jobben :laugh:

 

P.S. Hold kjeft Zoonic du driter deg bare ut jo lenger du holder på :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Den "troverdige tyrkiske lommetyven" er selvfølgelig "ute" på SL.... :wink:

 

Tenkte jeg det ikke...!

 

Ser til min forundring at jeg er uten YARA aksjer?

 

Lenge siden jeg skjønte du ønsker noe slikt, ikke artig å bli satt på plass....vondt det...!

:laugh:

 

P.S. Hold kjeft Zoonic du driter deg bare ut jo lenger du holder på
Link to comment
Share on other sites

enga: du må da ha truffet bra med short på subsea(7?)...? hvis du faktisk gjorde det da ;)

Ikke Subsea 7, men jeg shortet AKER (158.25) og ACY (39.75) i åpningsauksjonen. Dessverre ble det litt halvhjertet i forhold til volum, da jeg tok høyde for at det kunne stige ytterligere noe før det snudde ned. Uansett fine prosentvise gevinster!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

I dag har jeg tapt noe for j....... på Yara.

De aksjene jeg har nå blir puttet i skuffen og tatt fren når vi passerer 150 kr og tapet er dekket.

Det er bare en ting å si:

Dette har jeg ikke peil på........

 

Hilsen sliten Mitch

Link to comment
Share on other sites

Klokka 14:30 kommer statistikk for boligmarkedet, aka roten til ondet. Det forventes nedgang, men spørsmålet er som vanlig hva som blir fasiten i forhold til forventningene. Do you feel lucky, punk? Do you!? :biggrin:

Building Permits 786K (ventet 840K) og Housing Starts 817K (ventet 870K). Boligmarkedet er altså betydelig verre enn fryktet. Aksjemarkedet snur ikke på en stund ennå... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, tok en liten post i yara i sin tid når den kom ned i 200, syntes det var skambillig. Har jo snart halvvert seg siden den tid :)

 

STL holder seg godt i dag, over mine forventninger egentlig.

 

Og til de som snakket om lagg i akso/acy/sub for en tid tilbake... akso lagger :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...