Jump to content

Episode 1153 - Tirdag 21. oktober 2008


christiangu

Recommended Posts

Irriterer meg litt over at jeg ikke gutset å kjøpe bjørner når vi var opp 4% :sad:

Ja, ja jeg venter og ser hvor langt vi faller. Forhåpentligvis kommer vi ned i rødt terreng, og da kan det være greit å plukke opp litt okser igjen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Irriterer meg litt over at jeg ikke gutset å kjøpe bjørner når vi var opp 4% :sad:

Ja, ja jeg venter og ser hvor langt vi faller. Forhåpentligvis kommer vi ned i rødt terreng, og da kan det være greit å plukke opp litt okser igjen :rolleyes:

 

Samme gjorde jeg. Trodde også jeg skulle få dem billigere når den var nede på 1.8% Men nå tar jeg sjansen og kjøper og sater på at børsen skal lengre ned... USA ser jo også ut til å starte ned i dag. Vurderer å sitte på disse frem til i morgen

Link to comment
Share on other sites

Det drikkes mye i disse "krakketider"... :biggrin:

 

_______

 

Ølsalget i september økte med 7,5 %

20.10.08

 

Ølsalget i september økte med 7,5 % i forhold til samme måned i fjor. Salget av alkoholfritt øl steg med 17,9 % og hadde en markedsandel på 2,9 % av totalsalget i september. Av totalsalget på 19,2 millioner liter øl i september utgjord boksandelen 55,8 % som er en økning på 18,7 i forhold til i fjor. Flaskeølet falt med 6,2 % til en markedsandel på 25,5 %. Fat- og tank utgjorde en andel på 18,7 %, en tilbakegang på 0,5 %.Salget i utelivskanalen falt med 4,7 % og dagligvarehandelen økte med 11,1 %.

 

 

________

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes de var dårlige, og synes oppgangen er ufortjent.

Jeg har limt inn detaljer i selskapstråden.

 

forsåvidt enig, men selvom (netto)resultatet var godt under par handles aksjen nå til en PE i underkant av 4. kan vel på en måte si at aksjekursen er relativt dårligere enn resultatet, dermed stiger den såpass :happy:

Link to comment
Share on other sites

I dagens volatile marked er det store muligheter for den opportune trader. Ulempen er selvsagt store kurtasjeutgifter som må dekkes. Allikevel vil jeg påstå at de vanvittige intradag svingningene vi ofte ser på 10-15% rettferdiggjør en slik strategi. Når markedet (snart?) roer seg, er det på tide å finne trendretningen og ri den.

 

helt enig, de som har tid og erfaring/ferdigheter/nerver nok til å trade intradag i dagens marked må ha det jævli morro

Link to comment
Share on other sites

 

Altfor risikabelt. I tillegg blir dette som å "spille på rulett for meg". Tror heller det kan være lurt å gå inn i selskaper med en forholdsvis stor eksponering mot US $. Markedet "blir fort overrasket" over effektene, særlig i disse tider hvor alle selskaper synes å skjæres over en kam...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...