Jump to content

Episode 1163 - Tirsdag 4. november 2008


Pirelli

Recommended Posts

Fordel å være ute av og til ja...... :sad:

 

Vil du bytte dem mot mine kjøpt tidligere idag på 124,20?

 

I dag var det lønnsomt, men i høstferien når jeg var i Barcelona kostet det meg en liten formue å miste internettforbindelsen til stadighet, så dette vil vel forhåpentligvis gjevne seg ut

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Hvorfor har TOM sluttet å handle egne aksjer?

 

Det er mulig ShortCover + at medgangs- og motgangssupporterne, bl.a. fondsforvaltere som Storebrand, Vital m.fl. skal inn. Dem selger på nedgang og kjøper på oppgang. Helt utrolig av dem som skal være mest langsiktige - dem forvalter pensjoner. Synes kanskje dem heller av og til bør bruke noen kroner på å forsikre seg gjennon opsjoner el.l.

 

Ser forøvrig at Folketrygdondet har vektet seg opp.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Sånn ja...dette var saker :biggrin:

 

Snart er det vel livselskapenes tur til å kjøpe segt inn igjen, eller forresten.... de bør vente til kursene har gått litt til først så de slipper å tjene så mye på den...og slik at de kan selge seg ut igjen når det faller tilbake på ny..

 

Jeg begriper ikke en så ufattelig klønete strategi som å selge seg helt ut i et av tidenes krash, og slik det kunne se ut: de solgte mer jo dypere det falt....

 

Mulig det er er regler som tilsier at de MÅ, men det må da være noen i disse selskapene som har ansatt en makroøkonom eller to som kan gi noe tidlige varsler på at toppen var nær/nådd i fjor??

 

 

Dette var en fin dag, ja ! :smile:

 

Spørsmålet er nå om vi skal ned igjen snart da...

Link to comment
Share on other sites

Herlig å se SDRL og YAR fortsette å trekke porteføljen opp (av sumpa)! :happy:

 

Rimelig komisk at GOGL nesten har doblet seg siden bunnen rundt 4,60 intradag, mens bulkmarkedet har fortsatt å stupe. Det understreker vanskeligheten med å time riktig inngang. JIN og GOGL kan jo ikke fortsette å stige uten en endring i bulkmarkedet. Spesielt JIN tipper jeg må få hjelp av bulkratene rimelig snart, for å ikke falle kraftig tilbake.

 

Jeg krysser fingra for at ratene bedrer seg snart, siden jeg sitter tungt i GOGL :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Sånn ja...dette var saker :biggrin:

 

Snart er det vel livselskapenes tur til å kjøpe segt inn igjen, eller forresten.... de bør vente til kursene har gått litt til først så de slipper å tjene så mye på den...og slik at de kan selge seg ut igjen når det faller tilbake på ny..

 

Jeg begriper ikke en så ufattelig klønete strategi som å selge seg helt ut i et av tidenes krash, og slik det kunne se ut: de solgte mer jo dypere det falt....

 

Mulig det er er regler som tilsier at de MÅ, men det må da være noen i disse selskapene som har ansatt en makroøkonom eller to som kan gi noe tidlige varsler på at toppen var nær/nådd i fjor??

 

 

Dette var en fin dag, ja ! :smile:

 

Spørsmålet er nå om vi skal ned igjen snart da...

 

Ja, dem har regler å forholde seg til; regler om krav til egenkapital. Reglene er imidlertid IKKE til hinder for at de også kan forsikre seg med opsjoner og/eller geare noe ned i oppgangstider... Dette er aktører som skal være PROFFE på riskostyring... Sier ikke mer...

Link to comment
Share on other sites

Kanskje så langt ut at vi snakker om LOPPHAVET...! :smile:

 

Nei, lite troverdig at noen kan oppholde seg utendørs i denne bitende kulda. Den må han lengre ut på landet med!

 

 

Ellers blir jeg ikke veldig overrasket om McCain blir valgt til ny president "over there". "Trening" og alvor er to helt forskjellige saker. Uansett blir dette rimelig jevnt..

 

 

_______

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...