Jump to content

Episode 1163 - Tirsdag 4. november 2008


Pirelli

Recommended Posts

Ja.. Pirelli...

 

Eller .. hva med en sykt bratt stigning til totalindeks 300, så mine OBX-calls eksploderer 5-10 ganger mine (få) longaksjer... for deretter å bli utløst av dødens nedgang slik at puttene mine gjenvinner heder og ære nede på 230-220-tallet..... om man ikke får i pose eller sekk så er jo både-og et brukbart alternativ.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har sittet de seneste dagene og krysset fingrene for at SONG skulle få en dupp for å kjøpe meg inn, men det har bare gått motsatt vei :mad: Siden jeg skrev 28 oktober at jeg anså aksjen som en underpriset diamant har aksjen gått fra 18,4 til 26,3 nå, eller 30% :rolleyes:. Det viser vel bare at det var/er et godt bedt og at jeg nå sitter med igjen på perrongen med skjegget i postkassen :dry: Noen ganger kan det være lett å gi gode råd, men det er ofte vankselig å følge dem...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig stille her idag.

 

Ingen som vil gi sin mening om vi har sett bunnen ennå? Hva sier teknisk analyse? I følge flere her er dette et meget bra verktøy til å kunne forutsi noe om dette :rolleyes:

 

Personlig tror jeg ihvertfall at vi skal godt ned mot bunnen igjen. Dette har gått for fort opp. Har derfor lagt en en kjøpsordre på okser. Så får vi sen om den går inn..

Link to comment
Share on other sites

OSEBX.gif

 

 

Felis :

 

Fallpotensialet fra Hode Skulder formasjonen i våres ble tatt ut med brukbar margin etter min mening. Oppturen vi har hatt siste uka kan godt fortsette noe til, men jeg ville helst ha sett en ny nedtur hvor indeksen IKKE greier å sette ny bunn - etterfulgt av en opptur over dagens nivå.

 

Da skal jeg flagge faren over. Ikke før. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Er det blitt en "bare må ha det" stemning på børsen nå? Jeg fortsetter stadig mine små salg, kjøpsknappen rører jeg ikke.

Skulle kjøpe på duppene jeg. Jeg har et problem når det aldri dupper :rolleyes: Prøver å trøste meg med at jeg ikke taper noe ved å sitte utenfor, men det hjelper bare til en viss grad... Sørens Songa sier jeg bare. Jeg kunne og burde fått med meg det her. ARRRG!

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra et møte og ser at jeg var for tidlig ute med bjørnekjøpet. På en drøy uke har altså hovedindeksen nå steget 25 % ! :blink:

 

Dette KAN da ikke fortsette vil jeg tro....... :mellow:

 

Kjøpte 125.000 stk ACTA på snitt 1,6kr etter "bere eller briste" filosofien, det skal eg sei har vore god butikk! :laugh: Solgt meg ut i dag med meir en dobbling av innsatsen.

 

Dette kan ikkje fortsette stort lengre.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det svært høy risiko på kort sikt å gå long på OSE. Fallhøyden er stor i det korte bildet.

 

Selv om ikke media skriver 20 artikler pr dag om at verden går til h...... slik de gjorde for noen uker siden, er faren langtfra over.

 

Jeg gjør ingenting nå, og bare avventer. Våger ikke shorte heller da all prising-fornuft er borte.

Link to comment
Share on other sites

Er det blitt en "bare må ha det" stemning på børsen nå?

"De smarte pengene" har ihvertfall endret strategi. (Som kjent er det større og sterkere krefter enn oss på forumet som styrer børsen.) Fram til forrige uke var strategien å presse aksjekursene nedover. Nå gjør de åpenbart motsatt. På ett eller annet tidspunkt reverseres dette igjen. Kunsten er å skjønne hvilket regime man befinner seg i, og å agere deretter. Enten kjøp på svakhet (nå) eller selg på styrke (to uker siden).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du med "her" mener DIAG, så tror jeg du forveksler meg med noen andre. Jeg har aldri rørt denne aksjen.

 

Da beklager jeg. Synes å ha sett deg på DIAG-tråder på HO-forumet i "tidligere tider".

 

 

Tok forresten og sjekket. Ser nå at han benytter nicket "engaboy" så det var ikke så langt unna ihvertfall. Fyren virker forøvrig seriøs ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde i grunnen en plan om å sitte gjennom dippen som jeg ventet skulle komme (da jeg sjelden timer rett), og tipset å selge seg ned til den personen som tjente gode penger på tipsene mine da Hegnar sa at vi skulle grave oss ned. Alltid greit å realisere litt gevinst.

 

Vedkommende har realisert bra gevinster på svært kort tid og porteføljen min har nå halvert papirtapet sitt. Overrasket over den ukuelige optimismen som plutselig preger børsen, så jeg begynner så smått å gløtte ned i skuffen igjen :rolleyes:

 

Har ikke tatt noen avgjørelse enn så lenge. Er usikker på hvor krapp og langvarig fallet vil bli, men jeg tror som sagt at vi har bunnet ut, så dermed kan det kanskje være greit å bli sittende...

Link to comment
Share on other sites

Tror rett og slett at mange er livredde for å ikke være med et tog de tror er i fart.

 

Hvis det først begynner å gå nedover igjen, tror jeg det kan gå styggfort. Ingen skal beskylde meg for å være pessimist, men jeg tror bestemt vi skal ned mot bunnen igjen. Derimot kan det godt være at den absolutte bunnoteringen er satt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, stemmer det... :smile:

 

Og Hoff@ har vært "ute en stund"....haha, du verden og det skal man tro på hva...? :laugh:

 

Og der våkent Zoonic ja endelig :biggrin::biggrin:

 

Men du må ikke gjøre narr av bøndene da. Det er mange av dem oppe i Hallingdal vet du :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...