Jump to content

Episode 1166 - Fredag 7. november 2008


felis

Recommended Posts

God morgen!

 

USA har visstok hatt det kraftigste fallet på to dager siden 1987 (selv om det høres merkelig ut). Oljeprisen følger opp med å falle helt til 57 dollar fatet. Videre ned i Japan inatt.... :ohmy:

 

 

Nei, dette ser ikke bra ut. Dessverre solgte jeg bjørnene mine på slutten av dagen, men man blir som Hoff@ sier ikke fattig av å ta gevinster... :biggrin:

 

Idag blir det nok å holde seg borte fra handler for min del. Vi bør nok videre ned 10 % før jeg laster opp med okser igjen. Dette har forøvrig vært strateigien min i hele høst. Inn og ut av okse/bjørnederivater. Faktisk har jeg hatt en av mine bedre perioder noensinne når det gjelder realiserte gevinster. At mine tre aksjer hvor jeg sitter long har falt stygt glemmer jeg i denne sammenheng. Det er jo bare papirtap :laugh:

 

Jeg kommer vel til å fortsette denne strategien videre en periode. Det store spørsmålet blir imidlertid å time når man skal gå sterkere inn i longposisjoner. Kanditatene er mange, men timingen blir det store spørsmålet. :blink:

 

Lykke til idag!

Link to comment
Share on other sites

Det ser faktisk adskillig lysere ut nå enn i går kveld. Flere asiatiske børser har hentet seg inn nå på morgenkvisten. Blant andre er Hang Seng opp mer enn 3%. Videre er USA-futurene også i pluss. De som lurer på hvordan dagen vil ende, må uansett fokusere på arbeidsmarkedstallene 14:30. Jeg tror at de vil skuffe, og at godstemningen forsvinner i god tid før helga ringes inn. I motsatt fall kan det være duket for en rekyl etter 10% nedgang på to dager. Lykke til! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mornings :laugh:

 

Ja, dette ser da MYE lysere ut enn det så ut i går kveld, og det har nesten blitt slik i det siste , "Vent det uventede" som Pirelli sier.

 

Jeg hadde planer om å sitte klar for å doble i REC, men det er ikke sikkert den blir så mye billigere, men dagen er lang og det er vel bare en ting som er sikkert. DET VIL SVINGE :biggrin:

 

LYKKE TIL TRADERS

Link to comment
Share on other sites

Dette er helt som forventet...! :smile:

 

3 % opp nå! :biggrin:

 

Må innrømme at dette hadde ihvertfall ikke jeg regnet med. Bra jeg solgte bjørnen mine igår likevel da!

 

Vurderer å gå inn på nytt dersom vi stiger videre opp nå.

Link to comment
Share on other sites

I den siste tiden har jeg gjort mye riktig, men har bommet på timingen, det hjelper lite å lukte utviklingen, når det blir noen timer feil i tidspunktet, spesielt nå som det svinger på minutter.

 

Det at REC faller 20% den ene dagen, for så å stige 10% den neste er rett og slett naturstridig.

Og kunne en bli flinkere til å time så vanker det utrolige prosenter på bare timer, og det at mange har kastet kalkulatorene gjør det ikke lettere.

 

Og nå har REC blitt traderfavoritten, den har faktisk større omsetning i dag enn YARA, måtte det vare lenge, for jeg elsker aksjer som er superlette å komme utav.

:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

YARA stiger og

 

Gjødselprisen har falt ekstraordinært mye fra i sommer, og nå fortsetter nedturen. - Prisen på urea faller til 245 dollar denne uken fra 280 for en uke siden, mens CAN-prisene faller til 474 dollar per tonn fra 484 uken før, opplyser gjødselprodusenten Yara på sin hjemmeside.
Link to comment
Share on other sites

Ja, dette er jeg helt enig i Hoff@. Det er nok vanskeligere enn noen gang å treffe med slik "tipping". Og spå hva som skjer i det korte bildet, enten enkeltaksjer eller indekser, er nesten umulig og bør frarådes.... :wink:

 

http://www.hegnar.no/bors/article336939.ece

 

 

I den siste tiden har jeg gjort mye riktig, men har bommet på timingen, det hjelper lite å lukte utviklingen, når det blir noen timer feil i tidspunktet, spesielt nå som det svinger på minutter.

 

Det at REC faller 20% den ene dagen, for så å stige 10% den neste er rett og slett naturstridig.

Og kunne en bli flinkere til å time så vanker det utrolige prosenter på bare timer, og det at mange har kastet kalkulatorene gjør det ikke lettere.

 

Og nå har REC blitt traderfavoritten, den har faktisk større omsetning i dag enn YARA, måtte det vare lenge, for jeg elsker aksjer som er superlette å komme utav.

:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte ut en tur og takk for det, jeg lå klar på knappen for en trade i CREW, men heldigvis ringte telefonen og jeg ble avbrutt, og nå er den i rødt terreng. Er klar over den er livsfarlig, men desto gøyere, he he :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er vel nå som Zoonic prøver å beskrive, skal vi opp/eller ned = gi din innsats = Lotto svaret kommer kl. 14,31.

 

Jeg vet ikke, men har blitt rik på å få rett før, og nå kan en fort bli fattig på å ta feil.

 

Skal jeg gi ett tips så må det bli å holde dere unna CREW i dag, den kommer til å falle mye (trur eg)

Link to comment
Share on other sites

Futtene er fortsatt sterke og alle vet at arbeidsmarked statistikken blir ræva.

 

sandp.gifnasdaq.gif

 

Det ser litt avventende ut i de aksjene jeg følger nå, og volumet generellt er ikke overbevisende så langt i dag. Jeg tipper det blir en selloff klokken 14:30. Og klokken 15 kan det bli spennende med Ford.

Link to comment
Share on other sites

Kjørte en trade i Yara, inn 132 og ut 134.

 

Ford slipper sin rapport klokken 09:00 i US, det blir vel 15:00 hos oss det?

Er bekymret for at det skal snu den gode stemningen som er i emning.

 

Hei

 

Du fikk rett om Ford. Ikke overraskende, DEM og flere i bilindustrien vil nok gjøre hva de kan for å fremstille ting værst mulig. På denne måten kan de få tilgang til billige lån, pakker m.m. fra myndighetene...

 

Bilprodusenten Ford legger frem begredelig tall for tredje kvartal i år. De reflekterer på alle måter hvilken krise bilindustrien er midt oppi.

 

Artikkel av: Øystein Schmidt (HegnarOnline - 07.11.08 14:07)

 

Bilprodusenten Ford la frem et resultat på -1,31 dollar per aksje fra videreført virksomhet i tredje kvartal 2008 i dag. Fasit for tilsvarende periode i fjor var på minus 1,30 per aksje.

 

Dette opplyste selskapet i en pressemelding fredag.

 

Thomson Financial hadde på forhånd sanket inn estimater som tydet på at resultatet ville komme inn på -0,93 dollar. Slik gikk det altså ikke.

 

Driftsresultatet kom inn på -2,7 milliarder dollar, mot 194 millioner dollar for Q3 2007. Nettoresultatet landet på -0,06 dollar per aksje.

 

Samtidig som Ford la frem tall for tredje kvartal, annonsert de også ytterligere sparetiltak for selskapet. Bemanningen vil blant annet bli redusert ytterligere med ti prosent.

 

Ford kommer også til å søke om lån fra myndighetene i europeiske land.

Link to comment
Share on other sites

OK 10 minutter til take off, ned eller opp, jeg er i en slik posisjon at jeg vil prøve å vinne uansett.

 

Sitter klar med xantall mill, går det opp jeg prøver å komme på toget, er det negativt, jeg sneper igjen sekken.

 

Lykke til til dere som gamler før tallene :biggrin:

 

 

edit.

 

jeg personlig tror vi skal ned og teste 200 igjen :sad:

Link to comment
Share on other sites

8:30 a.m.

U.S. 2008 unemployment rises by 2.8 million

 

8:30 a.m.

U.S. Sept. nonfarm payrolls revised to 284,000 loss

 

8:30 a.m.

U.S. Oct. alternative jobless rate rises to 11.8%

 

8:30 a.m.

U.S. 2008 payrolls fall by 1.18 milllion jobs

 

8:30 a.m.

U.S. Oct. average hourly earnings up 0.2%

 

8:30 a.m.

U.S. Oct. unemployment rate rises to 6.5%, 14-year high

 

8:30 a.m.

U.S. Oct. nonfarm payrollls fall 240,000 vs 210,000 expected

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...