Jump to content

Ang. "gjest"


Ståle

Recommended Posts

Merker meg at så langt er 1/3 for at gjester skal kunne komme med innlegg, og så lenge det viser seg ikke å være noe problem bør de ha anledning.

 

Det er også til vår fordel dersom innaktiviteten overskrider en viss tid og vi skriver innlegg med det resultatet at det havner som gjest grunnet automatisk utlogging.

Link to comment
Share on other sites

Siden det kun tar 3 minutter å registrere seg, og siden det er greit for interesserte å kunne forholde seg til et nick når man leser et innlegg, mener jeg bestemt at registrering bør være et krav for å få legge inn meninger. Dette bidrar til å øke serøs-nivået i forumet, selv om det kan virke litt mindre tilgjengelig for de idioter som helst kunne tenke seg å slenge inn en påstand uten å bli nødt til å svare for seg senere..

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Vegard. Det fins ingen gode argumenter for at gjester skal kunne skrive innlegg...

 

Jeg er tilbøyelig til å stemme for å stenge forumet helt for gjester, dvs. at man må være logget inn for å lese også... På den måten vil antallet 'medlemmer' øke betraktelig i løpet av noen dager.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Pirelli og Vegard,

Jeg tror at gjester må ha anledning til å lese i forumet uten å registrere seg fordi jeg ville ikke registrere megselv i et forum og legge fra meg min mail addresse uten å kunne vurdere hva forumet står for og om det er noe for meg.

Det som kan være lurt er å stenge noen områder slik at gjesten blir nysgjerrige for å utforske resten av forumet.

Link to comment
Share on other sites

En lesesperre vil ikke alltid føre til et høyere medlemstall. Går jeg på en blindvei på internett er det sjelden jeg gidder å registrere meg for å få adgang hvis jeg ikke vet noe om innholdet fra før av. Derimot, hvis jeg leser noe jeg har en bestemt mening om, en mening jeg ønsker å dele, er det høyst sannsynlig at jeg gidder å gå igjennom en gratis registrering for å få utløp for mine følelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir meg ikke med dette temaet gjest eller ikke, hvis man kikker på HO i disse dager, noe jeg gjøre sjeldnere og sjeldenere så har den useriøse utviklingen nå gått så langt at nå ville det ikke hjulpet med registreringsplikt engang.

 

Hvis vi skal la demokratiet avgjøre er det jo flertall for at muligheten for gjestinnlegg skal fjernes. Foreløpig har vi ikke opplevd de store problemene, jeg har slettet to innlegg fra gjester, utover det er de gjestene som er innom seriøse.

 

Registreringsplikt nu, så slipper vi å være det eneste forumet utenom HO som er åpne for gjester. For når HO er ødelagt kommer nok kverulantene og spammerne til å prøve å ødlegge dette forumet også.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Min fulle støtte.

 

For en tilfeldig leser på HO i dag vil det virke som om aksjemarkedets aktører er den absolutt mest ufine samfunnsgruppen som noensinne har hatt anledening til å uttrykke seg.

 

Språkbruken er en skamplett for oss alle og det er meg en gåte hvordan slike mennesker overhode kan omgåes andre, om de gjør så?

 

Moderator - har du slettet det personangrepet som totalt umotivert ble rettet til et nøytralt og sakelig innlegg her i går?

 

La oss for ettertiden fjerne slike uansett om de er gjester eller registrerte. Ulike meninger er greit å ha, men hold det til sak.

Link to comment
Share on other sites

Nå har også jeg bestemt meg.(skiftet mening)

Kun registrerte medlemmer får skrive innlegg.

Jeg er nesten "rørt til tårer" over den saklige

diskusjonen som foregår på dette forumet.

La det fortsette.

Med dette mener jeg ikke at vi skal bli for blodfattige. En god replikk, gjerne et spark bak, i rette øyeblikk er av det gode.

Litt ironi og satire må tåles, men under kjent dekknavn.

Ståle, skjær gjennom, - stopp anonyme innlegg!

God helg!

Link to comment
Share on other sites

så har den useriøse utviklingen nå gått så langt at nå ville det ikke hjulpet med registreringsplikt engang.

Dette er et meget viktig poeng Pirelli og vi bør være på vakt for å ikke havner der en gang i fremtiden. Men det betyr ikke at regestreringsplikten er til liten nytte. Jeg tror fremdeles på at regestreringsplikt er et viktig middel for å filtrere noen av de useriøse deltakere.

Jeg er helt enig i at en er like anonym om han heter carlos eller pirelli eller gjest. Men jeg vil tro at det fleste tenker litt på sitt eget rykte. For eksempel jeg tenker meg om minst to ganger før jeg poster et innlegg med min signatur "carlos" fordi rett og slett jeg ønsker å bevare mitt nick. Merk at kravet for meg selv er ikke så stor om jeg poster et innlegg som gjest, fordi det er så mange gjester.

 

I en tidligere innlegg har jeg skrevet følgende:

Ønsker vi å holde de useriøse medlemmer ute så det er ikke mye å kreve regestrering. Jeg tror faktisk at dette kan bidra til å øke medlemstallene.

 

Vi ser stadig at det kommer flere seriøse medlemmer i forumet og at felles mønster er at det fleste "takker for et seriøst forum" og det virker som om de trives her. Men det som er verdt å merke i denne sammenheng er det brede spektert av "nye medlemmer", fra Rapido som er helt fersk 15 åring som ønsker seg i varmen blant "ekspertene" til KåreSigurd som er erfaring investor og har oversikt over markedet og vil antagelig være en berikelse til forumet i tiden som kommer.

(må også her si at forumet har MANGE "etablerte" dyktige og engasjerte medlemmer som viser deres kunnskaper daglig)

 

Til slutt vil jeg si at det virker på meg som om det fleste er enige om regestrering er nødvendig for å kunne bidra med et innelgg i forumet. Personlig, jeg vil gjenta det jeg har saggt tidligere at jeg synes at dette er veien å gå om vi ønsker å bevare det gode rykten som forumet har.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Flertallet har talt; for å poste innlegg her på forumet må man nå registrere seg.

 

Jeg prøver hele tiden å forbedre forumet, og håper dette blir enda et skritt i riktig rettning. Hvis noen er missfornøyde med dette valget er dere hjertlige velkomne til å sende meg en PM, eller diskutere det her.

 

Ha fortsatt en fin helg!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...