Jump to content

Traders Pit - Episode 44 - Onsdag 26. mai 2004


Macaroni

Recommended Posts

Tar meg den frihet å følge opp forslaget om å starte ny tråd på kvelden før dagen.....

 

DOW har nettopp passert 10.000 !!! Måtte den bare holde seg godt over fremover !

 

S&P 500 over 1100 også, den faktisk minst like viktig !!!

 

Og Nasdaq også over 0,5% opp nå.....

 

KAN BLI EN FIN ONSDAG:

 

"When in May, stay away" ends today !!!!!

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Defender, ved å lese forrige episode av Traders Pit tror jeg du får ett greit referat av dagens begivenheter. Jeg ser meg nødt til å bytte avatar og strategi som følge av dagens innsidesalg i NOI.

 

Min nye strategi er basert på ett sitat fra Bob Dylan's glansdager: "Steal a little and they throw you in jail, steal a lot and they make you king..."

 

Forøvrig har jeg allerede gjort klar en avatar som skal benyttes når brønn 3 er konfirmert 'on stream'.

 

Jeg økte med beholdning NOI aksjer i dag, og er meget spent på fredagens rapport. ;)

Link to comment
Share on other sites

God gjennomgang av NOIdagen på forrige episode ja. Så ASC lempet ut endel aksjer i dag, var dette den samme NO-traderen som startet hele spetakkelet mon tro?

 

Uansett.

 

Dow fortsatt over 10 000, S&P500 over 1100, og Nasdaq opp over 1,2%. Lover bra for morgendagen dette.

 

OSX over 100 igjen (0,78%), gledelig nytt. :D

 

Forøvrig fin avatar Pirelli. Bra sitat også.

 

Nåja.

Link to comment
Share on other sites

Vel, så endte alle tre hovedindekser på/nær intradagtopp, og alle tre også over "200 dagers snittet", som mange teknisk ser på som veldig viktig. Sammen med at DOW'n brøt 10.000 motstanden og S&P 500 1.100 motstanden, kan dette være starten på et aldri så lite sommerrally :P (om det ikke skulle dukke opp flere "lik i lasten" for Bush da.... :oops: ).

 

Omsetningen var laber på starten av dagen (da det startet litt ned), men økte kraftig på utover, og "volatilitets indeksen" gikk nedover, hvilket tyder på at færre er/har til hensikt å være "short" i markedet, og dette vil kunne være med å drive kursene videre opp, ettersom "shortposisjoner" skal dekkes inn.

 

Kan forhåpentligvis bli fine dager fremover nå, selv har jeg klokketro på Otrum, og oppturen i markedet generelt sammen med positive toner fra adm. direktør Fredd Causevic på Paretos teknologiseminar, får forhåpentligvis denne skikkelig i siget i morgen, etter at den nå har gått sakte men sikkert oppover de siste to ukene.

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Og jeg går på jobb 1 nå, det er allfor tidlig det vet jeg, men i dag håper jeg at jeg kan stikke innom forumet ofte. Ser at gullprisen holder seg, så det bør bli en bra CRU dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også at signalene OTR-ledelsen ga burde gi kursløft. Vi får se. Moro at børsene hadde rally igår.. Det hjelper nok med avataren min :wink:

Link to comment
Share on other sites

NOI trades over 3,10- noe som ifølge Culpa er viktig for den tekniske utviklingen i aksjen (Se NOI tråd). Forøvrig ser ordrebildet i øyeblikket bra ut, håper vi se kursen over 3,20- igjen i løpet av dagen :)

 

Markedet forventer at sentralbanksjef Svein Gjedrem lar både rente og grunnholdning være i ro ved dagens møte. Spennende uansett, avvik fra forventningene vil få betydning.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli:Området 3,10 til 3,20 er for meg et viktig referanse nivå siden dette er området hvor aksjen historisk har funnet sterk motstand. Dette er selvfølgelig ingen eksakt vitenskap. Personlig forholder jeg meg til sluttkurser over/under 3,10 når jeg skal definere trenden.

 

Klarer vi å holde over 3,10 i dag er dette etter mitt syn positivt. En test av støtte slik som vi fikk å går er for så vidt ikke så dramatisk i seg selv, men nå det skjer på så stort volum og så raskt som i går og pga. innside salg gir det grunn til bekymring mener jeg.

 

Solgte selv ut i går straks etter innside meldingen kom, men har har begynt å kjøpe meg opp igjen nå. Vil følge nøye med de kommende dagene. Dersom aksjen tar imot på 3,10 og vender opp vil jeg anse gårsdagens fall som udramatisk.

 

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at CAR anbefaler TOM i dag, det er duket for ett lite løft Plus 201

 

Tomra beveger seg mellom motstandsnivåene på 27 og 30 kroner. RSI har snudd opp, og kombinert med at aksjen er nær nedre motstand skaper dette en kjøpsmulighet. Brudd gjennom 30-nivået baner vei for oppgang til 34 kroner, og neste motstand deretter er på 37 kroner. Kortsiktig kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger vel for lavt tenker jeg, er litt skummel GOD for omsetningen er jo nesten null.

Men er det ikke snart på tide med en melding slik at kursen går??

Ellers er jeg fornøyd med SIN i dag, uten det betyr så veldig mye, jeg har den long

Link to comment
Share on other sites

GOD ser ikke spesiellt potent ut, men det kan vel ligge ann til ett brudd ut av trendkanalen om ikke så lenge?

 

pplot.php?paper=GOD&exchange=OSE&from=20031108&to=20040526&period=&ema_percentage=&height=250&width=500&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=20&tc_date=20040526&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

 

 

Utzi, jeg ser at SME går veien. De får snart en kontrakt med Woodside (Australsk oljeselskap) i Mauritania. På Chinguetti feltet skal de installere brønnrammer, manifolder og juletrær. Samt legge flowlines osv...

Link to comment
Share on other sites

Laphoraig (fikk jeg det riktig denne gangen)

 

TA handler i stor grad om sannsynligheter. klarer man å identifisere formasjonene som danner seg i chartet kan med stor treffsikkerhet vurdere hvor sannsynlig oppgang eller nedgang er.

 

Skal love å forsøke en TA på GOD også, men slikt tar litt tid om man skal gjøre skikkelig arbeid så jeg vil ikke love det (er student med eksamens noia for tiden ser du).

 

Ser sånn umiddelbart at den har gapet ned i begynnelsen av mai fra 1,12 til 0,98, dette har jeg i alle fall vanskelig for å se kan være positivt om det ikke skyldes utbytte betaling/splitt ell.

 

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

her var en "stor handel".....

 

0.20 SO TER 3556 15:08:07

0.21 STN SO 3556 15:43:00

 

var i STP denne, og med NOK 35,56 i pluss, skal det godt gjøres å være i pluss etter kurtasje

 

0.20 ASC ASC 5000000 15:01:16

0.21 ASC ASC 5000000 15:49:21

 

da var denne bedre, om samme som kjøpte på 0,20 og solgte på 0,21.....

 

Macaroni (som bare var ut og inn på 0,21 => pingla meg..)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...