Jump to content

Traders Pit - Episode 56 - Mandag 14.juni 2004


Utzi

Recommended Posts

Nå som vi ikke har USA å følge, så er det ikke helt lett å si hva som kommer til å skje.

 

Mitt tips er at ORK kanskje stiger opp til 175,5-176, for så å synke (eller eventuelt være rød hele dagen). Får se an situasjonen litt, kanskje jeg velger å gå short.

 

SME vil mest sannsynlig falle, men siden snittet mitt er så komfortabelt lavt, tror jeg ikke at det vil bekymre meg.

 

Nåja.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Noen som har tro på at OSE skal yppe seg på 200 igjen i løpet av kommende uke? Eller skal vi nå drive mellom støtte og motstand i lang tid framover?

 

Må man vente til Tomra får luft i seilene igjen for å forserer 200?

 

Som sagt på en tidligere Traders Pit, var det jo Tomra som trakk med seg OSE under 200. Dagen etter "PW" med fall fra 44 mot 36. Som noen husker bedre enn andre. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tipper at trenden fra Asia vil være dominerende for mandagens utvikling både for ose og Europa. Tror på oppgang hvis Nasdaq futures viser seg stabil og eller stigende.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har kjenskap til DSND Inc her? Virker som et selskap med potensiale i forhold til dagens pris?

 

Hjemmesiden viser til gode kontrakter i det siste, og flere må vel komme???

Link to comment
Share on other sites

Tro om vi må vente til tirsdag/onsdag for å se utviklingen denne uken?

 

Søndag 13. juni 2004, 16.29

 

Wall St Wk Ahead-Stocks rally may fade on inflation worry.....

 

By Herbert Lash

 

NEW YORK, June 13 (Reuters) - More signs of strong economic growth may boost stocks this week, but concerns about inflation and rising interest rates could put a damper on a summer rally before the season officially starts.

 

Reports on industrial production, retail sales and housing starts and regional manufacturing are expected to show a strong U.S. economy. But rising rates have led to concerns about the housing market, and more importantly, how fast the Federal Reserve will move to dampen the quickening pace of inflation.

 

The Consumer Price Index, which economists expect will show a gain of 0.4 percent when it is released on Tuesday, will be one of the most closely watched economic reports this week. A higher number for the overall May CPI could force Alan Greenspan and the Federal Reserve to lift interest rates faster than originally planned.

 

Greenspan said last week that Fed policy-makers will do "what is required" to keep inflation in check. A top policy-maker also said the Fed must raise rates faster and farther than currently thought if prices rise too fast.

 

William Poole, president of the Federal Reserve Bank of St. Louis, told Reuters last week that uncertainty about inflation was substantial, and the Fed must be prepared to act.

Link to comment
Share on other sites

Noe så rødt og deprimerende som verdens børser er i dag tidlig har jeg ikke sett på lenge, svært lenge.

 

Tror jeg avventer utover dagen før jeg eventuell trader noe.

Link to comment
Share on other sites

De som ha posisjoner i NOI venter på melding om produksjonsvolumet fra brønn 3. Selv om det ikke er noen overigrige kjøpere er det heller ingen overivrige selgere. Beste selger er på 3,47-

 

Det kommer en melding i løpet av dagen eller senest i morgen ;)

 

Hadde jeg hatt tradingmideler tilgjengelig nå ville jeg kjøpt TOM, her kommer media til å plukke opp nyhetene i løpet av dagen. På an igjen Ståle??

 

Hyggelig at AKVER beholder forrige ukes oppgang og ser ut til å krype videre oppover...!

Link to comment
Share on other sites

Virkelig fin utvikling i AKVER, stiger svakt og har et uvanlig godt volum så tidlig på dagen.

 

Er den på vei mot gamle høyder igjen?

 

AKY er rene skuffelsen så langt. Men muligens kjøpendes?

Link to comment
Share on other sites

Noi hopper litt mellom tak og gulv i en relativt smal stigende trendkanal. Jeg ser ingen rasjonell grunn til å selge/bekymre seg hverken teknisk eller funamentalt. Mye er nok nå avhengig av hva produksjonen har stabilisert seg på. Meldingen kommer selvsagt innen kort tid om det drøyer en uke til er for så vidt uten betydning fort min del.

Link to comment
Share on other sites

Siste snapshot jeg hadde av ratio på 5 nivå viste en ratio på 13 i noi 450k på kjøp og 30 k på salg. Burde vel kunne løfte kursen noe om disse som ligger på kjøp nå mener alvor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...