Jump to content

Traders Pit - Episode 56 - Mandag 14.juni 2004


Utzi

Recommended Posts

Jøsses.

 

Gledelig overraskelse gitt, mistet mine SME i dag. Fint. Ble da noen kroner av SME-affæren. :D

 

Nåja.

 

Har ikke fulgt markedet i dag, men ser at ratioen i NOI er (kunstig?) høy. Det har vært mye jekking i den i det siste.

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

pluss201 er aksjonær i NOI, røm skipet ;)

 

Angående NOI ordreboken så er det en aktør med aliaset poldco på ST som har lagt inn en stor kjøpsordre på 3,40- jeg vil tro det var han som hadde salgsorderen på 3,50- og 3,49- tidligere men som er slettet nå. Poenget er at med litt muskeler kan man styre slike aksjer som NOI i vilken retning man ønsker intradag, men når produksjonevolumet meldes blir det nok trangt i døra. Vi får håpe alle vil inn og ikke ut...

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok det Pirelli. Poldco har nok jobbet mye med NOI den siste tiden (så vidt jeg husker fikk han kursen i hodet her om dagen, misslykket jekkin resulterte i om lag 170k aksjer). Blir jo spennende å se på produksjonsmeldingen.

 

Husk på at NOI har blitt mye mindre forutsigbar nå med alle disse forholdsvis korte aksjene som er omsatt den siste tiden.

 

Klarer ikke helt å skjønne hvorfor ORK ikke faller mer, børsen er ganske svak. Nåja, den kommer vel ned utover dagen.

 

Må nesten se meg om etter et nyee long-prosjekt nå. Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å forklare så godt jeg kan raskt (må ut en tur nå).

 

For å lure kursen i en aksje oppover (i den hensikt at en selv vil selge aksjen høyere oppe selvfølgelig), kan man (det er egentlig ikke lov) legge ut store kjøpsordre. Andre ser dette, og tenker "Du verden, stor etterspørsel etter denne aksjen gitt. Den må jo bare være bra." Da vil denne personen legge ut kjøpsordre gjerne et (eller fler) nivåer høyere enn de store ordrene, altså jekkene, du har lagt ut. Tenker tilstrekkelig mange (og det gjør mange) som denne personen over, vil kursen presses oppover, og du for solgt deg ut der du ville.

 

Lurer på om det var godt forklart :roll: , kanskje jeg kan forklare bedre etterpå når jeg har bedre tid...

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

Lite kø i banken gitt, merkelig. Pleier da alltid å være en eller annen pensjonist som skal veksle inn hundreogørtogførti femtiøringer først i køen.

 

Nåja.

 

Hender at det gjøres andre vegen også ja, gjerne for å utløse stoploss'er.

 

Verden er og blir et kynisk sted, eneste beskyttelsen man har er å være det selv.

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

NOI posisjonen ligner nå veldig mye på ett slags odds spill hvor man 'vedder' på at brønn 3 produserer stablit på ett eller annet tall mellom 7k og 10k pr. dag. Da kan en dobling være innen rekkevidde fordi selskapet vil ha beilere på banen for ett eventuellt salg av eierskapet i felt eller hele selskapet.

 

Forrige gang brønn 3 ble komplettert og testet gikk det som kjent dårlig, får vi en reprise nå så vil aksjekursen få gjennomgå. Vi får håpe Petrobras lærte det de trengte forrige gang...

 

Her er ordlyden fra forrige melding (mandag): "Production data from this well will be released when stabilised production is achieved. This is expected to happen within a week."

 

Det har altså i dag gått en uke siden denne meldingen, hvis det ikke kommer noen melding i morgen før åpning kan man begynne å spekulere på om noe er galt igjen.

 

Det er ikke kjedelig å være aksjonær i NOI, jeg håper jeg kan si det samme kommende fredag :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tiltrer dine synspunkter på NOI pirelli. Ingen grunn til å selge nå. En av grunnene til å investere i aksjer er nettop å ta en viss risiko for å få bedre gevinst. Jeg ser i alle fall en meget gunstig Risk/reward i NOI.

 

Et annet spm. hvordan får man slik logo på venstresiden under nicket?

Link to comment
Share on other sites

Det går nå tregt med GOD tross positiv analyse, likevel, vi er tilbake over krona. Tror den kan bli en fin trader fremover. Har fått mye omtale og etter hvert blir den nok oppdaget av de "massene".

Link to comment
Share on other sites

Bra med aktivitet idag! Flott...

Første gang på lenge at trader-tråden er blitt "fylt" (ca. 50 innlegg).

 

Forøvrig ser det ut som NOI stabiliserer seg rundt midten av 3,40 tallet.

 

TOM syns jeg oppfører seg merkelig. Me alle nyhetene idag burde den ha gått mye mer enn hva den har gjort. Sanntidskurs nå er 28-blank.

Link to comment
Share on other sites

Aftensposten skriver at kronen synker og HO skriver at den styrker seg, ikke lett dette her.

 

Svekkelsen av den norske krona fortsatte i dag. En euro kostet nærmere 8,35 kroner og for en dollar måtte man ut med nærmere sju kroner mandag formiddag.

 

Kronen har styrket seg i løpet av dagen. Mens én dollar tidligere på dagen kostet så mye som 6,99 kroner, er siste notering 6,91 kroner. Dollarsvekkelsen kommer i kjølvannet av tall for detaljhandel.

Link to comment
Share on other sites

Ser litt tvilsom ut denne utviklingen. I alle fall har dollar styrket seg og det skulle være med på å dempe kursfall på de selskap som har inntektene heri.

 

Vi må nok vente på utviklingen i USA i morgen før vi eventuellt får et vendepunkt opp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...