Jump to content

GJF - Gjensidige Forsikring


Ingen

Recommended Posts

Jeg forsøker gjøre meg opp en noenlunde kvalifisert mening om børsnoteringen av GJF og om jeg skal investere i denne. Umiddelbart virker prisintervallet veldig gunstid i forhold til verdier og inntjening, feks sammenliknet med STB. Men jeg er amatør.

 

Foreløpig er konklusjonen min å kjøpe. Er det noen som har sett på prospektet og som evt har konkludert annerledes? Er det risiko for at budgivningsprosessen resulterer i en oppblåst pris?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg forsøker gjøre meg opp en noenlunde kvalifisert mening om børsnoteringen av GJF og om jeg skal investere i denne. Umiddelbart virker prisintervallet veldig gunstid i forhold til verdier og inntjening, feks sammenliknet med STB. Men jeg er amatør.

 

Foreløpig er konklusjonen min å kjøpe. Er det noen som har sett på prospektet og som evt har konkludert annerledes? Er det risiko for at budgivningsprosessen resulterer i en oppblåst pris?

 

Jeg har kjøpt, både gjennom investeringsselskapet mitt, privat og gjennom egen livkonto, i håp om å bli tildelt en god slump aksjer.

 

Siste oppdatering fra selskapet i dag indikerer prisintervall 58-60 kroner. Den relativt høye indikative prisen kombinert overtegning allerede etter første uken, tilsier at "markedet" liker prisintervallet.

 

I tallene deres framstår ikke Gjensidige med angitt pris på 58-60 som veldig billig basert på price/earning. Men siden man i Norge som privatperson og bedrift får en betydelig rabatt i forhold til institusjonelle investorer framstår tilbudet rimelig attraktivt, synes jeg.

 

Gjensidige har et meget sterkt navn i Norge og høy markedsandel i et land med mennesker som nesten har verdensrekord i kjøpekraft....

 

Skal bli spennende om vi kan få se Gjensidige ekspandere tungt og ytterligere internasjonalt.