Jump to content

Traders Pit - Episode 79 - Torsdag 15.juli 2004


Utzi

Recommended Posts

fpNASDAQ-narrow.gqplus?630fpDJIA-narrow.gqplus?630

 

OSX opp 2,14%

OIX opp 1,16% I skrivende stund.

XAU opp 1,23%

 

Denne måneden er IBM NON's "månedens aksje i USA". Altså kan den handles uten kurtasje. Lurer på om mange har benyttet seg av det tilbudet, den har for det meste falt. IBM kan bli bra når den først snur, så jeg følger litt med den. Greit å handle uten kurtasje, også er det alltid artig å handle i US sammen med "de store gutta" (forøvrig handler jeg nå ORK uten kurtasje hvis jeg bruker NON - den er månedens norske aksje :D ). Skal jeg tippe (og dette blir tipping) hvor IBM snur (hvis den i det hele tatt snur), så ville jeg tippet rundt 75. Dét ble vill tipping det. :roll:

 

Mange som handler med utenlandske aksjer her?

 

Her hjemme leverte TAT er knallresultat, mens TOM leverte tall under forventningene (ikke så alt for mye under). Les mer på TOM-tråden...

 

Uansett.

 

Moderator burde gå over å sperre de siste to episodene.

 

Happy Børsday!

Link to comment
Share on other sites

Er vel noen som sitter klistret foran skjermen i sommeren også. Skal i alle fall en tur til på hytta, men ingen fler utenlandsopphold i sommer.

 

Deilig å være litt på hytta i grunnen. Fiske og lange turer på vidda for en til å slappe av.

 

Uansett.

 

S&P500 ned 0,33%

OSX opp 2,24%

OIX opp 1,09%

XAU opp 0,36%

Link to comment
Share on other sites

TOM

I dag er Tomra grønn på børsen Tyskland, håper at den blir det her også

Det er et enormt marked i USA, nå må den Norske presse våkne og tenke nytt

ikke bare Tysk.

 

mvh :roll:

Torbjørn

Link to comment
Share on other sites

Det ligger ann til blodige IT dager etter at Nokia varsler svakere enn ventet marked fremover. Slikt liker ikke investorer på Nasdaq...

 

Nasdaq future ser ikke så værst ut i øyeblikket, vi får se hvordan det åpner...

 

nasdaq.png

Link to comment
Share on other sites

VG Nett) Sabotører angrep torsdag to nye oljeledninger i Irak.

 

Av SUSANNE BERG-HANSEN  

 

 

Det er tredje gang på kort tid at sabotører slår til mot Iraks oljeledninger.  

 

Lagde hull  

 

Det første angrepet var rettet mot en ledning i sørlige Irak.  

 

- Noen boret hull i en av de ledningene og det har ført til at det renner ut olje på begge sider, opplyser politiet til AP.  

 

Angrepet skjedde i al-Askari-distriktet, 20 kilometer sørvest for Basra.  

 

Ledningen leder ut til eksportterminalene, men det er forløpig ikke klart om Iraks oljeeksport blir påvirket av hendelsen.  

 

Eksplosjon  

 

Et annet sted i nordlige Irak førte en eksplosjon til skader på en ledning mellom to byer, sier politiet.  

 

Eksplosjonen skjedde ved en ledning som sender olje til Beiji-raffineriet 200 kilometer nord for Bagdad.  

 

- Vi ble nødt til å stenge av ledningen, sier talsmann Adnan Abdel-Rahman for innenriksministeren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lyst på TOM på dagens pris, men er litt usikker med hensyn til sommermarkedet som ser ut til å slå inn.

Men omsetningen i TOM har aldri vert noe problem, så kansje jeg legger ut noen bunntråder i ettermiddag :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

AD. TOM. Det er akkurat det jeg mener, at av og til er det lurt å gå inn når alle andre er negative, dette har gitt meg mye lette penger mange ganger, MEN jeg har også opplevd at selskapet har gått konkurs, og da er fiaskoen fullbrakt.

 

men jeg ligger og "føler" på TOM og har på følelsen at den skal oppigjen på kort og mellomlang sikt,

vi får se :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Du sitter vel tight SL hoff@, det pleier du jo å gjøre... Tomra er ikke helt som andre aksjer, mye korte penger er inne og uten noen åpenbare positive triggere før september tror jeg mange vil ut nå. Derimot står meldinger om nedjusterte estimater i kø de nærmeste dagene.

 

Jeg tror 25,- ryker i sluttauksjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ligger klar med knappen (ikke SL)

 

Nå kommer fordelen av mange handler inn i bilde , det koster meg nesten ingenting å kjøpe / selge nå.

Derfor er det bra å K/S samme dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...