Jump to content

Traders Pit - Episode 82 - Tirsdag 20. juli 2004


Utzi

Recommended Posts

Kursen lå lenge å testet støtten på 9kr.

når den så falt holdt støtten på 8.

Rekylen opp klarte ikke gå over 9 (teknisk salgsignal)

stoppet på rundt 8,75. siste omsatt 8,44.

 

Under 8kr, og mange stopploss ryker.

Over 9kr, og mange kjøper.

 

Her er grunnen til du ikke bør sitte over natten :)

 

... Company and its subsidiaries (the `Group`)

will be substantially worse than those for the quarter and

six months ended 30 June 2003.

 

Kursen Juni 2003 var vel på rundt 2 kr. eller noe sånt. hehe

Link to comment
Share on other sites

vel, jeg er glad jeg ikke var en av de som kjøpte på 8% opp før profit warningen kom...

 

jeg blir svett bare av å se tallene, i øyeblikket ned -30,17 %!!!!! ...men kanskje man kan bunnfiske i morgen og satse på en rask +10%-15% ??

Link to comment
Share on other sites

Er man risiko villig ville jeg kjøpt i sluttauksjonen idag.. og solgt i morgen tidlig.

Mange som vil ut før natten...

Mage følelsen sier derimot nei.

Etter en så negativ melding kan kursen fort falle 30% til..

Link to comment
Share on other sites

huff og huff, jeg husker at for et par uker siden var flere analytikere ut å sa at JIN var kjøpskandidat etc..

 

mange med sjeggstubbene sine i postkassa i dag, men kanskje vanskeligt å forutsi hva de driver med i Beijing. Men uansett, inflasjon er noe skikkelig herk og best å unngå.

 

En mager trøst for JIN taperne

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Corvus. Kjenner du spillegalskapen sprer seg i blodet. :) Adrenalinet spruter og det er action! Da er det godt å roe nervnene med en dram. :)

 

Aewn, har fått med en dobbling i JIN tidligere og er ikke spesielt imponert over informasjonspolitikken til selskapet. Alt blir styrt fra Hong Kong, lite vi aksjonærer kan gjøre... ble skeptisk til hele driten og solgte meg ut... så gikk det et par uker og kursen var doblet igjen! helt sinsykt.

Link to comment
Share on other sites

Bra med aktivitet i pitten idag. Mange som har kommet hjem fra ferie?

 

Vil JIN falle mer imorgen, eller er dette en overreaksjon, og vi får en oppgang?

 

TOM ligger rundt 25,20kr.

 

Ser ut som NOI er tilbake i gammle takter. På 3kr igjen nå, og ligger i en negativ utvikling.

Link to comment
Share on other sites

JIN har nok atter en gang vært med på å sette fart i både diskusjonslyst og trading.

Jeg tror det er mange som er inne nå i JIN for å gjøre en kortsiktig handel.

Hvis mine antagelser er riktige vil den falle av mot slutten av dagen. Tror ikke så mange våger å gå tilsengs med JIN :oops:

Link to comment
Share on other sites

JIN taper i 2 kvartal pga. innleide skip der kontrakter ble fornyet i begynnelsen av dette året.

Tatt fra hukommelsen eide JIN rundt 10 skip, og leide kun et 2-3 stykker (januar 2004). Hvordan disse 2-3 skipene kan skape et negativt resultat er for meg undelig. Bulkratene stiger til himmels. Er dette tidspunktet for kjøp??

 

---

 

JIN tjente 28 MUSD i Q1, og H1 2004 blir svakere enn 2003. Dvs. at de taper mer enn 30 MUSD i Q2 2004.

 

---

 

Kraftig hopp i bulkfuture

 

 

Panamax-futuren for 2005 er i dag blitt handlet til 20.750 dollar, en oppgang på 14,5 prosent fra i går.

 

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 20.07.2004 13:28

---

Link to comment
Share on other sites

Jinhui er i fokus i dag, dette har vært en av tradingfavorittene det siste året. Jeg tror de neste dagene vil gi store svingninger og tradingmuligheter, natta over vil nok ingen sitte og det blir spennende å se hvordan aksjen utvikler seg i Hong Kong i natt.

 

Tommelfingerregelen er at en aksje faller tre dager på rad etter dårlige nyheter, men fallet i dag er jo ekstremt. Dessuten - JIN er JIN og Vodka er Vodka...

 

Dersom aksjen faller ned under 8,- igjen kan det nok for den risikohungrige være morsomt å gå mot markedet - kjøpe i sluttauksjonen og selge i morgen tidlig. Jeg styrer foreløpig unna.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

jeg tror også på rekyl, mne jeg skla ikek trade på lenge etter å ha tapt 11K på JIN idag.

 

Er glad jeg ikek satt i JIN, og ikke fulgte med på børsen idag:D

 

Mange som har mistet mye idag... hadde jeg vært uhelddig kunne jeg iaefall tapt 60K idag,så skla takk ... for det.

 

NASSE er opp.. :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Verste jeg har sett på lenge!

 

Her er nok mange som er spente på morgendagen.

Så langt, Pirelli, kan vi vel si at tipset ditt om å kjøpe i sluttauksjonen ser ut til å ha truffet meget bra. Da gjenstår bare å se hva som skjer i morgen... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror de fleste her på forumet var enige om at kursen ville falle yttligere utover dagen..

Men har jeg kjøpt meg inn igjen for tidlig?

Tror jeg skal sette en stram S/L og se utviklingen i morgen.

Tipper mange som solgte seg ut på kurser 8-10 kr. syntes 7 kr er et godt kjøp.

 

JIN taper muligens 200 mill siste kvartal, mens børsverdien gikk ned med 494 mill. idag.¨

Rekyl bør forventes... la oss krysse fingrene :)

Link to comment
Share on other sites

Dette ble værre for JIN enn de fleste regnet med tror jeg, det blir nok mulig å komme ut med fortjeneste i morgen hallu. Men dette er ikke langt unna oddstipping :eek:

 

-Selskapet har handlet seg bort og det er nesten så vi ikke trodde det skulle være mulig. Det er nok risiko i den aksjen og så skal man i tillegg måtte ta høyde for en hasardiøs tradingvirksomhet. Det viser et slikt vanstyre at den aksjen blir nok liggende død lenge, sier en megler til TDN Finans.

 

Dette er ikke noe nytt, når markedet tok av tidligere lå hele flåten bundet opp i lange dårlige kontrakter. I tillegg tradet selskapet ledelse med valuta, noe som slo særdeles dårlig ut til tider.

 

Egentlig har jeg bare en konklusjon: Noen bør få sparken!!!

 

Tradingen i Hong Kong blir nok avgjørende for starten i morgen, utviklingen på aksjen kan følges her i natt: HKEx

 

Kode 137

Link to comment
Share on other sites

Vel, så nettopp en analyse av Alan Greenspans underettelse av Senatet på CNN. I følge sjefsøkonomen i JP Morgan - USA vil Fed. sannsynligvis sette rentene opp i små steg til rundt 2% i slutten av året og ende opp på et sted mellom 3,5-4% neste år. Underliggende ligger altså at Fed. ser på oppgangen i amerikansk økonomi som solid.

 

Sjefsøkonomen i JP sa bl.annet at han tror oljeprisen skal ned i tiden framover, hva betyr dette for oss?

 

Vel, hvis oljeprisen går ned burde ratene for oljetankere holde seg høy ennå en stund, ikke sant? hvis oljeprisen går ned, og amerikansk økonomi går framover burde olje-importen til USA stige. så kanskje et høstlig eventyr i FRO en mulighet. Det kunne jo lette på gavebyrden til jul ihvertfall :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...