Jump to content

Traders Pit - Episode 83 - Onsdag 21. juli 2004


Utzi

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

her må man vente 3 dager

 

I går kom panikken

 

I dag mangler markedet informasjon, og ingen vet hvordan de skal tolke HK - derfor ligger den å vibrerer rundt 5.50 - som er billig i forhold til HK

 

Jeg tror svaret vil komme i morgen om den skal opp eller ned, hvis jeg har uflaks kommer det i ettermiddag. Jeg skal ikke inn i JIN i dag ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Godformiddag storgamblere??

 

Jeg har holdt meg litt i bakrunnen i dag for ikke å virke belærende!!!

 

Men nå er det så galt at jeg ikke kan holde meg lenger (4,69 nå) :!: :!:

 

Dette "MÅ" være kjempebillig ELLER kjempedyrt alt annet er tull.

 

Dette kan bli en doblingskandidat begge veier, er fremdeles bekymret for at vi ikke hører noe fra ledelsen, er det ikke på sin plass å komme med de dystre tallene?? eller er det så galt at de ikke har noe valg :?: :?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en ganske stor post i JIN for ca. 1 1/2 år siden, da gikk aksjen fort fra noe under 2,- til 4,- og da solgte jeg. Etter det tok det helt av og det irriterte meg grønn at jeg hadde solgt for tidlig.

 

Sjekk denne grafen (dagen i dag er ikke med!!!):

pplot.php?paper=JIN&exchange=OSE&from=20030103&to=20040721&period=&ema_percentage=&height=250&width=250&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=&tc_date=&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

 

Nå sitter det nok tradere overalt og venter på rekyl oppover igjen, her blir det action i løpet av dagen.

 

Jeg støtter meg til Utzi's tidligere uttalelser; Selskaper med ræva informasjonspolitikk bør man styre unna, den gang gjaldt det NOI. Men når markedet er i villrede åpnes muligheter...

Link to comment
Share on other sites

Selskapet selv vet jo ikke hvor ille det blir, samtidig advarer de og sier at eierskap i aksjen må forbindes med høy risiko.

 

Jeg tror en del aktører vil prøve å pushe opp aksjen meget snart, kjøpersiden bygger seg opp og kommer det ett rykk hiver mange seg på. Trur eg ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er VEEEEELDIG fristet å gå inn!!

 

Men som du sier Pirelli så burde OSE suspadere handelen, det spekuleres i konkurs på flere steder og da durde OSE reagert.

Men den som er risikovillig og god på knappen, kan fort tjene en formue i dag, om ikke en kommer i uttakt, eller blir sittende med skjegget i kassa

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir borte noe over en time, når jeg kommer tilbake er nok aksjekursen i JIN en helt annen enn nå... Jeg tipper 5,80- eller 4,15-

 

OSE soper inn kurtasjekroner på tradingen, aksjen burde vært suspandert til situasjonen er avklart for selskapets fremtid. Men det er mulig OSE kjører prinsippet om at alle har like dårlig informasjon - så da er det greit.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Nok et NON dump i TOM ned til 25,00.

 

Solgte halvparten på 25,60 i dag, og kjøpte igjen på 25,20. Ser jeg kunne ventet med det gitt. Si meg, er det bare jeg som synes TOM er et greit kjøp her?

 

Uansett.

 

Styr unda selskaper med elendig informasjonspolitikk. Ledere, styret etc. som ikke informerer eierne om hvordan det står til med selskapet deres, har ingenting i den posisjonen å gjøre. Er det snakk om en kortsiktig investering så har ikke dette så mye å si, men for langsiktige investeringer er dette et av punktene investeringsobjektet må innfri.

Link to comment
Share on other sites

det ser ut som JIN har bunnet for dagen, tror den skal opp mo 5.50 såde med stålbesatte nerver eller ekstreme balls kan jo prøve seg på litt daytrading. Her er det penger å hente, men jeg tror den skal noe kraftif opp med det første - dvs opp mot HK nivå

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...