Jump to content

Traders Pit - Episode 89 - Torsdag 29. juli 2004


ola

Recommended Posts

Ivers skrev:

 

Idag gikk JIN 15% og sluttet ikke langt unna dagens høyeste.. Flere utenlandske investorer var nettokjøpere og det var høy oms.

 

Statistisk mener jeg at når en aksje tiger kraftig slik JIN gjorde idag, så gaper den opp dagen etter.

 

Mitt tips er at starter på 7,5 imorgen. Den videre utviklingen er jeg usikker på, men er man rask i vendingen er det penger å hente.

 

Jeg handlet derfor i aksjen på sluttkurs idag. Noen som har noen formening?

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig på siden: Røkke, forbundskansler Gerhard Schröder og i!

 

http://www.r-b.no/apps/pbcs.dll/artikkel?A...LNYTT/107290001

 

Sitater:

 

Trolig er internasjonale spørsmål som Irak, Afghanistan og Midtøsten på dagsorden. Det samme er helt sikkert næringsliv og næringspolitikk.

 

– Som sagt er ikke programmet fastsatt. Om det blir tid til møte med næringslivet, Røkke inkludert, er for tidlig å si noe om nå. Men jeg skal ikke legge skjul på at Schröder selv syntes det var morsomt at Molde var Kjell Inge Røkkes hjemby, og at han også derfor ville komme til Molde.

 

Fotballkamp.

Kjell Magne Bondevik deler også sin interesse for fotball med Gerhard Schröder, og forteller at det hender at de to lar politikk være politikk og snakker i stedet om fotball.

– Det er vel hjemmekamp den uka. Nå er det er vel tvilsomt om Schröder blir så lenge. Men blir han det, er det nok ikke usannsynlig at vi går på fotballkamp, sier Bondevik.

– Det er i hvert fall ikke umulig at jeg blir igjen for å se kamp, avslutter Bondevik.

 

*****

 

Betryggende at kapteinen på skuta er så fokusert på det viktige.

 

Før man vet ordet av det, har man ny hovedstad i landet. :eek:

Link to comment
Share on other sites

Det er helt utrolig. Har JIN fått vinger??

 

Hva er årsaken til at den har gått opp så mye siste uken, uten tanken på at den har falt så mye?

 

Er det popularitet i den aksjen som forårsaker oppgangen?

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har skrevet tidligere er det mange tidlige aksjonærer som har tjent gode penger som vil inn igjen. Men volumet tilsier at det er større aktører som presser prisen. Daytradre og småsparere hiver seg på. Ingen reel konkurs fare, dagens rater er 50% høyere enn i Mai, Juni. Minuset er råtten ledelse og elendig informasjonspolitikk... Jeg antok at rekylen ville komme, desverre timet jeg den en dag feil... Nå tør jeg ikke gå inn igjen.

Link to comment
Share on other sites

Aksje indexen for Juli har beveget seg sidelengs / ned. nå er folk på vei hjem fra ferie og har tid til å følge med i markedet. Tror endel vil kjøpe seg inn igjen, og vi vil se noen blå børs uker..

Link to comment
Share on other sites

Her tror jeg dessverre at noen kan fort taper penger . Daytrader er kjapp ute når de først er inne. Det er verre med småsparere som bare hiver seg på.

 

Selv om dagens rater ligger 50% høyere enn i Mai så vil dette ikke si at det blir penger i bingen til JIN. Spesielt ” minus råtten ledelse og elendig informasjonspolitikk” som du skreiv hallu. Men, men. Troen kan flytte et FJELL.

Link to comment
Share on other sites

på kort sikt er det nok kun det psykologiske som driver JIN aksjen, det så vi jo på det enorme slaktet etter PW sist.

Men rekyl toget i JIN har nok gått, denne aksje er ekstremt volatil og kun rykter og psykologi driver denne aksjen - selskpets info politikk hjelper såvisst ikke..

Link to comment
Share on other sites

Nå er det på tide å kjøpe aksjer, for dommedagsprofeten er i gang igjen, jeg forstår ikke at han slipper til med kommentarene sine!!

Han tar jo alltid feil.

 

 

Frykter kraftig børsfall

- Oslo Børs er som en tegneserie-figur over et stup, advarer Peter Warren.

 

Er fornøyd med NOI kjøpet igår, JIN gidder jeg ikke snakke om

he he

Link to comment
Share on other sites

Moro med JIN. Jeg er litt feig, så går ut og så inn på et høyere nivå helel tiden.. mne, mne..

 

Jeg skal være raskt ut, om det snur, men tror den slutter på 8 idag

Link to comment
Share on other sites

Fra Hoffas innlegg lengre ned.

Frykter kraftig børsfall  

- Oslo Børs er som en tegneserie-figur over et stup, advarer Peter Warren.

 

Warren stiller seg jammen lagelig til for hogg. Kan komme på mange karakteristikker av ham som inkluderer tegneseriefigurer. Men det får vi la være...

 

Rett har jo ikke mannen hatt på ei stund. La oss håpe det går ei stund før han får rett.

 

Det er jo helt sikkert at dommedagsprofeter vil få rett en gang...

Link to comment
Share on other sites

Vedr.NOI

 

Klipp fra Akke på ST:

Oslo Børs har konkludert.

 

Fikk svar på min henvendelse til OB angående min påstand om manglende informasjon vedrøerende D3.

 

De mener ut i fra børsmelding og artikkel gjennom Reuters at selskapet har sine ord i behold fortsatt og vil ikke presse selskapet til å komme med en melding før stabil produksjon er oppnådd.

 

De har også hatt kontakt med selskapt om dette.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...