Jump to content

Traders Pit - Episode 95 - Fredag 6. august 2004


pluss201

Recommended Posts

Hei, jeg står er ikke på ferie lenger, men min aktivitet på børsen er neppe savnet i mitt fravær heller :?

 

Håper markedet er nogen lunde logisk i dag og reagerer på høy oljepris har satset på NHY og en liten post i stl.

 

Ellers ser jeg at Vestrum fortsetter å rullerer opsjoner med tap i CRU, han har tydeligvis fortsatt god tro på selskapet noe jeg må si meg enig med ham i.

 

Forøvrig frykter jeg at dette kan bli en tildels rød dag på børsen, særlig for it.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sugen på å kjøpe mye i GOD,

men er usikker på hvor bunnen er.

Teknisk så er trenden fallende, men jeg har klokketro på selskapet på lang sikt.

Kansje en av dagene nå er de rette for inntreden??

 

Jeg mener kursen nå er ett røverkjøp, men har ikke kjøpt en aksje ennå selv.

Bortsett fra noen heldige daytrader jeg har gjort før.

:wink::wink::wink::wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

GOD har jo ligget i dette området (.81-.86) lenge nå. Det var vel dette som var bunnen sist gang den gikk under krona også... Men det har vel dere TA folk bedre oversikt over enn meg som bare tipper :)

 

Har bestilt boken "Teknisk AksjeAnalyse - for lavere risiko og økt avkastning" nå, så må lese litt utover høsten. Fikk tilbudet med boken og prøveabb. for 99 kr hos Investtech selv om det hadde gått ut.. Er ikke lett å skulle huske alt :P

 

Noen som har lest den boken og har noen kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale DNO på det sterkeste, om du vil ha noe å sette penga i. De betaler 4 kr utbytte og 1 fondsaksje pr. 20 stk. du eier på tirsdag. De som eier aksjer ved børsslutt mandag får altså utbytte. DNO-aksjen er sterk og svært stabil. Den fikk for få minutter siden en soleklar kjøpsanbefaling av Orion på Hegnar og har absolutt potensiale til å gi god avkastning på kort tid.

Jeg antar aksjen kan komme til å synke så langt som til 25,50. Ikke lenger. Et enkelt regnestykke viser at dersom du kjøper 10000 aksjer til dagens kurs 28,50, vil du sitte igjen med 4x10000=40000 + 500x25,50=12750 - 10000x(28,5-25,5)=30000

 

40000+12750-30000=22750

 

Flott fortjeneste på kort sikt. Kjøp idag, selg neste uke. 8% på kort tid. Sjekk dette ut på egenhånd og kom gjerne med tilbakemeldinger, så vet jeg at mine regnestykker på hvor langt kursen kan falle stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte boka til 99 fra Investech da tilbudet kom. - Regninga de sendte med var på over 200!!! Men jeg betalte bare inn 99 + 29 i porto som annonsen sa. Har ikke hørt nærmere fra dem om det. - Boka er forøvrig grei den og gir en fin innsikt og fortsåelse av TA.

 

Mye rødt i dag, er vi i en fallende trend nå?

Link to comment
Share on other sites

Teknisk ser Frontline veldig pen ut, ligger på 252 nå, og har en RSI på 50,2, som er den laveste siden fallet fra 250 til 204 den 3. juni. FRO ligger i en stigende trend, og har mulighet til å stige opp mot 270 igjen før en ny liten korreksjon i prisen. Eneste problem er dagens svært høye oljepris...

 

Men DN melder at ratene går oppover igjen!

Link to comment
Share on other sites

Ang. DNO:

 

Dessuten utøvde to av styremedlemmene opsjoner idag, før utbytte:

 

DNO ASA solgte den 5 august 2004 325.000 egne aksjer i DNO ASA til kurs kr. 20,45, samt 225.000 egne aksjer i DNO ASA til kurs kr. 21,50. Aksjene ble solgt til fire personer i selskapets ledelse, styre og rådgivende funksjoner, i forbindelse med at disse utøvet opsjoner tildelt dem av selskapet.

 

Tyder bra.

Link to comment
Share on other sites

ASC ser ut til å presse prisen ned i 28kr. I følge skribentene på Stocktalk selger DNO egne aksjer.

DNO har kjøpt egne aksjer til kurser opp mot 27,70. Under dette tror jeg ikke den vil falle...

Kjøpte 1500.

 

Vegard: Ang utbytte og 8% opp på noen få dager har jeg ikke så stor tro på. Mange kortsiktige inne nå, tror det blir trangt i døra på veien ut. men vi får se om et par ukers tid.

Dersom kursen kryper opp mot 29 selger jeg idag.

Link to comment
Share on other sites

DNO

 

imarkedet:

 

Soleklar kjøpskandidat

 

Orion Analyse er ikke i tvil. DNO-aksjen er en soleklar kjøpskandidat.

 

 

hegnar:

 

I dagens rapport fra Orion Analyse blir det hevdet at DNO-aksjen kan ha en oppside nå neste 30 prosent.

– DNO er en soleklar kjøpskandidat med dagens høye oljepriser, skriver analytikeren.

 

I går sluttet DNO-aksjen på 28 kroner

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=155650&cat=116

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter her som en amøbe, ikke lett dette med mye cash og klar med knappen,,,,,,,,,,,,,

 

Har problemer med å finne vinnere....... :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke tendensen etter USA-tallene. Tror det kan være litt risikofyllt med "impulskjøp" i ettermiddag, selv om noen aksjer synes rimelig. Vil avvente til over helga for nye traderkandidater.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, aldri sett en så rød liste på Primetrader. Jeg har 44 aksjer på en liste, og av disse er kun tre blå. Fire uendrede, alle bortsett fra PDR er uendret fordi de ikke er omsatt.

 

ALT ANNET ER

 

RØDT

 

RØDT

 

RØDT

 

Moro å se hva som skjer i DNO, jeg er enig i at det hadde vært rart om den kan gi så god avkastning på kort tid.

 

Klart det blir trangt i døra etter utbyttet, men jeg tror man skal kunne komme seg ut med pen gevinst allerede i neste uke. Men salgspresset blir stort, og jeg er forberedt på å måtte vente et par uker med å selge hele posten.

 

Vi får se på hvordan det går med den prosentvise avkastningen, hallu!

Jeg er på hytta neste uke, men skal gi beskjed over forumet...

Link to comment
Share on other sites

hehe, min eneste handel idag ble blå. DNO

(sitter fortsatt).

Godt jeg ikke gikk inn i FRO eller FJO. var sekunder fra å kjøpe FRO på 244, og FJO på 3,50.. Safest å ha pengene i cash når man reiser vekk. hehe.

 

Ang. NOI tror jeg jeg fallet skyldes de ekstremt kortsiktige som kjøpte seg inn etter prod. mld. Når kalsitten er fjærnet og brønn 3 produserer som forventet ser vi nye triggere.

 

Fra Orion analyse i dag :

 

NOI 3,12

ProduksjonsoppdateringNorthern Oil gav tirsdag en produksjonsoppdatering for de tre brønnene på Coral-feltet hvor selskapet har en eieran-del på 27,5%. Ifølge ledelsen har produksjonen vært på 11.100 fat/dag den siste uken, noe som er langt under tidligere kommuniserte målsetninger. Produksjonen fra den tredje brønnen som ble åpnet i juni, lider under prob-lemer relatert til kalsittsedimenter som ble brukt i forbin-delse med nedstengningen av brønnen for et drøyt år siden. Det ble videre opplyst at operatøren Petrobras job-ber for å løse problemet slik at produksjonen kan økes. I våre estimater legger vi til grunn en gjennomsnittlig pro-duksjon på 11.500 fat/dag i andre halvår, noe som må sies å være konservativt. I 2005 venter ledelsen en pro-duksjon på 18.000 fat/dag, men vi velger å legge oss noe lavere på 15.000 fat/dag. Med slike forutsetninger, og samme oljeprisanslag som for DNO, ender vi opp med en P/E-faktor på 12,7 for 2004 fallende til 5,1 i 2005. Våre 2005-estimater tilkjennegir at det er en oppside på fort 50% om inntjeningen utvikler seg i tråd med våre for-ventninger. Vi må likevel erkjenne at sporene skremmer i Northern Oil, da overraskelsene som regel har hatt nega-tivt fortegn. Dette gjør at vi ikke vil gi noen uforbeholden kjøpsanbefaling på aksjen selv om vi er mer positive enn negative.

 

Konklusjon: Tross stadige produksjonsproblemer synes oppsiden større enn nedsiden i Northern Oil, og den risi-kovillige investor kan kjøpe på regnværsdager

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...