Jump to content

Traders Pit - Episode 108 - Onsdag 25. august 2004


pluss201

Recommended Posts

Jeg må sitte og prøve å oppdatere meg på kveldene, jeg diller med for mye på jobben om dagen.

 

Derfor er det ikke lett med daytrade, men er innom med jevne mellomrom og sjekker portisen.

Har sjekket litt ut GOD og har blitt forsiktig optimist, med tanke på kursutviklingen.

 

Men det går nok en stund før vi ser kurser over kronen igjen, men for den talmodige burde det ikke være umulig.

Selskapene har en tendens å skjerpe seg på alle nivåer, etter at resultatene uteblir.

 

CRU har jeg slengt i skuffa, tar den ikke opp igjen før vi ser helt andre kurser. :wink::wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Flat børs både her hjemme og borte i dag. Kan tyde på forsiktig optimisme fremover. Faller oljeprisen videre vil vi nok ha en sakte men sikker oppgang i vente.

 

Jeg bruker av og til å legge inn forhåndskjøp før børsåpning, og har ved et par anledninger truffet godt for kjappe daytrader. Blir jo ikke så mange kronene hver gang, men alt i alt har det kommet godt med når man legger dem sammen gjennom hele året. - Stort sett gjør jeg det med aksjer som jeg har i porteføljen slik at jeg kan legge til noen ekstra poster for salg neste gang, dersom daytraden gikk i bøtta. Skjer det også.

Link to comment
Share on other sites

MEget sterkt av INM... spm er om markedet "gidder" gi den løft etter trenden det siste halvåret med nedgang...

 

 

Dataforhandleren Inmeta og Ulf Ristebråten fortsetter den fine veksten. Selskapet har vekst i salg av Microsoft-lisenser.

 

Inmetas driftsinntekter utgjorde 65 millioner kroner i andre kvartal, mot 47,2 millioner kroner i fjor.

 

Driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) ble på 5,65 millioner kroner i andre kvartal, mot 2,6 millioner kroner i fjor. Resultatet før skatt ble 4,65 millioner kroner i andre kvartal, mot 1,5 millioner kroner i andre kvartal i fjor.

 

- Sterk vekst i omsetning og det gode resultatet bekrefter at Inmeta er den ledende leverandør av Microsoft lisenser i Norge. EBITDA-marginen på 8,6 prosent er den høyeste selskapet har oppnådd. Veksten kan delvis forklares av at Inmeta nå også lykkes med lisensleveranser fra nye softwareprodusenter. Kundene har i stor grad i perioden fornyet sine avtaler med Inmeta, heter det i en melding fra Inmeta.

 

Inmeta skriver i meldingen at selskapets prognoser fremover, basert på ordrereserve og pågående prosesser med eksisterende og prospektive kunder, indikerer et godt andre halvår, men hvor hovedtyngden av omsetningen ligger i fjerde kvartal.

Link to comment
Share on other sites

Om Inmeta:

 

12 mnd høy 3,20 kr

12 mnd lav 1,25 kr

Børsverdi 88 mil. kr (2,29-)

Antall aksjer 38 389 630

 

Q2 2004

Driftsinntektene i Q2 utgjorde MNOK 65 (47,2). EBITDA ble i

Q2 MNOK 5,65 (2,6).

Resultatet før skatt i Q2 ble MNOK 4,65 (1,5).

Resultat etter skatt: 2,8 mill

 

P/E: 7,8 (annualisert Q2)

P/S: 0,33 (annualisert Q2)

 

------------------------

 

Basert på tall og selskapets tro på fremtidig vekst bør Inmeta få ett løft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at INM viser sterk utvikling, men lurte på følgende:

 

Inmeta skriver i meldingen at selskapets prognoser fremover, basert på ordrereserve og pågående prosesser med eksisterende og prospektive kunder, indikerer et godt andre halvår, men hvor hovedtyngden av omsetningen ligger i fjerde kvartal.

Hva ligger egentlig i at hovedtyngden av omsetningen ligger i fjerde kvartal??

Kan det tolkes slik at de forventer en litt dårlig Q3. Isåfall vil jeg vente litt før jeg kommer i INM.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Er det none som har kjøpt/solgt INM idag?

 

 

Selv sitter jeg og avventer.. tror den skal høyere.... meget lavt prsiet, og etter Q2et så er den friskmld, for dem som trodde den var noe annet.. ref. nedgang fra 3 til 2,2 forrige Q.. Forrige Q falt en gradvis nedover.. omvendt tror jeg skjer nå..

 

Det ligger 200K på 2,6 og 100K som hopper rundt.. jeg tror de er lagt ut for å holde kursen nede.

Nå er de 200K fordelt rundt på 2,5-tallet, samt at de andre 100Kene er på 2,51...

 

kanskje jeg får kjøpt på 2,4

Link to comment
Share on other sites

NOI: Kjøpte 6k på 3,10 Ser at FE er selger.

La ut 24k på kjøp 3,10 som, jeg trakk rett etterpå.

Fort var det noen som la ut post på 24k salg 3,10

 

------> Noen er på vei ut bud senkes :)

 

Avventer utviklingen før jeg kjøper mer...

 

Bud på 28k til 3,00 inne. Tror Terra har flere billige på gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk fylt opp traderposten min i SIN i dag igjen til 13,20, det begynner å bli en vane dette er, men hvor lenge varer det?

 

OCR er det minimalt med omsetning i og kursutslagene kan bli store, jeg vet ingenting nytt om OCR.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...