Jump to content

OFL - STOR aktør på vei inn i selskapet ?


Hammers

Recommended Posts

Apple surges as Piper Jaffray ups price target to $100 (AAPL) By Ciara Linnane

NEW YORK (CBS.MW) -- Apple Computer (AAPL) shares surged more than 14 percent in early trade Monday after Piper Jaffray lifted its price target on the stock to $100 from $52, citing bullish expectations for iPod sales. Separately, Fulcrum Global raised its target to $65 from $53 and lifted fourth-quarter revenue estimates, forecasting strong demand for iPods and new flat panel iMac G5s. Apple shares were last up 14.3 percent at $63.00, having earlier touched a high of $64.

Link to comment
Share on other sites

Apple går som en rakett i dag, mens et av de selskapene som sørger for at salgsestimatene til "moderselskapet" KAN økes slik som i dag, har falt til en ny intraday-bunn på 25,10 !!!

 

Hele OFL, verdsettes nå til ynkelige 48 mill kroner på Oslo Børs !

Årets oms vil overstige en halv milliard - og fortjenesten er "garantert" å ligge på minst 9 - 10 mill.

Dette utgjør formidable 5,40 pr aksje - siden nettopp aksjer er en sjeldenhet i OFL !!!!

 

Fra sommeren 2004 har AAPL steget fra ca 30 til dagens 61 ! Dette ut fra en kombinasjon av faktisk salg, oppnådde resultater og forventninger til framtiden.

 

I samme periode har Nordens største leverandør av nettopp Apple-produkter FALT fra ca 32,- til dagens 26,-. Dette til tross for at Q 1-3 har bevist at inntjeningen er bedre enn noen gang tidligere !

 

Nå venter Q 4 - som selskapet selv sier blir BEDRE enn i 2003 (som da gav 4,5 mill i fortjeneste) !

 

HVOR MYE bedre er ikke godt å si, men "etterslepet" fra Q 3 (pga leveranseforsinkelse) på 22 millioner kommer nok som en svært søt pynt på toppen av den "vanlige" kransekaka som preger dette kvartalet.

 

Uten å trekke pusten nevneverdig dypt estimerer jeg rundt 6 mill i Q 4/2004 - og da ligger vi mellom 9 -10 mill på årsbasis.

 

Spørsmålene blir da:

BØR norges 8. hurtigste børsnoterte vekstselskap (ref FA den 15. nov) prises til P/E UNDER 5.

BØR et slikt selskap - som samtidig dobler fortjenesten til 9 mill - prises til P/E UNDER 5,-.

 

I MINE ører er spørsmålsstillingen egentlig LATTERLIG, men jeg må liksom stille dem siden det er dette som er fakta i dag !!!

 

GULLEGG finner man ikke hver dag - men akkurat i dette tilfellet er det egentlig bare å plukke godbitene direkte fra gata..... mens noen selgere fortsatt tror at det er "kroken på døra" i neste uke....når julesalget starter for fullt....!

Link to comment
Share on other sites

OFL er priset meget lavt i forhold til forventningene, aksjen er jo inne i en dårlig trend og fallt i dag under 10dgg og 30dgg. Dette er ett særdeles dårlig tegn har jeg latt meg fortelle.

 

Selv om retail selskaper skal ha lav P/E så virker OFL usannsylig lavt priset. Men chartene juger aldrig, jeg kan se noe i chartene som ikke er bra og det kommer garantert for dagen snart.

 

Uansett tror jeg kanskje jeg skal putte noen OFL i jakkeforet og glemme dem til midtveis i 2005 ;)

Link to comment
Share on other sites

Chart's kan man ikke forholde seg til når dagsomsetningen er så tilfeldig som i dette tilfellet (normalt 200 - 3000 aksjer daglig i flere mnd i strekk).

 

Det var akkurat slike poster som ble benyttet for å "skape" de dårlige tekniske signalene som vi ser i dag.

I et selskap der det tekniske ikke fungerer pga det tilfeldige volumet, holder jeg meg kun til det fundamentale.

 

Ser DERE noen svakheter i det fundamentale jeg beskriver ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner at dere er opphengt i "å arrestere meg" og min egen filosofi når det gjelder chart's.

 

Hvorfor jeg avviker fra egne teorier i akkurat OFL har jeg gjentatt opp til flere ganger nå (totalt mangel på volum).

Link to comment
Share on other sites

Apple har gjort det skarpt i det siste og forklarer oppgangen med sterkt salg på Ipod produktene sine. OFL har korrigert oppover etter den svake utviklingen aksjen har hatt siden 3Q resultatene, men aksjen er etter min mening fortsatt svært billig og den bør prises høyere. Valgte selv å laste meg ytterligere opp i aksjen da kursen lå rundt 26 kr da jeg har stor tro på at et rally vil komme i løpet av de neste to månedene.

Kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

Du sitter på en vinner !

 

Selgersiden er syltynn - og FRA den dagen alle andre skjønner at de har sovet i timen og vil inn er det bare å lene seg godt tilbake i godstolen !

Link to comment
Share on other sites

OFL er nok langt mer enn IPOD, men det er klart at denne lille dingsen har en stor reklameverdi for selskapet. Jeg nevner ikke IPOD spesielt - det er det du som gjør.

 

Jeg mener selvsagt at prisingen bør være etter inntjening og vekst. Rull deg derfor ned noen meldinger - til den 22 nov kl 21:22.

 

DER beskriver jeg virkeligheten i OFL - og der forklarer jeg at selskapet er alt for lavt priset - ut fra fundamentale forhold.

 

Hilsen Hammers.....som ikke har nevnt at OFL også inneholder en konsulentdel som er verdsatt til NULL.........Noen hemmeligheter må man da kunne ha for seg selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

OFL ser nok absolutt muligheter her siden de nå har sagt JA til frieriet fra XEROX (her er det OFL som er den attraktive bruden).

 

For meg som aksjonær gjør jeg mine tanker etter å ha lest sitatet: " ....vil bidra til å bedre selskapets lønnsomhet".

 

Hvis avtalen KUN gir + 2 mill på årsbasis utgjør dette ca 1 kr pr aksje. Med P/E 6 (nå ligger jeg lavt) bør dette utgjøre 6 kr på aksjekursen.

Hvis avtalen genererer 4 mill utgjør dette 12,- på aksjekursen, osv......

 

Joda, OFL blir nok utvilsomt ENDA MER gullkantet med dette samarbeidet.....og ytterligere lønnsom vekst er normalt noe aksjemarkedet setter stor pris på.

 

God Jul til alle OFL'ere - og til Fjompenissene som fortsatt ikke ser mulighetene....!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører snakk om dette selskapet, men jeg skjønner ikke helt hvor alle har det fra at OFL er leverandør av IPOD?

 

Såvidt meg bekjent så kjøpes alle IPOD og dets tilbehør fra SCRIBONA, godt mulig at OFL eier Scribona ikke vet jeg?? Scribona er leverandør av APPLE PRODUKTER i norge. I samtaler med salgs konsulenter fra Scribona så kan man spørre om når de får IPOD inn på lager, og standard svaret er da- "vi venter på ny last fra apple".

 

Men OFL har en veldig stilig butikk der nede på Vika, de selger nok masse Ipod- det gjør vi også. Men det er jo så små marginer ved salg av IPOD- en IPOD mini som selges 2495,- (som er ganske høy pris for en IPOD mini) har en margin på ca. 10% det sier seg selv at det ikke akkurat er 'butikk'.

 

Nå selges IPOD mini av komplett og Lefdal for rundt 2295,- mer eller mindre uten noen form for profitt.

 

Noen med litt kjennskap rundt OFL som kunne kaste lys spørsmålet omkring Scribonas rolle i dette puslespillet?

Link to comment
Share on other sites

OFL begynner igjen å se svært spennende ut i mitt P&F chart !!!

 

Etter en dobbelt bunn på 25,50 i november kom det et enkelt kjøpssignal på 27,50, en fallende trendkanal (fra 35,-) ble brutt på 28,50 og kursen steg raskt til 31,- i slutten av november.

 

Deretter fikk vi en LITEN, men sunn korreksjon som har vart i 2-3 uker. I dag har vi passert denne midlertidige toppen på 31,- og veien ligger "teknisk sett" HELT ÅPEN til kr 35,-.

 

All stigning har kommet på volum, og alle fall på mangel av dette.

 

NÅR 35,- nås denne gangen har det i løpet av ETT ÅR dannet seg en nær perfekt OMVENDT HODE/SKULDER - formasjon med halslinje på kr 35,-. Det umiddelbare potensialet i denne formasjonen ligger på ca 46 kroner - dvs opp ca 50 % fra dagens nivå.

 

Dette er ut fra en teknisk vurdering.

Fundamentalt er OFL MEGET rimelig priset, og P/E-verdien er i dag nesten halvparten av hva den var på samme tid i fjor ! At OFL selger Apple-produkter som "hakka møkk" er nok vel kjent for de fleste, og dette er nå en "bølge" som så vidt har begynt ! Omsetning og fortjeneste har "skutt i været" det siste året, men kursen har gått motsatt vei. Jeg har tidligere påpekt at dette er et misforhold som ikke KAN fortsette, og det vi NÅ ser er kanskje begynnelsen av reprisingen.

 

For alle som har overskuddskapital bør et lodd i OFL vurderes MEGET sterkt !

 

For "de kritiske" som vi si at jeg tidligere har sagt at TA ikke kan benyttes effektivt på et selskap som OFL svarer jeg:

I det korte bildet og med tilfeldige "bevegelser" med dagsomsetning på 200 - 1500 aksjer er dette korrekt. I det lange bildet og med daglig volum på 10.000 aksjer eller høyere (det finnes kun 1,85 mill aksjer i selskapet) stiller saken seg i et helt annet lys. NÅ er kjøperne aktive - i motsetning til hva som var tilfelle i sommer !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Når jeg ser tilbake på mine visdomsord fra den 23. desember - så ser jeg at ALT er i rute !!!

 

Etter bruddet på 31,- lå som sagt veien helt ÅPEN til 35,-. At Halslinja på dette nivået i OHS ble brutt med et "sukk" - og kursen føk videre til 36,- betrakter jeg som en MEGET sterk prestasjon.

 

Til alle som IKKE liker at jeg spår i "kaffegrut" og som MISLIKER at jeg tross alt treffer gang på gang: Potensialet i OHS ligger i første omgang opp mot 46,-! Jeg ser ikke bort fra at det nivået vil være realistisk rundt Q4. Da snakker vi om 25-30 % i løpet av en drøøøøøy måned. Svært GODE penger - spør du meg !!

 

Før den tid må vi gjennom litt motstand rundt den gamle toppen ved 40,-, men den går nok greit unna - den også !

 

Etter hvert som flere får øynene opp for OFL (Stensrud i Skagen er den siste SÅ langt) og volumet øker, vil det bli en del trading i aksjen. Personlig orker jeg ikke slikt stress. Det vil da være LANGT større fare for å miste en evt togavgang (og dermed risikere å løpe etter.....) - enn å klare noen få prosenter ekstra.

 

Når jeg likevel er garantert minst 50 % avkastning i løpet av året (trolig mer) - ser jeg ingen grunn til å bli for grådig. Her er det bare å la bølgen gå, sitte avslappet i godstolen og nippe til en "lille en" - og se at "resten går av seg selv" !

 

Som jeg har skrevet tidligere i høst (lengre ned her eller på HO): Bedre avkastning på sparepengene får man neppe - og i forhold til bankrentene vil dette være en REN KNOCK-OUT !

 

Hilsen

Hammers

Link to comment
Share on other sites

Apple lanserer mini-PC

 

Publisert: 12. jan. 2005

Av Håvard Røste

 

Lanseringen kom akkurat som forventet. Mac mini blir tidenes minste og billigste Mac, og får Shuttle-boksene til å se ut som enorme monstre.

 

I tråd med tidligere rykter har Apple nå lansert en mini-PC. Mac mini blir den rimeligste Mac-en noensinne, med en startpris på 4490 kroner uten skjerm.

 

De strategiske målene er 16,51 x 5,08 x 16,51 cm (BxHxD). Med andre ord er det en svært kompakt boks vi her har med å gjøre. Vekten er på sin side kun 1,4 kg.

 

På hardware-fronten kan Mac mini utstyres med en 1,25 eller 1,42 GHz G4-prosessor. Harddisken er på 40 eller 80 GB og opptil 1 GB DDR333-minne støttes. Grafikken besørges av en Radeon 9200-brikke med 32 MB dedikert grafikkminne.

 

Ingen racer med andre ord, men det er heller ikke meningen. Her er plassbesparing og portabilitet satt i høysetet. Ifølge Apple skal boksen være svært støysak.

 

En CD-R/DVD-ROM-enhet er også på plass, og det samme er tilkoplinger for Ethernet, analogt modem, DVI/VGA, USB 2.0, Firewire og hodesett/linje-ut.

 

Av medfølgende programvare kan vi nevne Mac OS X v10.3 og iLife '05, samt spillene Nanosaur 2 og Marble Blast Gold.

 

Les mer om Mac mini hos hos Apple.

 

(kilde: Apple)

 

Hardware.no: Apple lanserer mini-pc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Office Line ASA(OFL) KURS 29.50

 

OFL2950.gif

 

Office Line ligger i en fallende trend og videre nedgang innenfor denne indikeres. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved ca 29.80 kr og videre nedgang er dermed signalisert. Volumbalansen er negativ og svekker aksjen på kort sikt. RSI er oversolgt. Aksjen kan likevel gjerne falle videre, og vi bør se en stigning i RSI-kurven før dette brukes som et kjøpsargument. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...