Jump to content

Traders Pit - Episode 112 - Tirsdag 31. august 2004


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Selskapstrukturen i Aker er ikke lenger i tråd med tidligere rapporter fra selskapet. Virker for meg som om det hele tiden holdes noe skjult i infoen og det villeder fryktlig når aksjonærene må ta stilling til sine invisteringer. Synes det er rart at ikke Kredittilsynet kommer på banen og gjennomgår den publiserte informasjonen og realitetene omkring denne omstruktureringen.

 

Tipper mange aksjonærer er i vilrede om hva de egentig er medeiere i når det gjelder KVI for tiden?

Link to comment
Share on other sites

Ville bare minne mine trading venner om at jeg trenger AKY ned mot 99,- for å komme meg inn igjen... Liker dårlig å sitte utenfor, men må jeg vente til i morgen?

 

Er ikke dette archimedes 7 eller 8 lov

Når du selger deg ut av en aksje stiger kursen dramatisk :P

Link to comment
Share on other sites

Synes NOI holder seg forbausende lav i volum like før fremleggelsen av Q2 - vet ikke om jeg skal tolke det negativt eller positivt. - Kommer liksom ikke tilbake i sin gamle rytme??

Link to comment
Share on other sites

Man må kjøpe realtid for å bruke SKB trader, gå inn på vanlig måte i Skandiabanken. Velg aksjehandelkontoen og trykk på Start SKB trader.

 

Traderen i seg selv fungerer fint, men jeg hater å bli logget av hvis jeg ikke er aktiv i vinduet i løpet av ett par minutter.

Link to comment
Share on other sites

Fra HO

(31.8.04 13:36)

Ditt neste armbåndsur kan være en atomklokke som går helt riktig de neste 300 årene.

 

Akkurat hva jeg trenger for å vente på at portisen skal blir positiv igjen.

Link to comment
Share on other sites

Om CAR er det bare å se i bunn av artikkelen som Thomas refererer til: "NB: En CAR-analytiker eier 200.000 aksjer i GGS."

 

Jeg har forøvrig ikke kjennskap til selskapet, så det blir litt vanskelig å felle dom over CAR's analyse.

 

AKY siger litt ned, men nå har jeg tatt en spekk i PGS... Vi får se om det blir lukerativt.

Link to comment
Share on other sites

10K er en fin sum for korsiktige trader i litt risikoaksjer. Kan for bli både 11 og 12 K etter et par dager. Lykkes du videre har du etter noen flere lange uker kanskje 20K. - I et stigende marked, vel å merke.

 

I dagens markedet, etter fremleggelsene av Q-rapportene vil det gå litt tregere.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. verdt å vurdere noen innganger nå?

 

 

TOM på 25,80 eller 25,90 er definitivt et godt kjøp.

 

Hvis man har ca 10 000 kr, hva slags tidshorisont ville dere tradet på da?

 

Med 10 000,- er det dumt å trade mye, da går mye vekk i kurtasje. Middels tidshorisont, kjøp for en uke eller to.

Link to comment
Share on other sites

TOM vurderer jeg hele tiden, men jeg synes det er for stor usikkerhet og svingniger bare på grunn av panten i Tyskland. Virker jo som om selskapet står og faller på den. - Og det er jo langt fra riktig. - Vil nok avvente til etter den saken før jeg kjøper TOM. Skulle tro at kursen vil reprises da og det utgangspunktet er vel en bedre plattform for eventuelle invisteringer her.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...