Jump to content

Traders Pit - Episode 112 - Tirsdag 31. august 2004


Pirelli

Recommended Posts

Jeg kjøpte TOM idag på 26,50, og har ikke planer om å holde på denne lenger enn at den står pent i pluss. Kjøper du på 25,8 idag er det så godt som garantert solgt den for et sted på 26-tallet i morgen eller overimorgen.

 

Jeg sitter og vurderer om jeg skal skyte eller henge meg på grunn av at jeg ikke ventet med å gå inn til kursen var nede på 25-tallet. TOM har vært såvidt nede på 25,1 et par ganger etter panteskuffelsen i juni, men liker seg på 26-27-tallet.

 

Nå er jeg på ganske tynn is når det gjelder Tyskland og Tomra, her kan Tomra-tråden, pluss201 og Tekninker'n hjelpe til litt bedre, men det er liten tvil om at forventningene før miljøkomiteens møte 9. sep. vil presse opp prisen. Om det faktisk skjer noe på møtet er uvesentlig så lenge du får solgt på 28 dagen før.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

laphroaig

 

du har store forventinger til en øk. student, hehe. :lol: :lol:

 

 

dette er heldigivs ikke lånekassepenger så jeg tåler litt risiko, men noen triks dere bruker? Burde man koste på seg et abonnement hos investtech?

 

jeg har jo lest en del bøker om dette emnet, utenom fagene, men jeg treffer liksom ikke de aksjene med de store ukesoppgangene, og hvis jeg gjør det treffer jeg ofte sent.

 

Tidligere i sommer gikk jeg i null over en månedsperiode, da var det første gangen jeg prøvde børs-karusellen :o

 

hva tror dere om DNO?

 

er erfaringen den eneste læremesteren her?

Link to comment
Share on other sites

Grei vurdering Vegard.

 

Hensikten er å tjene penger på kjøpet, enig der.

 

Selv sliter jeg litt med EDBASA og EME som jeg småtrader uten å få gevinst. Fatter ikke EDBASA som har kontrakter på størrelse med hele Kværnerkonsernet og minimale utgifter i forhold. Kursen har låst seg fast på feil side av 45-tallet.

Link to comment
Share on other sites

Abonement Invesstech er jo en vurdering, men selv har jeg ikke funnet det noe særlig givende. Slavisk bruk av TA kan bli kjedelig og ofte vanskelig når utenomliggende faktorer påvirker aksjen.

 

Vegard har lagt inn litt om TA tidlig i vinter, absolutt leserverdig!

 

Selv kunne jeg tenke meg at man fortsatte den tråden. I sær ville det vært interessant om noen kunne legge frem en enkel forklaring om hvordan man bruker TAindikatorene som er å finne i den enkeltes aksjekursoversikt i NetFonds.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt legge ut litt mer om TA i TA-tråden. Men TA-verktøyet i Netfonds er svært villedende siden det kun viser sluttkurser og ikke åpning/høy/lav. Gå til Bigcharts.com og bruk java-chartet. Da får du full oversikt og kan tegne inn trendlinjer og støtte som du selv ønsker.

 

Jeg bruker TA der jeg mener kursen ikke blir påvirket nevneverdig av fundamentale endringer. En aksje er stort sett i markedspsykologiens vold i tiden mellom to kvartalfremleggelser dersom disse ikke indikerer et trendskifte.

 

Jeg prøver å vite en del om selskapene og mater ofte regnskapstall inn i en ferdiglaget excel-modell som gir meg diverse nøkkeltall samt mye bedre oversikt.

Likevel er 90% av mine handler kun kortsiktige (under en uke), derfor sverger jeg mest til TA og magefølelse, dvs. dyrekjøpt erfaring.

Link to comment
Share on other sites

ASC rykter dette.

We have a HOLD rating and see a value of NOK 20 per share excl. Germany and NOK 35 inc. Germany. There are also some rumours in the market of a PW for Q3. Note that guidance for Q3 was extremely cautious when they reported Q2 and hence we regard this a relatively unlikely

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er bekreftet og omdiskutert på TOM-tråden. Har jo en liten virkning hva tillit angår, men det har liten innvirkning på resultatet. Denne PW-varselen anser jeg som tvilsom. Den vil uansett ikke komme før om en måneds tid uansett dersom det hadde eksistert noe PW. Jeg tror fremdeles jeg vil få solgt min TOM-post, som jeg kjøpte til 26,5 idag, med gevinst.

Link to comment
Share on other sites

OSE gikk i dass på slutten, og det gjorde PGS spekken min også. Siden det ikke var mulig for meg å logge meg på Skandiabanken fikk jeg ikke utøvd SL på PGS så jeg sitter med videre.

 

fpDJIA-narrow.gqplus?693fpNASDAQ-narrow.gqplus?630

Dagens utvikling på DOW og Nasdaq

 

Stocks in a struggle

 

Market gives back most of its gains after disappointing consumer confidence, Chicago PMI reports.

August 31, 2004: 10:20 AM EDT

 

NEW YORK (CNN/Money) - Stocks gave back early gains Tuesday after reports on consumer confidence and manufacturing in the Midwest region both showed surprising declines.

Link to comment
Share on other sites

Jøss. Nå settes det ut rykter om PW for Q3 også for å skremme folk ut av TOM. Måtte de som panikkshorter denne aksjen brenne...

 

...seg så hardt på fingrene at de bare blir sittende igjen med en stump fra albuen og opp! :evil:

 

Med det avluttes dagens episode! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...