Jump to content

Traders Pit - Episode 115 - Fredag 03.09.2004


pluss201

Recommended Posts

Det var intradagsgrafen jeg tenkte på, den kom opp hos meg. Den har nok noe mer å gå på, men mye er tatt ut. Kan komm opp i 300+.

 

Les min analyse i RCL-tråden.

 

 

Hehe. Der gikk TOM til 24,50 i sluttauksjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Gratulere med AKVER Laphroaig, tålmodetligheten gir avkastning. Tror det er mer å gå på til uka også ;)

 

Jeg sitter over helga med de to største taperne i dag, TOM og TAD. I tillegg har jeg GOD fra før. Jeg får gå på polet å kjøpe meg en flase Upper Ten, den billigste Whiskey som er å få.

 

For å være seriøs tror jeg både PW fra TAT og trusselen fra EU mot TOM har gitt kraftige overreaksjoner.

Link to comment
Share on other sites

Takker Pirelli.

 

Som du sier tålmodighet lønner seg til slutt, men du verden hvor tynnslitt den har vært i mellomtiden. Ser lyset nå for byttet i våres.

 

Ellers har jo også jeg mange ganger opplevd å være med på en nedtur med portisen når børsen stiger. Det er surt. - Men som oftest skinner sola igjen og det snur seg som regel.

 

Enig med deg at det nok er kraftige overreaksjoner i markedet for TOM og TAD. Selv sitter jeg jo på en solid blemme med EME og GOD. Men ellers ser portisen bra ut, SIN veier dem opp. NOI fortsatt i god pluss, men den sliter på tålmodigheten, tru meg.

Link to comment
Share on other sites

God dagen Pirelli, og dere andre. Jeg har lest en del innlegg av deg, og sist naa dette innlegget om dine aksje i henholddsvis GOD, TOM, og TAD. Jeg lurer bare paa hva din investeringsfilosofi er. For GOD tjener ikke penger, TAD er priset til langt over egenkapitalen, og det samme er TOM. Jeg sier ikke at disse selskapene ikke vil gaa opp, bare at det er risikoaksjer.Jeg er foroevrig en hengiven fan av Benjamin Graham, saa du skjoenner kanskje hvorfor jeg ikke ville investert i de tre selskapene.

Link to comment
Share on other sites

Regner med MO gir oss en liten innføring i hva egenkapital er og hvor stor den er i de to selskapene. Tror det er info som bør slå inn når det gjelder valg av drikke til helgen.

 

Upper Ten er vel priset etter smak. En av de få gangene jeg har måttet holdt flaska over vaksen for å få den tømt...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...