Jump to content

Traders Pit - Episode 115 - Fredag 03.09.2004


pluss201

Recommended Posts

Jeg sitter videre med TOM, det blir ikke noen avgjørelse på botens størrelse før om 2 måneder. Og i mellomtiden skal det skje veldig mye. Dessuten kommer Tomra til å kommentere dette i løpet av dagen vil jeg tro. Hvor stor blir boten? 10.000 kroner?? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Nhy jobber med motstand rundt 450.

Etter at stl brøt opp over 90 i går regner jeg jeg med at det samme vil gjøre seg gjeldende for NHY ila de nærmeste dagene altså brudd over 460.

 

Utzi: Jeg kan ikke si at jeg helt skjønner poenget med en long posisjon i stl og en short i nhy. Da disse stort sett følger hverandre(oljeprisen) oppnår du kun en hedge virkning ved dette/ tapene gevinsten utligner hverandre?

 

Om arbeidstallene skuffer kl 1430 ser jeg derimot ikke bort fra at du kan komme greit ut av en short posisjon i NHY på kort sikt. Jeg kommer nok også til å selge selv da å satse på billigere inngang. har nå et snitt på 430.

 

 

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg sitter inne, aksjen er nede i 24,- nå. Skulle nok tatt tapet som du gjorde, nå blir jeg vel long i TOM jeg også. Skal begynne å grave frem artikkeler fra Tyskland på heltid...

 

Hehe, ja det er jo en del som har det som fulltidsstilling her på forumet (og all takk til dem).

 

Var selvfølgelig for sent ute til å være med på returen (la meg på 24,00 litt for sent).

Link to comment
Share on other sites

Tja. Boten kan vel få en betydelig størrelse. Om den må betales er enda ikke avgjort.

 

For det første skal Tomra få uttale seg. Deretter kan saken bringes for EF-domstolen. Muligens legger selskapet seg flatt for å få saken ut av verden. Men det vil nok avhenge av størrelsen Kommisjonen kommer opp med.

 

Trøsten får være at kursen allerede er gruset, slik at fallhøyden ikke er all verdens lengre.

 

Så får vi satse på at neste gang vi ser børspause meldes det om positivt nytt.

Link to comment
Share on other sites

Utzi: Jeg kan ikke si at jeg helt skjønner poenget med en long posisjon i stl og en short i nhy. Da disse stort sett følger hverandre(oljeprisen) oppnår du kun en hedge virkning ved dette/ tapene gevinsten utligner hverandre?  

 

Har dekket shorten allerede, kun snakk om intradag (viste seg å være lurt). Har også solgt noe av STL-beholdningen min i dag, men ikke alt enda. (Vet at det virker litt bakvendt å sitte short i NHY og long i STL - eller motsatt - men vurderte det slik i dag.)

Link to comment
Share on other sites

"Harley" skrev 26.august:

Har stor tro på Tomra i høst,og har selv lastet opp med opsjoner.  

Er tydelig at mange er litt nervøse for at det skal bli nok en utsettelse.  

Har et tips til dere:La oss nå si at vi ser en Tomra kurs i ca 30,- i forkant av møtene i September.  

Hvis dere da kjøper opsjoner (put-tjene penger på nedgang) for fks 40 000,- med inløsningskurs 26,-,forfall Desember,så vil jeg tro at dere får opsjoner på ca 30 000 Tomra aksjer.  

Dermed har dere en sikring.  

Som sagt så tror jeg på Tomra i høst,men en sikring er aldri dumt.  

Skulle det bli en utsettelse til,så er jeg redd vi ser 20,- blank,og da kan opsjonene selges for ca 200 000,-,som du kan bruke til å kjøpe flere aksjer i Tomra for.  

Går kursen opp,som jeg selv tror,så tjener man på aksjene/opsjonene man sitter på.  

Her er det opp til hver enkelt,og som sagt så har jeg tenkt å gjøre dette selv,bare vi får kursen litt opp.  

Ha en god dag

 

Jeg fulgte anbefalingen.

Stor takk til Harley!!!

Link to comment
Share on other sites

Pirelli:

--------

 

 

TOM:KAN IKKE ANGI STØRRELSE PÅ EVENTUELL BOT -THORSEN

 

Oslo (TDN Finans): Tomra kan, som følge av at prosessen med EU-kommisjonen

ennå ikke er avsluttet, ikke uttale seg størrelsen på en eventuell bot.

 

Det sier konsernsjef Erik Thorsen i Tomra til TDN Finans fredag.

 

-Det er helt umulig. Det er jo en prosess som følger av at de har gitt sin

uttalelse, sier han.

--

TDN Finans

GB

22 00 11 55

finans@tdn.no

--------------

 

 

Jeg skulle aldri gått inn i TOM igår på 26.. sukk

 

#CODES C/TOM

Link to comment
Share on other sites

Trond K. Johannessen (direktør forretningsutvikling) har i

dag kjøpt 1.000 aksjer til kurs 24,50. Ny beholdning etter

dette er 2.000 aksjer og 50.000 opsjoner.

 

 

Støttekjøp, akkurat som i TAD.

 

Han vil jo likevel tjene på aksjene på sikt da...

Link to comment
Share on other sites

Ikke akkurat imponerende størrelsesorden på støttekjøpet i TOM. 1000 aksjer. Er vel ingen som har noen tro på at dette skal påvirke kursen?

 

Er vel dessuten nesten grunn til bekymring når godeste Trond K. Johannessen ikke tørr å risikere mer enn 24 500 på selskapet han jobber for... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...