Jump to content

OTR - Otrum


Ivers

Recommended Posts

I og med at konkurrente til OTR bukker under; Quadriga gjør det ikke særs bra og OTRUM tar avtaler fra de. Grundig er også konkurs. De hadde 33% markedsandel i Europa og ligger an til å få endel av kaka i USA(dvs Hilton hotellene der også). Dette ble nevnt da storavtalen ble signert.

 

En eller annen gang vil hotellene investere i nye TV'er. I følge Orion er det ett hav av gamle tvsystemer som må oppgraderes. Dette har også blitt nevnt av sjefene i OTR. OTR ligger ann til å få meget stor andel av dette da de er størst og har best teknologi.

 

2005 kan bli gullåret. Hvorfor ikke posisjonere seg nå?!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

I dagens rapport fra Orion Analyse anbefales kjøp av aksjer i Otrum.

 

– Vi anbefaler fortsatt på det sterkeste kjøp av Otrum, og formoder at det bare er et spørsmål om kort tid før aksjen presterer et skikkelig byks oppover, skriver analytikeren.

 

I skrivende stund omsettes aksjen for 21 kroner, opp fem prosent.

 

http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.as...=164151&cat=110

Link to comment
Share on other sites

Tøft å få hotellrom:

 

I et ferskt nyhetsbrev har VIA Flyspesialisten satt opp en oversikt over byer hvor hotellrom kan være vanskelig å skaffe fremover, på grunn av større arrangementer.

 

Byene og tidsrommene er:

 

Helsinki 5.-7. november (Sport & Skiexpo)

Barcelona 10.-14. november (Motoshow)

Paris 11.-14. november (Paris Photo)

Rotterdam 16.-20. november (Rotterdam Maritime)

 

 

RICA leverte BRA resultat i dag også!! Går mot meget bra år for OTRUM i 2005... Da kommer kontraktene(gitt ikke noe terror)..

Link to comment
Share on other sites

ORION anbefaller 3 aksjer for kjøp i 2005, presentert av Stig Inge Myrseth:

 

Aksjonærforeningen arrangerer i kveld sin årlige Stor-Aksjekveld. På dette arrangementet deltar Orion Analyse med i Proffpanelet som skal gi aksjeråd for 2005.

 

Her er listen over selskapene Orion kommer til å trekke frem.

 

Kjøpskandidater

 

* Tomra

* Veidekke

* Otrum

Link to comment
Share on other sites

- Dyrere hotellrom

 

Belegget stiger på hotellene. Nå kan rommene bli dyrere

 

fem prosent flere overnattinger, og en beleggsøkning fra 60,7 til 62,6 prosent. Det er ifølge Aftenposten fasiten for norske hoteller i perioden januar-august i år.

 

Forretningsreisebyrået BTI Nordic venter at prisene vil stige, fortsetter avisen.

 

- Gjennomsnittsprisene er for lave for øyeblikket, det er ikke lønnsomme priser for kjedene, sier markedssjef Simen A. Johannesen i BTI Nordic, og peker på at Oslo-hotellene i snitt er billigere enn i byer som Stockholm, København, London og New York.

 

Visekonsernsjef Torgeir Silseth i Choice deler Johannesens syn.

 

- Choice-hotellene har opplevd en klar økning i belegget, og utviklingen har vært spesielt god i Oslo. Mye taler nå for at prisene er på vei opp, sier han.

 

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...d=164785&cat=66

 

Investeringsviljen vil ta seg opp i 2005!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Litt lenger nede på denne siden ligger kursgrafen som fortsatt oppdateres.

 

Nå har OTR brutt gjennom øvre linje i den avtagende trenden og tester støttenivået rundt 22,60. - Dette kan indikere en mulig sidelengs utvikling fremover.

 

Glidene snitt på 10 og 30 dager har krysset hverandre etter positiv kursutvikling, noe som indikerer et trendskifte.

 

Kanskje litt gode nyheter fremover løfter kursen videre?

Link to comment
Share on other sites

Sakset - fra Investtehs analyser:

 

Svak kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 22. nov 2004

Inmeta har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen nærmer seg støtten ved ca 1.72 kr, noe som kan gi en reaksjon opp. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt positiv på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Inmeta...Dette går veien Ivers! I 2 kr nå, på ganske bra volum! Regner med du har det bra nå!

 

I tillegg er OTRUM opp og det er omsatt nesten en million aksjer. ASC krysser som noen gærniner, håper det skjer noe snart. Grafen ser hvertfall bra ut.

Link to comment
Share on other sites

24.11.2004 15:19 Kilde: OBI

OTR - FLAGGING

 

Lars Øvrum har i dag solgt 700.000 akjer til kurs NOK 22,50

per aksje. Lars Øvrum har etter dette 684.518 aksjer i

selskapet. Dette utgjør 3,13% av total aksjebeholding i

OTRUM ASA.

 

Lars Øvrum har tillegg forpliktet seg til å kjøpe 40.000

aksjer til en fast kurs i 2005. Dette utgjør 0,02% av total

aksjebeholdning i OTRUM ASA.

 

Lars Øvrum er en av grunnleggerene av OTRUM ASA og nå

ansatt som programmerer i selskapet.

 

 

http://www.imarkedet.no/index.php?file=pas...A7354D224CC702E

 

Hmm.. Skjønner ikke at han selger nå, det er garantert at Q4 blir meget sterkt pga av Hilton, i tillegg er IT på vei opp igjen nå. Enten trenger han pengene eller så mener jeg det er særdeles dårlig timet. Tiden vil vise, synd - OTR har vært sterk i det siste, synd at det alltid må komme noe å ødelegge..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den "uflaksen" til langt over halsenlinjen nå.

 

Otrum gir fart etter Hilton avtalen, terrorangrep i Madrid og aksjen omtrent halveres(uten at det trolig har preget salget nevneverdig i Spania). Ny storavtale kommer, lite skjer. Så kommer ett varsel om at installasjonene forskyves fra Q3 til Q4. Kursen bunner på 18,7 like før Q3 pga den illikvide siden med aksjen. Nå etter at Q3 er forbi og aksjen har begynnt å vise styrke igjen så kommer Lars(gründer i OTRUM) og selger ut over halvparten av aksjene sine til spotpris(22,50).

 

Det er helt utrolig, skal det aldri ta slutt. Siden papiret er så hinsides illikvid så får slike ting utslag. Ned 3.5% så langt i dag. Han kunne sikkert fått 30% mer for aksjene sine hadde han ventet til Q4. Idioti spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=167857&cat=116

 

 

I dagens rapport fra Orion Analyse omtales tre aksjer under dagens case.

 

 

* Otrum kan i likhet med Acta se frem til et sterkt resultat for fjerde kvartal. Som følge av Hiltonkontrakten er det duket for nær en dobling av omsetningen og femdobling av inntjeningen sammenlignet med tredje kvartal.

Link to comment
Share on other sites

Analysesjef Stig R. Myrseth i Orion Gruppen bytter ut to aksjer i sin anbefalte portefølje i Økonomisk Rapports "Børsspeil". Det er AF Gruppen og Veidekke som tas ut til fordel for Office Line og Ganger Rolf.

 

Dermed ser porteføljen slik ut:

Tomra

Otrum

Office Line

Ganger Rolf

 

Anbefalingene gjelder fra 30. november.

 

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=167138&cat=116

Link to comment
Share on other sites

:D

 

Hei

 

Jeg har satset hele min portefølje på OTRUM og PSI

Jeg mener at disse to selskapene kan bli vinnere i 2005. Otrum med sitt markedsledende system på medialøsninger i hotellrom, ferjer, cruiseskip ol. med flatsjermløsninger som et paradigmeskifte innenfor skjermteknologi.

 

PSI med cashguard + en rekke andre interessante løsninger innenfor butikkbransjen.

Begge selskapene må makte å omskape økende volum til akseptable overskudd hvis de skal innfri forventningene.

 

winer

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være 2005 blir gullåret for OTR. Jeg desverre, etter å ha sittet i 2 år, må ut i januar februar. Får ta til takke med dobling, men alikevel...

 

Den burde vært høyere nå, men kontraktflommen har ikke kommet. Den kommer nok i 2005.. (desverre:)

Link to comment
Share on other sites

velkommen. JEg har desverre kastet OTR kortene på 21 og kjøpt INM for alt, en dårlig deal... men jeg har tro på otr,men også på inm så ble et valg jeg tok.

 

 

Tror OTR kommer seg på 30-tallet iløpet av Q1 2005

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Vel, jeg ser ikke helt hvem som skal selge. Kan ikke se for meg FERD eller Telenor selge nå. Forskjellige hus som krysser mye.. Spennende... Omsatt for 24mill i dag.

 

MEN; nyheten som kanskje kommer etterhvert behøver ikk være positiv.

 

De aksjene som Øvrum solgte har "blitt borte". Selv med oppdatert aksjonærliste, så er det ingen forskjell annet enn at Øvrum har 3% mindre....

Link to comment
Share on other sites

Otrum innen uka? Kanskje det kommer nyheter om investor som flagger osv, det hadde ikke vært så ille. Men jeg ser rett og slett ikke hvorfor verken Ferd eller Telenor som er garantert langsiktige skulle selge. Det er ingen enkeltperson med så mange aksjer som har blitt krysset i det siste av både PA og ASC.

Hvis man ser lenger tilbake, så har volumet aldri vært så høyt i aksjen før(gitt at man tar "kryssing" med i beregningen)... Det kan skje noe når som helst, men om det er positivt det vet jeg ikke.

 

Det som kan sies er at

 

1: Otrum er markedsledende i Europa i sitt felt og har fått alle de store kontraktene som har vært gitt de siste årene.

 

2: De er bunnsolide, med Telenor og Ferd som langsiktige eiere med oppimot 50% av aksjene. Disse har penger og er dyktige generelt med å få frem vekst i firmaer

 

3: Oppgraderingsbehovet i hotellverdenen er gjeldende, men fortsatt venter firmaet på at det skal løsne i investeringene. Hotellkongen Stordalen kjøper opp hoteller i stor fart, og de melder om økt inntjening i år. Neste år blir trolig enda bedre.. Bestillingene og kontraktene vil komme!! De har forøvrig nettopp bygget ett salgskontor i Italia grunnet stor pågang. Det vil gi uttelling. Italia er landet i europa med flest hoteller tror jeg sjefen sa.

 

4: Det foreligger en opsjon om at Otrum kan få alle hotellrommene til Hilton i USA også. Da vil det åpne seg ett helt nytt marked for de.

 

5: De har penger på bok og ingen gjeld.. Ledelsen er seriøs og dyktig(ikke Keith i OPC).

 

6: Orion analyse sier de har 2005 PE på 9, og det er altfor lavt for ett IT selskap med så kraftig vekst som vil komme. ORION; PA; og NO; har kursmål 35-40kr alle sammen

 

Kursen har satt fart etter bunnen på 18,7, og teknisk er den ålreit. Kjøp og sitt i 3mnd? Det er i mine øyne garantert god gevinst!!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Den eneste logiske forklaringen på posten på 750' aksjer er at Øvrum har solgt seg helt ut - og hvorfor har han gjort det??

 

Og hvordan kan han gjøre det uten å melde børsen?

 

Spennende dager for OTR inntil vi får vite hvilke konsekvenser dette får.

Link to comment
Share on other sites

Øvrum brukte ASC sist, hvorfor skulle han bruke PA nå? .. Vel man trenger bare å flagge når man selger ned over/under 5%... Fra 3% til null = trenger ikke å flagges. Han blir heller ikke lenger sett på som sinnsider.

Link to comment
Share on other sites

OTR i 25,50:) Bekrefter at hadde man kjøpt før Q3 så hadde ikke investeringen vært dum..

 

Igjen ny svært positiv uttalelse om firmaet:

 

I dagens rapport fra Orion Analyse omtales to IT-aksjer som dagens case:

 

Otrum er et av de klareste value- og inntjeningscasene på Oslo Børs, og selskapet kan dessuten se frem til et sterkt resultat for fjerde kvartal. Med en så sterk resultatfremgang bør aksjen når som helst våkne opp fra dvalen, og når dette skjer er vi ikke overrasket om aksjen står i 35 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...