Jump to content

Traders Pit - Episode 181 - Tirsdag 14.12.04


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply
hallu

Ang.FRO

Du fortjener en gratulasjon med FRO idag!

 

Hehe, takk takk. Tok feiringen på forskudd igår da USA gikk opp 5%. Nå falt den nettop ned i 314, men har god tro på at USA vil løfte den videre.

Har bestemt meg for å ikke handle idag.

Link to comment
Share on other sites

Da var det på'n igjen. Det er såpass åpenbart hva de prøver på at det ikke trenger ytterligere kommentarer. 'Tilfeldigvis' bommet de og la ut 100K for mye på salg som skal ligge og skremme de små.

 

Måtte de mislykkes! :twisted:

 

Jeg er en av de som ikke forstår hva "de prøver på".

Dette må du forklare nermere.

Link to comment
Share on other sites

EU hjelper Tyskland med pantesystem

Av TDN Finans

 

EU-kommisjonen vil nå jobbe sammen med tyske myndigheter for å utvikle et nytt pantesystem som er i henhold til EU-lovene.

 

Det sier en talsmann ved EU-kommisjonen tirsdag, ifølge AFX.

 

-Vi vil nå jobbe hånd i hånd med tyske myndigheter for å finne en løsning som på den ene siden er miljøvennlig og på den andre siden også er et system som ikke hindrer det indre markedet og ikke unødvendig diskriminerer importører av mineralvann, sier han.

 

EU-kommisjonen har tidligere gitt Tysklands miljøvernminister Jurgen Trittin en frist til januar for å endre sitt nåværende pantesystem. Det tyske Forbundsrådet ventes fredag å godkjenne den nye pantelovgivningen som ifølge Trittin vil være EU-konform.

Link to comment
Share on other sites

Code Baltic Indices Value Movement

BDI Baltic Dry Index 5551 DOWN 196

BCI Baltic Capesize Index 7887 DOWN 356

BPI Baltic Panamax Index 5123 DOWN 212

BHMI Baltic Handymax Index 32768 DOWN 198

BDTI Baltic Dirty Tanker Index No entry No entry

BCTI Baltic Clean Tanker Index No entry No entry

Link to comment
Share on other sites

Hvor seriøst skal man ta dette utspillet som er beskrevet under ?

 

 

 

Panten må stoppes

 

Tyske detaljister mener at også den nye panteloven er i strid med gjeldende rett.

 

 

Er det bare et ynkelig forsøk på å skape unødvendig nervøsitet for Tomra aksjonærer eller er det seriøst noe å vektlegge ?

Link to comment
Share on other sites

Med en litt flau smak i munnen Corvus, HO's børsforum :eek:

 

Det er en som legger ut BDI til oss vanlig dødlige ganske kjappt på HO hver dag. Viser vel bare at det er gull blandt allt søppelet der inne ;)

 

Jeg tar med ett sitat av en skribent på ST, som kommentar på detaljistforeninges utspill...

 

"Ingen hadde vel ventet noe annet enn en panisk krampetrekning sånn helt på slutten. Det er som når man kapper hue av høna; det ser ut som at det fortsatt er liv men det er bare hodeløse krampetrekninger med døden som sikker utgang. Det samme gjelder for utspillet over. Tror ikke noen tar dusten Pellengar seriøst."

Link to comment
Share on other sites

Det lempes ut sperrer på 34.50.

 

Ryker den, er vorspielet vårt igjen og vi får spilel skikkelig høy musikk igjen! Tror jeg da.

 

Pirelli, du formidlet vel en litt mindre diplomatisk måte. Var ellers på ingen måte meningen å sammenligne SV med denne gruppen pantemotstandere. SV er et for seriøst parti for det. :eek:

Link to comment
Share on other sites

Gikk ut av TOM i dag på 34.4. Ser for meg at kursen vil ligge på stedet hvil frem til torsdag kl 15:00. Da kjøper jeg meg inn igjen til en billigere penge. Midlertidig la jeg kapitalen i FRO som jeg forventer vil gå litt mer denne uken.

Likevel irriterer jeg meg sinnsykt over at jeg ikke var våken i dag tidlig. Hadde vært noen tusen ekstra i lomma…

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...