Jump to content

COR - CorrOcean


Pathfinder

Recommended Posts

Dette er nok en "glemt" perle i det norske aksjemarkedet. Selskapet har vært igjennom en betydelig omstrukturerinsprossess. Insidere har lastet aksjer i selskapet i det siste. Storebrand fond har også kjøpt en større post på 1,4 millioner aksjer. Selskapet ligger i en oppadgående trendkanal.Trading range for daytrading er 3,30-3,60, pene prosenter å hente i denne aksjen.Et bra "gulv" med kjøpere 3,25-3,30, så risk/reward er bra i denne aksjen.

 

Tror det er betydelig oppside i denne aksjen. Et rykk opp får vi nok før Q1 fremlegges.Egner seg både som tradingaksje og langssiktig investering.

 

Mer informasjon om omstruktureringsprosessen i denne informasjons "newsletter" fra selskapet www.corrocean.no/attachments/servlet/attachments?id=279

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

cor.jpg

 

Hvis vi ser litt teknisk på COR så ser det ut til å være lurt å kjøpe nå. Den beveger seg i en posetiv trendkanal, og jeg tror den nå er i "bunnen" og skal snu oppover igjen. Tror ikke at vi skal utelukke 4kr i februar. Som du nevner så er denne fin som daytrading aksje. Jeg kommer til å kjøpe en post på mandag, hvis kursen er rett. Om det blir en day-post eller ikke vet jeg ikke. STB må nok vike for COR. :D

 

Blir morsomt å følge denne.

Link to comment
Share on other sites

Største eiere (oppdatert 26. Januar)

 

Delphi Norge c/o Storebrand Fond - 4,83%

Arendals Fossekompani - 3,77%

Vital Forsikring ASA v/DNB Asset Management - 3,26%

Gudbrand Nerbø - 3,20%

Tine Pensjonskasse - 3,18%

Rolv L. Jonassen - 3,10%

Strategisk Prosjekt - 2,83%

Swedbank Clients account - 2,64%

Bjørgvin AS - 2,33%

Delphi Vekst c/o Storebrand Fond - 2,20%

Hodne Kapital - 1,93%

Kjell Berg - 1,82%

Pactum Verdi AS - 1,81%

Diderik Schnitler - 1,69%

Jurek Czujko - 1,61%

Torstein Jenssen - 1,29%

Skagen Vekst - 1,29%

Jarle Gundersen - 1,10%

Rørosbanken Røros Sparebank - 1,03%

Jan Dankert Danielsen - 0,83%

Link to comment
Share on other sites

Sluttet idag på 3,50. Har hatt enda en flott oppgang fra 3,20. Tok litt for tidlig inngang. Har gjennomsnitt på 3,47, men endelig er den nå i pluss. Hvordan tror dere den vil bevege seg imorgen? Det ser ut til at det kommer kjøpere til nå, rett før de skal legge frem tall for Q4. (26. feb)

Link to comment
Share on other sites

Håper, og tror, den stiger i morgen. Kjøperne bygger seg opp. Store aktører var på kjøperen i dag, mange små aktører valgte å selge. Har en inngang(gjennomsnitt) på 3,40. Teknisk ser den god ut.

 

Hva kan vi forvente oss av Q4? Hva ser dere på som positivt/negativt?

 

Én ting som i alle fall er positivt er at det ikke er så mye haussing av COR på HO...

Link to comment
Share on other sites

I dag kom en uheldig melding om at salget av et datterselskap ikke gikk igjennom som følge av manglende finanisiering fra kjøper side.

 

Dagens problemer med salget av datterselskapet har vært kjent lenge. Det har blitt sendt ut en rekke pressemeldinger om den ene utsettelsen etter den andre. Da vi fikk den endelige beskjeden om at salget ikke ble noe av og det ville bli emisjon, kollapset kursen og falt helt ned til 3 kroner.

 

Den underliggende driften i COR er positiv i alle de gjenværende aktiviteter i selskapet skriver ledelsen i siste kvartalsrapport.Egenkapitalen lå på 60% etter salget av Abeerden aktiviten, nå reverseres denne og man øker aktiva siden i balansen med dette selskapet isteden for å få kontanter inn i kassa. Egentlig et nullsum spill hvis man antar at selskapet har den samme verdien som det var avtalt solgt for. Emisjonen er for å dekke den uteblitte kontantstrømmen.

 

Jeg tror at selskapet får gjenomført en rettet emisjon til private investorer. Dette har de tidligere gjort til børskurs via sin sveitsiske megleren ACH securities og svensken Ralf Johansson. Dette vil nok bli gjort nå også til en god kurs.

 

Av ovennevnte grunner tror jeg at markedet overreagerte da de sendte aksjen kraftig ned.

 

Etter det jeg kan se så er dette ikke SÅ ille at en kan forsvare et slikt fall som vi hadde idag. Jeg benyttet anledningen til å laste på 3-3,10. Det var bra med aksjer tilgjengelig på dette nivået da børsen sluttet idag og trolig er det mulig å få kjøpt på disse kursene på mandag også.

 

COR falt dermed ut av trading rangen 3,30-3,60, dette er uheldig, men jeg tror at den raskt vil stige tilbake til denne rangen og jeg tror på et brudd opp fra denne allerede neste fredag i forbindelse med Q4 resultatet.

 

Da regner jeg med med at tallene viser at den underliggende driften går svakt i pluss. Betydelige kostnadsreduksjoner er gjenomført i 2003 og 2004 vil bli et meget bra år for selskapet.

 

Insidere vil nok benytte anledning på å kjøpe på disse nivåene. Flere insidere har kjøpt på i COR de siste månedene og det vekker tilit.

 

På dagensnivå er riskoen minimal og jeg tror COR kan doble seg i 2004. Lav risiko, stort potensiale. Kortsiktig vil det bli store svingninger i kursen og gøyal trading.

Link to comment
Share on other sites

I dag fikk vi resultatet i COR. Dette var et bra resultat slik som jeg ser det. COR er snudd og dette lover bra for 2004.

 

Ledelsen er imidlertid særdeles klovnete i håndteringen av Aberdeen problemet. Dette måtte de hatt kunnskap på et langt tidligere tidspunkt skal man tro tidligere utsendte børsmeldinger om forsinkelser i finansieringen.

 

Til alt overmål klarer ledelsen å sende ut emisjonsmelding samtidig som den manglende salget av Aberdeen avdelingen ble kjent. De hadde ikke detaljene klare og alt virket bare kaos. Ikke rart at investorer blir sure og dumper aksjene sine. Totalt klovneri.

 

Jeg skal imidlertid ikke klage. Jeg satt lastet opp til ørene med Inmeta da fiasko meldingen kom og gikk glipp av det verste fallet. Jeg har nå kjøpt meg inn i COR og har nå et snitt på 2,90 etter dagens handler. En inngang jeg er fornøyd med.

 

Regner med pent løft imorgen i COR og vi får håpe at klovneriet er slutt fra ledelsen sin side.Etter å ha lest Q4 regnskapet så begynner jeg å lure på om det er behov for noen emisjon, siden trekkfasiliteter er i orden, store ordrebøker og lønnsomhet i driften er et faktum.

Link to comment
Share on other sites

Enig at powerpoint presentasjonen er vanskelig å tolke.

 

Jeg tror at forskjellen mellom sales og revenues i presentasjonen til Cor er at det største beløpet er hva selskapet får av ordrer for hele året og det laveste beløpet er hva selskapet forventer å få fakturert og levert for året.

 

COR har langssiktige avtaler med store oljeselskap som går over flere år. Da er kun de leverte tjenester som regnes som inntekt i regnskapsåret. Resten blir å betrakte som ordre reserve.

 

Tallene ser bra ut. COR er nå snudd. Kursfallet de siste to dagene er nok mer et utrykk for forrvirringen og skuffelsen som oppstod etter det manglende Aberdeen salget og ledelsen sitt emisjons "prosjekt", enn de økonomiske realitetene.

 

Når man ser hvor klossete ledelsen har håndtert sitt emisjonsprosjekt så skjønner man godt at flere investorer dumpet aksjene sine rett i fanget på meg og andre COR optimister. COR ledelsen var jo svært flink da de gjennomførte en rettet emisjon i fjor og de fleste hadde nok håpet at de kunne gjort det samme nå også. Etter å ha sett på tidligere års kontantstøm analyser, dagens ordrebilde og omsetnings estimat for COR, så kan jeg ikke se at det er nødvendig med en emisjon.

Link to comment
Share on other sites

I går kjøpte jeg COR. Kom meg inn på 2,90.

Jeg kjenner ikke selskapet, men lot meg påvirke av omtale bl.a. på dette forum.

Foreløpig ser det ut til å være en grei investering.

Skal i løpet av dagen sette meg mer inn i selskapet.

Jeg burde nok gjort det i motsatt rekkefølge, men ...

Link to comment
Share on other sites

Takker for Infoen, Pathfinder!

Jeg tror nok det er riktig analysert. Det som bekymrer meg om selskapet, er ut ifra de tallene jeg har sett, har selskapet aldri gått i fortjeneste. Det har vært en betraktlig økning fra 1998 - 2002 i omsetning, men det eneste tidspunktet de har tjent penger er i 1998 og da var omsetningen under halvparten av det den var i 2002. Det kan være at jeg har gått glipp av et eller annet og da setter jeg pris på om du påpeker det.

Men dersom min analyse stemmer, hvilket grunnlag skal man bruke for å prise selskapet? Vekstcase? Spekulasjon? Langsiktig investering?

 

Investor

 

"Dersom du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt" - Alkymisten

Link to comment
Share on other sites

Elendlig fra CorrOcean

Av TDN Finans

 

Teknolgiselskapet CorrOcean fikk et tap på 41,0 millioner kroner før skatt i fjerde kvartal 2003, mot et tap på 45,6 millioner kroner i samme periode året før.

 

Driftsinntektene i perioden utgjorde 58,0 millioner kroner (102,5), mens driftsresultatet var minus 28,8 millioner kroner (-34,8., opplyser selskapet torsdag.

 

.

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jeg litt forvirret. På newsweb leste jeg denne i morges:

 

børsmeldinger 26.02.2004 08:47

COR - DRIFTSOVERSKUDD I Q4

 

Kan noen opplyse meg på det?

 

 

Ellers lurer jeg på hva andre mener om selskapet. De gikk jo kraftig tilbake i forrige uke, og har vel kanskje priset inn et dårlig resultat?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Fett lite aktivitet på denne tråden. Lemper inn en artikkel fra Hegnar Online:

 

---------

 

Klar oppside

 

Optimistisk analytiker forteller kundene at det er en klar oppside i CorrOcean-aksjen.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (7.10.04 10:25)

 

I dagens rapport fra Orion Analyse skriver analytikeren at det er en klar oppside i CorrOcean-aksjen.

 

– I et marked hvor det meste innen olje- og oljeservice har steget betydelig har kursutviklingen til CorrOcean vært flat, og dette åpner for at aksjen er en klar kjøpskandidat på disse nivåer. Prisingen er attraktiv, og innsiderne kjøper, skriver analytikeren.

 

 

COR med klar oppside

 

---------

Link to comment
Share on other sites

Investtech.com fremhever COR som dagens case:

------------

 

CorrOcean (COR) - 11. okt 2004. Kurs: 3.08

 

Analyse av Asbjørn Taugbøl

 

Ligger i en stigende trend på mellomlang sikt og videre oppgang indikeres. Aksjen har dessuten brutt opp gjennom motstand ved 3.04 kr. Dette nivået danner nå støtte ved eventuelle reaksjoner tilbake. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. Det ligger motstand ved 3.60 kr. Ansatte i Investtech har aksjer i selskapet.

 

Samlet vurdering: Teknisk positiv, samt positiv på innsidehandler.

Kort sikt: Kjøpskandidat

Middels lang sikt: Kjøpskandidat

 

------------

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler fire aksjer

 

 

Orion Analyse har funnet fire god aksjer på Oslo Børs.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (12.10.04 13:46)

I dagens rapport fra Orion Analyse ønsker analytikeren å trekke frem følgende investeringsmuligheter på Oslo Børs:

 

* Tandberg Television. Benytt eventuell svakhet til å akkumulere.

* Ementor. Et spill på marginer.

* Otrum. Etterspørselen kommer.

* CorrOcean. Etterspørselen kommer.

 

Orion anbefaler COR

Link to comment
Share on other sites

Kilde: Hegnar Online

------------------------------

 

Kjøpssignal?

 

Corrocean-aksjen kan utløse et teknisk kjøpssignal.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (13.10.04 11:07)

 

Corrocean viser positive takter. Ifølge Delphi Fondene har aksjen etablert en stigende trend i det korte perspektivet. Den tester nå det viktige motstandsnivået ved 3,10 kroner.

 

Et etablert brudd vil bety at et kjøpssignal utløses. Det vil da åpnes for oppgang til de gamle toppene ved 3,55 kroner.

 

Første støttenivå ligger ved 2,50 kroner.

 

------------------------------

 

COR teknisk kjøp

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...