Jump to content

Episode 218 - Onsdag 02.02.2005


hallu

Recommended Posts

Tomra

 

Det som er litt skremmende med Tomra og markedet er at all den informasjonen som nå kommer markedet for øre, ikke medfører en rekyl oppover.

 

1) Markedet har allerede innbakt en viss Tysklands omsetning i dagens Tomra kurs.

 

2) Markedet ønsker direkte informasjon fra Tomra om x-antall tusen automater er solgt i Tyskland.

 

3) Informasjonen må inn med teskje og synke godt, før det er skjer noe med aksje kursen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Jeg tillater meg å spå at JIN er nærmere 30,- mot slutten av uka. Se opp for store interne rulleringer i forskjellige meglerhus - det kommer antaglig flere flaggmeldinger utover uka.

 

Dessuten tror jeg nyheten kommer til å bli tatt godt imot i HK ;)

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Det som er litt skremmende med Tomra og markedet er at all den informasjonen som nå kommer markedet for øre, ikke medfører en rekyl oppover.

 

1) Markedet har allerede innbakt en viss Tysklands omsetning i dagens Tomra kurs.

 

2) Markedet ønsker direkte informasjon fra Tomra om x-antall tusen automater er solgt i Tyskland.

 

3) Informasjonen må inn med teskje og synke godt, før det er skjer noe med aksje kursen.

Ja, ser ikke ut til at dagens nyheter var nok....

Noen tiører opp på nyheten og nedover bærer det igjen....

Kjedelig.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli skrev:

Jeg tillater meg å spå at JIN er nærmere 30,- mot slutten av uka

 

Hadde vært skikelig kult det!!

 

Håper du har rett!!

 

Nå lar jeg aksjer være aksjer resten av dagen, det er fantastisk vær ute, og jeg vil ut og nyte det!!

Link to comment
Share on other sites

Tekniker'n - Du med gode kontakter kunne du ikke fått noen til å stikke bortom butikkene i Dresden, Leuben, Glaushau, Urbar, Zusmarshausen, Neumarkt eller Waidhaus for å ta en kikk inn vinduet for å se etter merket på automatene. Ville jo ha hjulpet på kursen.

Link to comment
Share on other sites

Bra volum, men bra motstand også i Fred Olsen. Offshore er kjempebull om dagen, så jeg tror vi går gjennom iløpet av uka.

 

Tok et lodd i Fjo også, DNM kan bransjen og kjøper stort, SO selger mye hvilket trekker ned. NTF og NON ligger på selgersiden, pleier å gå bra å legge seg motsatt av disse.

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Har fulgt med litt på nett-traderne via Net Fonds og Skandiabanken. Av en merkelig grunn har de som regel vært netto selgere.

 

Det kan være at enkelte har valgt å spille på andre hester inntil det kommer mer konkret informasjon fra Tomra, men gitt potensialet forstår jeg dem ikke. Jeg er kanskje altfor farget.

 

MSI fortsetter nedsalget sitt, 500' så langt i dag. Med dette har de passert godt over en million Tomra aksjer i netto salg.

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Det som er litt skremmende med Tomra og markedet er at all den informasjonen som nå kommer markedet for øre, ikke medfører en rekyl oppover.

 

1) Markedet har allerede innbakt en viss Tysklands omsetning i dagens Tomra kurs.

 

2) Markedet ønsker direkte informasjon fra Tomra om x-antall tusen automater er solgt i Tyskland.

 

3) Informasjonen må inn med teskje og synke godt, før det er skjer noe med aksje kursen.

 

 

Men spørsmålet er; hvem tør sitter over Q4, hva om de ikke overasker i positiv retning, det er trossalt en ganske stor nedside her. Den er priset i allefall 3 gangen for høyt i forhold til hva de har prestert før og hva de presterer nå.

 

Hvis de presenterer tall al'a Q3 så er jo 10,- en mer riktig pris. (PE=10, Børsverdi 1800mill og net res.180mill(De som virkelig tjener penger:JIN, FRO, YAR, de prises aldri med en PE over 5)) ...

 

Men det vi alle håper på er formidabel vekst og en guiding om vekst i alle markeder og et tyskland som skal ta oss inn i himmelen.

Link to comment
Share on other sites

Nå kjenner jeg ikke meglerne som GOGL bruker

kan det være Carnegie?

De har ikke solgte en aksje i JIN i dag bare kjøpt, lurer litt på hvordan dette spillet går, hva når tilbakekjøpene også starter?

Kansje jeg hiver meg på noen poster?

Link to comment
Share on other sites

mortl

 

Dette er ingen ny diskusjon, spørsmålet er om du tror Tomra vil oppleve vekst fremover eller ikke. YAR, JIN og FRO er sykliske selskaper som er prisgitt underliggende fraktrater, gasspriser (YAR) osv.

 

Dersom du får P/E på 5 for YAR anbefaler jeg som pluss201, nye batterier i kalkisen ;)

Link to comment
Share on other sites

Norges Bank holder styringsrenten uendret på 1,75% idag.

 

Forøvrig.. Noen som sitter og følger med på PGS? DNM nedgraderte PGS idag, og den har dalt gjevnt og trutt gjennom hele dagen, snart -3% nå, kan ikke se noen klar bunn her. ESO har kursmål 540 på denne, ikke sant? Når bør den eventuelt plukkes igjen?

Link to comment
Share on other sites

Synes dagen ser fin ut så langt jeg. Holder seg greit på bedre volum enn på lenge. Har virkelig MSI gått TOM, kan det bare gå en vei. :)

 

Vel, den andre veien er et utelukket alternativ. :-D

 

Mye nerver og psykologi ute og går, så man vet aldri. Bare flagger min mening, om at neste gang vi tester 35.50 går vi gjennom - oppover altså. Når det skjer, er ikke godt å si...

Link to comment
Share on other sites

JIN er i spill, GOGL (Fredriksen/Trøim) har lang erfaring og bør ses på som en spiller som forstår og utnytter markedspsykologien - de vil ikke gi mer en nødvendig for selskapet.

 

Jeg antar at det allerede sitter en del aksjer på meglerkonti som er øremerket GOGL, men det kan være at de roer ned noen dager for at frykten til Silje skal overvinne grådigheten....

 

At GOGL planlegger en take-over, og at NG'ene syns det er greit tviler jeg ikke på. Det har garantert vært samtaler mellom partene - omtrent på den tiden innsidekjøpet til styreformannen kom vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

NUT opp med +13.43% i dag også. Har nesten gått opp med 80% på litt over en uke. Q4 legges frem i morgen, og kommer det noe positivt fra den kanten eller melding om oppkjøp, så sende jeg en mail til NUT og høre hva slags lekkasje dette er.

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Nett-traderne er på vei inn i Tomra igjen om man skal legge tallene til Skandiabanken og Net Fonds til grunne.

 

Men vi må mer enn doble dagens volum hvis vi skal ha noen sjanse på 35.

 

Om dagen i dag ikke gir så mye, vil det knytte seg stor spenning til om Tomra RVMs er installert i de 6 tyske Netto forretningene som åpner i morgen. Tar jeg ikke feil kommer telefonstormen på disse 6 butikken og spørsmål om Leergutenautomaten til å overstige morgendagens SUPERKNÜLLER =godt oversatt til norsk = supertilbud.

Link to comment
Share on other sites

Tror Mortl mente 15 men tasten glapp.

Skjer meg ofte

mortl

 

Dette er ingen ny diskusjon, spørsmålet er om du tror Tomra vil oppleve vekst fremover eller ikke. YAR, JIN og FRO er sykliske selskaper som er prisgitt underliggende fraktrater, gasspriser (YAR) osv.

 

Dersom du får P/E på 5 for YAR anbefaler jeg som pluss201, nye batterier i kalkisen ;)

Link to comment
Share on other sites

BDI -62 i dag.

 

Er usikker på om jeg skal sette inn støtet i JIN, tror den er ett klart kjøp rundt 25,-

 

Når det gjelder tilbakekjøp av aksjer tror jeg neppe det kommer flere nå, NG'ene prioriterer nok utbytte fremfor tilbakekjøp.

 

:|

 

GOGL må nok emitterer dersom de skal svelge JIN - market cap i dag er ca. 2,1 mrd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...