Jump to content

Episode 231 - Mandag 21.02.2005


Cronus

Recommended Posts

Jeg velger å svare deg her i dag jeg Northern Lights.

 

Ja synes ikke det er uforsvalig å sitte langsiktig. Men jeg synes det er rart at så mage gjør det. spesielt dem som er her inne og tradisjonelt er kort, mellom langsitig. ( deg til 6 m).

 

Jeg lurer på hvofor? og jeg mer det er to grunner, har tapt og vil ta igjen, vil ikke være ute når det omsider går. Den adre grunnen er overforkuseringen på den, det at man har fulgt den så lenge at man rett og slett kjenner denne best.

 

Mulig jeg vil kjøpe den igjen, for å vente at den stiger igjen, men da har jeg et kursmål på 31-33 innen noen månder. Men jeg tror jeg finner mer spennede aksjer, med større potensiale og sansynlighet.

 

Så ja jeg synes det er uforsvalig å sitte langsiktig 6m åg lenger i denne, sett i forhold til markede vi er i. For vi er vel alle her for å tjene mest mulig? eller?

 

Og som du ser jeg har skrevet ovenfor ser jeg på over 6 m som langsiktig. Hvor mange her har vært aksjonær i TOM 1 år nå? hvor mange vil sitte et år til? Hvordan har tom gått siste året? hvordan har andre selskaper gått?

 

Jeg ser på Tomra en tradingsakje, muligheter å kjøpe slege på tekniske signaler og nyheter. Men jeg ser ikke på den som en god langsiktig investerineg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger ikke med i NOI, mern hvorfor stoppe en fusjon som fører til at kursen stiger? ser jo u som markede liker dette? var det ikke NG sine reserver som var positive i dag? og ikke NOI sine?

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om jeg skal laste opp flere akjer i GRR. Tror fortsatt det er mulig å sikre seg noen for rundt 5.20. Tror ikke noe stort skjer før nrmere kvartress.

 

Synes det er synd vi må gå å vente på emisjonen i fjo, tror ikke kursen vil endre seg noe spes før tegningen er ferdig..

Link to comment
Share on other sites

Lite aktivitet her nå? Tomra folkene tar seg en lite pause eller?

 

Jeg har en ting jeg lurer på, og det er hvor lang tid det tar før jeg vil få Statoil aksjene, hvis jeg tegner kjøp fra staten. Noen som vet når forfall for betaling er? Må jeg betale når jeg bestiller?

Link to comment
Share on other sites

Bulk - Tomra - Orkla

 

Snakket med en med lang fartstid innenfor shipping. Han har vært sterkt involvert på Bulk siden siden 1996. Han sa at Q1 og Q2 er tradisjonelt meget sterkt for Bulk, eller shipping generelt.

 

Noe som har en kommentar på dette?

------

Tomra henter inn igjen noe av det tapte. Aksjeforumets sider er relativt stille på nyhets fronten. EuroShop 2005 er i gang, Tomra har plass ved siden av Metro Group.

------

Orkla fortsetter sin ferd videre oppover. Det skal bli meget spennende å se hvilket utbytte som Styret anbefaler for 2005.

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Det kortsiktige bildet har vel Tomra ledelsen allerede drept. Det mer langsiktige bildet for Tomra del kan bygges ytterlige opp gjennom gode nyheter internasjonalt og da spesielt mhp endringer og innføringer av pantelover.

 

Hvorvidt Tomra har noen mulighet til å bryte igjennom 28 har jeg ingen ide.

 

Noen gode nyheter fra EuroShop 2005 kan kanskje hjelpe deg litt.

Link to comment
Share on other sites

SS

Vedr. STATOIL

 

Bestilling og tildeling: Minimum bestilling er 50 aksjer og maksimum er 10.000 aksjer. Bestillinger kan kun gjøres i intervaller av 50 aksjer. Alle vil få full tildeling for sin bestilling, forutsatt at det totale antall som bestilles ikke overstiger 17,65 millioner aksjer. Ved eventuell avkorting vil det bli prioritert å gi alle bestillere inntil 1.000 aksjer. Tildelte aksjer forventes å være registrert på bestillerens VPS-konto tidligst torsdag 3. mars. Informasjon om tildeling sendes ut gjennom endringsmelding fra VPS så snart de tildelte aksjene er registrert på VPS-konto.

 

Betaling: Beløp for betaling av bestilte aksjer må være tilgjengelig på angitt norsk bankkonto fra tirsdag 1. mars og til belastning har funnet sted. Belastning av bankkonto forventes å finne sted onsdag 2. mars.

 

Opplysningene er hentet fra NetFonds

Link to comment
Share on other sites

Takk Pan. da har jeg litt tid dil å få tak i mer kapital til å handle. Jeg vil jo ikke selge det jeg har.

 

Men jeg får da vente litt utover uken å se om kursen holder seg.

Link to comment
Share on other sites

Bare meg som har hatt en del problemer med forumet i dag?

 

Nei jeg kom heller ikke inn tidligere i dag. Virket som om serveren til aksjeforumet var nede for telling, ihvertfall databasen!

 

Burde ikke Ståle eller noen som drifter forumet fikse slik at når man poster et innelgg i en tråd som har flere sider så burde man komme til siste innlegg (det man selv skrev)! Og ikke til den første siden som ble laget i tråden...

Link to comment
Share on other sites

Skrevet: Man Feb 21, 2005 13:51 pm  

Nå kjøper Pareto NOI og kursen fyker oppover, hadde jeg sittet i aksjen hadde jeg solgt akkurat NU

 

Fra NOI handelslogg:

 

13:52:28 2 000  3.23 Main Auto trade DNM NTF  

13:52:23 26 000  3.25 Main Auto trade DNM ORS  

13:51:45 22 000  3.28 Main Auto trade DNM CA  

13:51:08 20 000  3.28 Main Auto trade SO CA  

13:50:56 50 000  3.29 Main Auto trade PA SO  

13:50:30 12 000  3.30 Main Auto trade ND NON  

13:50:30 50 000  3.28 Main Auto trade ND ORS  

13:50:30 10 000  3.28 Main Auto trade ND NON  

13:50:30 10 000  3.27 Main Auto trade ND KNO  

13:50:30 22 000  3.26 Main Auto trade ND FS

 

Fankern så god du er til å treffe toppen da Hoff@!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...