Jump to content

NER - Nera


Megler1

Recommended Posts

http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.as...=148021&cat=110

 

- - -

Nera-topp fikk sparken

 

Neras styreformann, Johan Fredrik Odfjell, fikk beskjed på telefonsvareren om å trekke seg fra vervet.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (11.5.04 15:09)

 

En av Norges mektigste styreledere, Johan Fredrik Odfjell i telekomselskapet Nera, fikk beskjed på telefonsvareren om å trekke seg fra vervet. Ifølge NRK var det den nest største eieren i Nera, det britiske fondet Laxey Partners, som kom med trusselen.

– Det var litt forbausende fordi vedkommende bare ringte opp og la beskjed på telefonsvareren min om at han ønsket at jeg skulle trekke meg som styreformann, sier Odfjell til NRK.

 

Styrelederen har ingen planer om å gi seg uten kamp.

 

- - -

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Når slike nyheter at Neras styreforman fikk sparken pr.telefonsvarer... da tenker jeg på kjøkkengardinene hjemme i bygda hvor min bestemor ble født.

Der var de eneste nyhetene sladder, pjatt og sjikane.

 

Hegnar må da ha bedre dømmekraft enn å presentere noe så hinsides tullete.

Link to comment
Share on other sites

Odfjell sparket på telefonsvareren

En av Norges mektigste styreledere, Johan Fredrik Odfjell i telekomselskapet Nera, fikk beskjed på telefonsvareren om å trekke seg fra vervet.

 

Johan Fredrik Odfjell stusser over fremgangsmåten. Reporter Petter Halvorsen

 

Av Petter Halvorsen og Agnes Svalastog

 

Det var den nest største eieren i Nera, det britiske fondet Laxey Partners, som kom med trusselen.

 

Odfjell sier selv at han stusser over fremgangsmåten.

 

 

- Litt forbausende

- Det var litt forbausende fordi vedkommende bare ringte opp og la beskjed på telefonsvareren min om at han ønsket at jeg skulle trekke meg som styreformann, sier Odfjell til NRK.

 

Laxey Partners sjef Colin Kingsnorth hadde ikke tid til å vente på en telefon, og da Odfjell i neste omgang tok kontakt med britene, fikk han ikke noe godt svar på hvorfor de ønsket ham fjernet.

 

- Da jeg ringte ham opp, hadde han ikke noen nærmere begrunnelse. Tvert imot sa han noen positive ting, forteller Odfjell.

 

Han fikk imidlertid vite av Kingsnorth at Laxey Partners hadde en person de ville sette inn som styreleder, og hvis Odfjell ikke trakk seg frivillig, hadde de sine metoder.

 

 

Odfjell gir seg ikke

Britene kjøpte nylig 12,5 prosent av aksjene i telekomselskapet Nera. Planen er å kaste styrelederen og effektivisere selskapet, men Johan Fredrik Odfjell er ingen hvem som helst i norsk næringsliv. Han er blant annet styreleder i Orkla og UMO i tillegg til toppvervet i Nera.

 

Og han har ingen planer om å gi seg uten kamp.

 

- Det synes det ikke er naturlig kun med basis i én oppringning på telefonen fra en aksjonær som bare har vært aksjonær i mindre en uke, sier Odfjell til NRK

Link to comment
Share on other sites

Siden Odfjell sier at han ikke har tenkt å gi seg, er det vel duket for maktkamp :D

 

La oss håpe at aktørene i spillet nå skal kjøpe seg opp, for å få flere stemmer ved generalforsamlingen.

 

Det er vel liten grunn til å tro at Folketrygd-fondet støtter Laxey. Odfjell har mange mektige venner blandt aksjonærene, så her må Laxey skape allianser for å få viljen sin. Vi får håpe at dette blir en intens kamp om stemmer, og at grupperingene vil kjøpe seg opp i dagene fremover.

Link to comment
Share on other sites

Noen presset opp utbyttet fra 22 øre til ei krone og det var ikke Laxey (sier de selv). Muligens har de noen allierte allerede?

Odfjell er jo styreformann i Orkla også, så han kan jo tipse Rimi-Hagen. Stinn av gryn han for tiden. :D

Link to comment
Share on other sites

AB tøffer seg på 17,00 kr i dag.

 

Varsku fra analytiker

- Når en ledelse ikke klarer å ta frem verdiene, må kapitalistene gjøre det, sier analysesjef Morten Sundstø i Alfred Berg til dn.no. Han mener Neras nye storaksjonær, Laxey Partners, har startet en prosess som ender med nytt styre og ny ledelse i selskapet

Er AB i ledertog med Laxey?

 

Misfornøyd med resultater

Protefølgeforvalter Kristian Falnes i Skagen Vekst representerer 3,5 millioner aksjer (2,8 prosent) i Nera.  

 

- Vi legger ikke skjul på at vi ikke er noe storveis fornøyd med Neras resultater i den senere tid, og konstruktive innspill fra andre aksjonærer vil vi selvsagt vurdere på generalforsamlingen.

 

Kan Skagen bli i ledertog med Laxey?

 

Uansett spennende. :D

 

Sitatene er hentet fra og les resten: http://bt.no/okonomi/neringsliv/article258497

Link to comment
Share on other sites

FIP var aktive på kjøper siden i dag. Sammen med AB klarte de å presse aksjen gjennom selgerbeltet ved 17,30-17,50. Et nytt kjøpssignal er dermed utløst, og 19,50 er i sikte.

 

Hvis FIP fortsetter kjøpene i morgen, er det vel mulig at Laxey vil øke fra sine 12%. Posisjoneringen i maktkampen er i gang, og det nyter vi andre godt av. Vi går interessante dager i møte :!:

 

chart.asp?symb=no%3Aner&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=0&lf3=0&type=2&size=2&state=8&sid=173095&style=320&time=8&freq=1&nosettings=1&rand=2115&mocktick=1&rand=6599

Link to comment
Share on other sites

Det var klart hele dagen at noe var på gang. Nå går det ikke å trade Nera. Lå dønn stille på 17.00 i nesten 5 timer. Har nevnt det før at 20+ er innen rekkevidde før generalforsamlingen. Grafen til Teknikern viser igjen hva som kan og vil skje.

 

Skagen "hadde" 3.500.000 aksjer i Nera, OG med snitt på 18+ er de selvfølgelig ikke glad for avkastningen t.d.d. Hvor mange aksjer Skagen har ervervet vites ikke, men at de har vektet seg opp for å ha kontroll men "sidevalget" når strategiske valg blir tatt er hevet over min tvil (kanskje andres tvil også).

 

SPENNINGEN STIGER.

Link to comment
Share on other sites

Laxey kjøper mer i Nera

 

Laxey Partners sier fondet nå har 14,7 prosent av aksjene i Nera.

 

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 14.05.2004 14:06

 

 

Laxey Partners sier fondet nå har 14,7 prosent av aksjene i Nera etter ytterligere kjøp siden flaggingen på 12,1 prosent 30. april.

 

- Vi kjøper aksjer i dag, ja, vi har kjøpt aksjer de fleste dagene, selv om omsetningen har vært ganske lav etter at vi flagget, sier Kingsnorth til Reuters.

Link to comment
Share on other sites

Laxey-sjefen til Reuters i dag:

 

"Vi forstår at vi kan opptre som en katalysator for endring

og at det vil være opp til alle aksjonærene å bestemme om

endring vil være positivt for selskapet. Vi håper det fordi vi

tror selskapet er betydelig undervurdert hvis det får en mer

dynamisk ledelse", skriver Kingsnorth.

"Vi har blitt skuffet over at de ikke har grepet noen av

disse mulighetene fordi vi tror selskapet har en teknologi og

produkter i verdensklasse som ikke den nåværende ledelsen

utnytter fullt ut".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere gitt uttrykk for at Nera er konkurspriset. Åraken til denne konkursprisingen har Laxey Partners kommunisert til markedet, blant annet gjennom Dagens Næringsliv 15. mai 2004.

 

Laxey Partners oppfatning av Nera er følgende:

 

-Ledelsen er fullstendig lammet. Det er altfor mange mellomledere og seniorledere der. Ledelsen er altfort tung og treg. Mr. Odfjell synes å være et sterkt bidrag til dette.

 

-Det fins veldig få selskaper som Nera med kontantressurser til å gjøre positive ting mens resten av telekomsektoren er svært gjeldstynget, sier Kingsnorth som mener dagens ledelse ikke står i stil til den høyteknologien selskapet utvikler.

 

– Nera utnytter ikke mulighetene. Nera driver ikke med elektriske turbiner man slår av og på hver dag. Nera er heller ikke en pølsemaskinfabrikk. Det er en teknologidrevet virksomhet hvor man må være langt mer dynamisk, sier Kingsnorth.

 

Da jeg gikk inn i Nera på ca. 7 kroner så jeg for meg at aksjekursen om 2-3 år ville være over 100 kr. Jeg investerer ikke etter "blåkorsmetoden". Jeg vil ha avkastning på mine investeringer. Dersom det ikke tas grep og blir gjort noe i Nera, tror jeg selskapet er historie om et par år. Enten har det gått konkurs fordi det er blitt utkonkurrert av andre selskaper, eller så har det blitt kjøpt opp av konkurrenter.

 

Hvis man skal se hva som er mulig å gjøre med et selskap, så skal man se litt på Tandberg Television og de grepene som der ble gjort for et par år siden. Men der har man jo en litt mer offensiv styreformann og ledelse...

 

Jeg har vært en langsiktig investor i Nera i flere år. Jeg har hatt klokketro på Nera's produkter samt at jeg tror at det markedet de opererer i kommer til å oppleve vekst. Enkelte segmenter kommer til å oppleve en enorm vekst. Jeg ønsker derfor fortsatt å være investor i Nera, men da må selskapet utnytte de mulighetene som ligger der. Evner ikke ledelsen å utnytte mulighetene som ligger der, bør de snarest finne seg noe annet å gjøre. Det er den prosessen som nå er startet med Laxey Parners inntreden. Det er ikke en slakteprosess som er påbegynt.

Link to comment
Share on other sites

Telenor og NERA.

 

EUs forskningsprosjekt Broadwan («Broadband services for everyone over fixed wireless acess networks») har vært i gang siden desember 2003. Prosjektet har 25 partnere fra ti land, og er støttet med 13,9 millioner euro de to første årene, det vil si ut desember 2005. Deretter skal prosjektet vare i tre år til. Fra Norge er Telenor og Nera representert. Ellers er også England, Frankrike, Spania, Italia, Østerrike, Tyskland, Romania og Israel med på prosjektet.

 

Hensikten er å utvikle en nettverksarkitektur med bredbåndstjenester til alle innbyggere i Europa. Europeisk industri og operatører er sterkt involvert for å kunne bidra med løsninger kombinerer fast og trådløs teknologi.

 

– Vi skal utvikle høyhastighet trådløs bredbåndsaksess til massemarkedet, sier prosjektleder Terje Tjelta i Telenor FoU til digi.no.

 

Han vil ikke angi noen pris, men viser til at det er massemarkedet tilbudet skal gå ut til og at det med dette innebærer at alle skal ha råd til løsningen.

 

– Akkurat som digital kamera nå begynner å komme i alles hender, skal også Broadwan være en mulighet for alle å anskaffe seg, sier Tjelta.

 

Selv om det i dag tilbys både WLAN og WiMax som hevdes å kunne gi trådløst bredbånd over avstander på opptil 50 kilometer, er trådløst bredbånd til alle innbyggere fortsatt på skissestadiet.

 

Broadwan kombinerer radio og kabel, og skal tilby Internett, tv og telefoni. Hastigheten skal nå mellom 15 og 20 Mb/s, og det skal tas i bruk frekvenser rundt både 42 GHz og 5 GHz for den trådløse overføringen. Teknologien fokuserer på lavkost hybride løsninger med helhetlig arkitektur og med potensialet for å nå alle.

 

– Vi snakker om betydelige kapasiteter. Teknologien skal gjøre det mulig å ta i bruk avanserte bredbåndstjenester på alle nivå i samfunnet. Vi er allerede i gang med noen forsøk i spredtbygde områder, forteller Tjelta.

 

Tanken bak EU-prosjektet er at teknologien skal fremme europeisk handel og samfunnsutvikling. I særlig grad har radiobasert teknologi også potensialet til å kunne forbedre samfunn i den tredje verden.

 

– Politikerne har ambisiøse målsettinger om det elektroniske samfunnet. Skal vi nå ut til alle er ikke kringkasting nok. Vi må ta tak i radiobaserte løsninger, som vi nå er inne i en rivende utvikling, sier Terje Tjelta til digi.no.

Link to comment
Share on other sites

Odefjell gir seg ikke uten videre som styreformann i Nera. I dag sendte Nera ut ett brev signert av styreformannen hvor de redegjør for prosessene Nera har vært gjennom samtidig som det innkalles til ordinær generalforsamling 26.05 hvor sikkert styreformannen vil være på valg.

 

Det åpnes også for utbetaling av ekstraordinært utybytte.

 

Brev til aksjonærene

Link to comment
Share on other sites

Det kanskje mest positive med dagens brev til aksjonærene, var at man for første gang snakker om ”aksjonærverdier” samt at man avslører at det arbeides med ”strukturelle løsninger”.

 

I brevet sies det blant annet:

 

Den overordnede strategiske vurderingen som ledelse og styre gjorde i 1998, var at selskapets to kjerneområder, satellittkommunikasjon og transmisjon, best kunne utvikles i forskjelligartede strukturelle løsninger.

:

:

Vi har derfor fortsatt arbeidet med løsninger med dette utgangspunkt, og konstaterer at klimaet i dag synes å være bedre enn på lenge for å få til godt industrielt forankrede løsninger som er finansielt attraktive. Konkrete alternativer bearbeides i øyeblikket. Den nåværende ledelse ønsker således å gjennomføre de strukturelle og strategiske mål som i sin tid ble utarbeidet.

 

 

En kjent kineser sa for noen år siden at han ikke brydde seg om katten var hvit, svart, grå eller brun. Det viktigste var at katten fanget mus.

 

Det samme er min holdning til styreformannsvervet i Nera. Det viktigste er ikke hvem som er styreformann, men om han klarer å skape/få frem aksjonærverdier. Dersom Oddfjell klarer å få frem verdiene i selskapet, må han gjerne bli sittende.

 

Med Laxey Partners inntreden i Nera er det nå satt i gang en prosess hvor man sender et signal til styre og ledelse om at dersom man ikke gjør jobben sin, er det andre som er villig til å gjøre den. Jeg håper og tror at det nå er satt i gang en prosess som på lang sikt vil være positiv både for selskap og aksjonærer. Jeg tror heretter at både styre og administrasjon i Nera nå er klar over at de sitter utsatt til.

 

At man må knuse noen egg underveis (les: får en midlertidig nedgang i aksjekursen) er noe man bare får leve med. Slik vil det alltid være.

 

Hovedpoenget på lang sikt må være å få frem de verdiene som ligger i selskap. Sett hen til dagens inntjening i satelittdelen samt fremtidsutsiktene, er etter min mening denne delen isolert sett mer verdt enn det hele selskapet prises til i dag.

 

Mitt håp er at man får en tilsvarende situasjon som etter ”restruktureringen” i Tandberg Data for noen år siden. Etter noen vellykkede grep ble aksjonærverdiene 20-dobblet.

Link to comment
Share on other sites

Når det kom en børsmelding fra Nera i forbindelse med at ny storaksjonær ønsker å "rydde i ledelsen" så kommer det gammelt oppgulp fra tidenes morgen. Som alle vet melder ikke Nera om kontrakter som er mindre enn 40 MNOK eller at de har strategisk betydning. Brevet til aksjonærene i Nera har strategisk betydning og en verdireduksjon på; (17.90-17.20)*123.5 = 86.45 millioner kroner.

 

Kunne det vært utøvd bedre håntverk enn som så ?

Definitivt ett stort og rungende JA.

 

Verdien av innholdet er null og niks. Men det viser med all tydelighet at Odflell m/styret ikke er egnet som strateger i ett selskap som Nera.

Legg spesielt merke til begynnelsen av brevet, andre avsnitt, hvor det står:

 

 

Nåværende styreformann stilte til valg som styreformann i Nera etter henstilling fra selskapets største aksjonærer i 1998. Det var på det tidspunkt nødvendig med en operativ og finansiell opprydding, samtidig som selskapets

strategiske muligheter og utfordringer måtte defineres.

 

Nå er det altså en ny og større aksjonær, sikkert også med andre grupperinger i ryggen, som ønsker det samme som andre storaksjonærer ønsket tidligere. Det er altså en ny tid og da trengs det nye koster.

Jeg sitter igjen med følelsen: "Vi har masse penger og får vi det ikke til så kan vi alltids dele ut noen slanter her og der".

 

Konklusjon er: Odfjell er IKKE riktig Strateg i dagens neranske tid.

 

ps! Forventer fremdeles 20 +

Link to comment
Share on other sites

Finansavisen har brukt en hel side i dag på Nera under overskriften "Kampklar i Nera". Her uttaler Kingsnorth seg litt generelt om Nera og spesielt om møtet med Oddfjell:

 

".....Kingsnorth har tidligere hevdet at Laxey partners ikke ønsker å endre ledelsen i Nera, kun styreformannen.

-I våre undersøkelser av Nera har vi funnet ut at det er mange gode ledere i selskapet. Det er styreformannen vi ønsker å erstatte. Vi forsøkte å få Oddfjell til å forklare strategien i Nera, men vi fikk ikke noen svar. I stedet føler jeg at han lette etter fallgroper som vi kunne tråkke i......"

 

I en artikkel i det nummeret av Kapital som kom i dag, trekker man frem "Børsens mest undervurderte." Listen inneholder 8 selskaper, og det kom ikke som noen overraskelse på meg at Nera var inne på denne listen.

 

I artikkelen blir Morten Sundstø intervjuet. Han mener at den vanligste rabatten er den som skyldes at ledelsen ikke har vist evne til å realisere verdier........

Link to comment
Share on other sites

Linken http://www.ericsson.com/press/pressrel.shtml viser vei til to meldinger fra Ericsson hvor Nera vil være en høyaktuell kandidat leverandør.

 

Det hadde vært en fin åpning på CMD i morgen at Nera hadde meldt om leveranser til prosjektene.

 

Neranere ønskes lykke til med CMD og GF i morgen.

Måtte det gå i aksjekursens favør.

----------------------------------------------------

Ericsson Press Releases Date: Tuesday, May 25 2004

 

Ericsson awarded network migration contract by INDOSAT

 

-----------------------------------------------------

 

Ericsson Press Releases Date: Monday, May 24 2004

 

Ericsson and MTN Group sign agreements for mobile network equipment and services

 

-----------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

I mai 2003 brøt 30 dagers aritm.gj. 100 dagers aritm.gj.: Nera klatret nesten kontinuerlig fra 7-8 kr i mai 2003 til 16-17 kr i september 2003. Falt så noe tilbake og konsoliderte på ca. 14 kr.til ca. februar 2004.

Da skjer reprise på følgende: 30 dagers aritm.gj. bryter 100 dagers aritm.gj.: Nera klatrer til 18-19 kr i mars 2004. Faller noe tilbake og konsoliderer på ca. 15 kr.

 

Nå har det altså hendt igjen: 28.05.2004 brøt 30 dagers aritm.gj. 100 dagers aritm.gj. og dette med utgangskurs på 17-18 kr.

 

Denne observasjonen og at markedsutsiktene er kraftig forbedret pluss ikke minst at fokuset på Nera er større enn på flere år, i og med Laxey's inntreden, så vil jeg tro at vi skal høyt.

 

ps! Er ingen kløpper i TA, men observasjonen er krystallklar.

Link to comment
Share on other sites

Nera Satcom – Hva er riktig verdi?

 

I fjor var markedet i en lavkonjunktur. Nera Satcom tjente da 70 øre pr. aksje. De neste 4 årene vil Satelittområdet oppleve en vekst på ca. 30% pr år ifølge satellitt-dokumentet fra kapitalmarkedsdagen.

 

La oss som et meget realistisk og forsiktig eksempel ta som forutsetning at Nera Satcom om 2 år vil tjene kr. 1,50 pr. aksje. Med en PE på 20, noe som er lavt for et selskap med 30% årlig vekst, får vi en verdi på kr. 30 pr aksje. En PE på 30, noe som kanskje er mer normalt, vil gi en verdi på kr. 45 pr. aksje.

 

Dagens Næringsliv skriver at en analytiker har regnet seg frem til en verdi på 4-7 kroner pr. aksje, 550-800 millioner kroner. Jeg skal være ydmyk. Jeg tror det er flere enn meg som kan regne, og jeg anser ikke meg selv som den eneste rette forvalter av sannheten, men å verdsette satelittbiten til mellom 4-7 kroner mener jeg er for lavt. Et salg til en slik pris vil jeg kalle ”aksjonærran”.

 

Poenget med å splitte Nera må jo være å få frem verdier. Ikke ødelegge verdier, eller gi bort selskapet nesten gratis. Det må da være måte på.....

 

Personlig synes jeg ikke det er noen god idé og selge satelittbiten for en slikk og ingenting. Jeg har mer sansen for at man skiller ut satelittbiten og noterer denne som et eget selskap på Oslo Børs. Aksjonærene får da aksjer i det nye satelittselskapet i samme forhold som de hadde aksjer i Nera. Om aksjonærene fortsatt vil beholde aksjene sine, eller selge dem, får bli deres valg.

 

Vi har tidligere sett at slike løsninger har gitt god uttelling for aksjonærene. For eksempel utskillelsen av Ask fra Tandberg Data og Tandberg Television fra Tandberg.

 

Jeg ønsker å være en langsiktig aksjonær i Nera. Nera Satcom anser jeg som en uslipt diamant som kan komme til å øke sin verdi vesentlig i årene som kommer. Jeg ønsker også å være en langsiktig investor i satelittbiten. Et salg av satelittbiten til en latterlig lav sum gir meg ikke muligheten til dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag 15. juni 2004, 10.33

 

Nera vinner kontrakt på Costa Rica, 50 mln

OSLO, 15 juni (Reuters) - Teleaktøren Nera har vunnet kontrakten om å bygge et InterLink høykapasitets transmisjonsnettverk i Costa Rica, ifølge en børsmelding fra Nera (Oslo: NER.OL - nyheter) .

 

Kontrakten har en verdi på rundt 50 millioner kroner.

 

Dette er Neras andre prosjekt for Instituto Costarrisence de Electricidad (ICE), som er Costa Ricas statseide elektrisitetsselskap, opplyser Nera.

 

Nera har i forbindelse med kontrakten med ICE etablert et prosjektkontor i San Jose som vil styre det samlede prosjektet.

 

Nettverket ventes å stå ferdig 11 måneder etter prosjektstart. Det elektroniske utstyret skal kunne opprettholde kommunikasjon selv om det skulle inntreffe et jordskjelv.

 

I likhet med alle andre kontrakter for offentlige organer i Costa Rica, må tildelingen av ICE-kontrakten ratifiseres av et eget kontrollorgan for offentlige innkjøp før den formelt kan signeres. Verken Nera eller ICE forventer problemer med ratifiseringen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stille på forumet om Nera. Begynner Nera å bli oversolgt nok til at den skal opp igjen? Stor omsettning i dag (3,66mill stk.) - hovedsakelig på grunn av kryssninger. Plukket selv inn igjen noe i sluttaksjonen i dag.

Tekniker'n, du har vel fortsatt Nera?

 

NERd3.gif

Link to comment
Share on other sites

:eek:

Nera - Fondsfinans kutter til "reduce"

OSLO, 24 juni (Reuters) - Fondsfinans kutter sin anbefaling

på Nera<NER.OL> til "reduce" fra "buy" i forkant av selskapets

kvartalstall, ifølge en analyse datert 23. juni.

Fondsfinans frykter at tallene for andre kvartal vil bli

skuffende. Meglerhuset venter ikke at den høye aktiviteten vil

bli reflektert i resultatene.

"Risiko er forbundet med den strukturelle prosessen som kan

komme i forbindelse med Laxeys inntreden i selskapet", heter

det.

For andre kvartal venter Fondsfinans et resultat på minus ni

millioner på EBIT-nivå.

 

Selvsagt kan de komme med reduce i dag etter å ha krysset/solgt 2,5 mill.aksjer i går. Men kursen har ikke reagert på det. Svake forventninger gir bare oppside om Nera leverer som de har sagt de skal den 22.juli (2.kv.) 8)

Link to comment
Share on other sites

I dagens morgenrapport fra Corporate Advice & Research anbefales kjøp av aksjer i Nera.

– Aksjen er kraftig oversolgt kortsiktig og ligger på et meget solid støttenivå. Kortsiktig ser det ut til at aksjen vil stige til 18 kroner. Dette er en god tradingmulighet, kjøp nå med stop loss hvis aksjen faller 16 kroner, skriver analytikeren.

:)

 

Enig med dere der CAR (se grafen to innlegg under). Likefullt kan nok RSI bunne ut enda litt lavere, men oversolgt er den vel.

Link to comment
Share on other sites

Stochastic har gitt kjøpssignal, mulig "Cup-With-Handle" formasjon under utvikling

 

Som det fremgår av chartet under har stochastic gitt kjøpssignal i Nera. Dersom man sammenligner kurskurven og stochastic-kurven, vil man se at indikatoren stochastic er ganske treffsikker.

 

En annen ting man kan merke seg av chartet til Nera er at aksjen muligens er i ferd med å danne en ”Cup-With-Handle” formasjon. Denne formasjonen er en meget kraftfull formasjon, nesten på linje med ”Hode-skulder”.

 

chart.asp?symb=no%3Aner&compidx=aaaaa%3A0&ma=4&maval=8%2C16%2C50&uf=32&lf=32&lf2=0&lf3=0&type=2&size=2&state=8&sid=173095&style=320&time=8&freq=1&nosettings=1&rand=9814&mocktick=1

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...