Jump to content

FRO - Frontline


SAILORBOY

Recommended Posts

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply
  • 3 months later...
  • 2 months later...

Som de fleste sikkert fikk med seg i går raste aksjekursen til FRO nedover i går. Såvidt jeg har fått med meg er FRO også et selskap som alltids klarer å bygge opp kursen igjen iløpet av kort tid (anbefales også kjøp på kort sikt: http://www.hegnar.no/analyser/aksjetips/article554234.ece), flere enn meg som har vurdert å hente inn noen aksjer på FRO?

Link to comment
Share on other sites

Leser litt rundt nå, og ser flere som påstår at det er positivt hvis suezkanalen stenges? Hvorfor det egentlig (hvis det er sant)? Er vel bare en omvei for tankerene å måtte gå utenom kanalen :ph34r:

 

Jeg forstår det slik at det er positivt for Frontline, som får mere ordrer på sine tankskip. Men er ingen ekspert på dette, noen tok dette veldig tidlig. Selv vil jeg heller satse på mer tekniske signaler, og dette er nok mere "hype" enn noe langvarig uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår det slik at det er positivt for Frontline, som får mere ordrer på sine tankskip. Men er ingen ekspert på dette, noen tok dette veldig tidlig. Selv vil jeg heller satse på mer tekniske signaler, og dette er nok mere "hype" enn noe langvarig uansett.

 

Sammenhengen er enkel, og som du antyder. Etterspørselen i antall skipsfraktdøgn øker hvis man må rundt hele Afrika med oljen, hvilket øker likevektsprisen pr døgn, gitt konstant tilbudsside. Dette er positivt for FRO og andre tankselskap, fordi de får oppgjør for antall fraktdøgn for sine laster... Motsatt er et slikt scenario negativt for motparten (eieren av oljen som fraktes) og enkelte andre

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Fra 150 ned til ca 50 siden mars.....her har det jammen gått unna.

Bittert. Shortet denne i Juli i fjor, men ble stoppet ut da det kom et kjemperally i slutten av Juli. Da lå den vel rundt 190-195. hehe. Når skal man begynne å kjøpe, mon tro....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...