Jump to content

GOD - Goodtech


Carlos

Recommended Posts

Nå får Holmen kjøpt ett fremførbart underskudd på 250 millioner til den nette sum av rundt 30 millioner. Dersom de klarer å utnytte det underskuddet vil dette være en kjempehandel. Desverre ser det ut til å være den eneste gangbare vei for Goodtech også.

 

Helt enig Pirelli. Hvis HI klare å utnytte underskuddet, så er dette en knall bra kjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...
Husker selv hvordan de var med på å hausse GOD til topps sist vår. Tvilsome saker, hva betalte GOD for den analysen, og så kom en PW ikke lenge etter.

 

Quote over er fra Laphroaig's innlegg i markedet generelt http://www.aksjeforumet.no/forum/posting.p...mode=reply&t=63

Jeg velger å kommentere innlegget her i GOD tråden fordi jeg mener at styret i goodtech stinker minst like mye som CAR. :twisted: :twisted:

 

Helt enig Laphroaig, CAR har ikke rent mel i posen og det kommer til å bli veldig vanskelig å rette opp inntrykket etter at nyheten har kommet frem i lyset.

 

Jeg tviler på om kredittilsynet kan gjøre noe med saken annet enn å løfte pekefingeren og advare mot en slik usømmelig praksis. M.a.o. ingen direkte juridiske straff for CAR fordi det kan bli vanskelig å "overbevise" at slik samtaler(avtaler) har funnet sted. Aksjonærene (Vi) som har tapt penger på GOD må ikke forvente noen form for kompensering heller :cry: .

 

Min teori er at styret hadde en skjult agenda og har medvirket (direkte og/eller indirekte)til a aksjefallet. I ettertid (etterpåkloskap om du vil)ser man dette hvis man leser gjennom kvartalsresultatene.

:arrow: Styret har stortsett vurdert femtidsutsiktene som meget gode.

Dette er en bevisst manipulering av aksjonærene når de signalisere meget bra fremtid mens den virkelig situasjonen er helt annet.

:arrow: Styret hadde strategiske mål, nemlig å satse på det internasjonale markedet ( ref. kina, kanada, nye EU landene og russland), alt dette i tillegg til den 3dje verden.

Dette har vært avgjørende for at jeg ikke mistet troen på GOD. Styret har gjentatte ganger sagt at det forventer internasjonal "gjennombrudd".

:arrow: PW var definitivt ikke nødvendig å annonsere 10 dager før Q2 (kun -1,2 mill). Jeg tolket dette (denne gangen) som om styret vil føre et nytt og åpent "investor relations" for å skape tillit i markedet.

Dette er meget graverende sett i ettertid. Styret har beregnet at markedet kommer til straffe GOD og at aksjen skal falle til et nivå hvor de kan kjøpe hele bedriften. Styret hadde antagelig "kupp" planene klare og ventet på dden riktig tidspunktet til å komme med sin tilbud.

 

Styret hadde ikke ren mel i posen de heller slik jeg ser det nå i ettertid. De har "kuppet" bedriften og kjøpte resten av bedriften til billig penger. Men for å ta det positive i det: Jeg har blitt en del erfaringer rikere :lol: (og noen kroner fattigere) :wink:

Link to comment
Share on other sites

GOD:STYRET ANBEFALER AKSJONÆRER Å BENYTTE TILBUD

 

Oslo (TDN Finans): Styret i Goodtech anbefaler aksjonærene å benytte

oppkjøpstilbudet fra Holmen Industri Invest I AS.

 

Det opplyses i en børsmelding mandag.

 

"Styret konstaterer at det ligger en industriell strategi til grunn for

overtakelsen. Det er styrets oppfatning at selskapets videre strategi vil

kreve en kapital som vanskelig vil kunne skaffes til veie gjennom driften",

heter det i meldingen.

--

TDN Finans

SH

22 00 11 55

finans@tdn.no

 

#CODES C/GOD

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer hvis man aksepterer tilbudet, men at det så er under 90% som aksepterer. Da vil man fremdeles ha aksjene, og man kan håpe på et nytt bud?

 

Hvis man aksepterer tilbudet og handelen går i orden, når vil man da motta penger/selge aksjene?

Link to comment
Share on other sites

Holmen Industris frivillig tilbud til Goodtechs aksjonærer.

 

I henhold til det frivillige tilbudet om kjøp av samtlige aksjer i Goodtech ASA, mottok Holmen Industri Invest I AS den 17 og 20 desember aksepter for 585.482 aksjer i Goodtech ASA, som representerer 0,85 % av aksjene i

selskapet. Totalt er det således mottatt aksepter for 12.271.112 aksjer, som representerer 17,86 %. I tillegg eier Holmen Industri AS, som har samme eierstruktur som Holmen Industri Invest, 34,36% av aksjene i Goodtech ASA.

 

 

Endring av tilbudet.

Tilbyderen har rett ( men ikke pliktig ) til å endre tilbudet. Enhver endringer av tilbudet skal fra den dato slike endringer offentliggjøres representere en forbedring i tilbudets verdi, med unntak endringer som er en følge av slike forhold som er beskrevet i Pkt. 1.4.3 ( forlengelse av tilbudsperioden) der ethvert slike tiltak anses å utgjøre et ”endret tilbud”, er bindende for Holmen Industri Invest fra det tidspunktet Holmen Industri Invest endringer offentliggjøres gjennom Oslo Børs.

 

Aksjonærene som allerede har akseptert tilbudet vil automatisk omfattes av et slik endret tilbud uten å treffe ytterligere tiltak.

 

Slike aksjonærer vil ved et endret tilbud fortsatt være bundet av sin tidligere aksept. Dersom tilbudprisen i et påfølgende ” Pliktig Tilbud” settes høyere enn tilbudprisen i dette Frivillige tilbudet, vil aksjonærer som har akseptert det frivillige tilbudet automatisk omfattes av den høyere tilbudsprisen.

 

 

Pliktig Tilbud.

Dersom Holmen Industri Invest, som et resultat av Tilbudet eller på annen måte, blir eier av aksjer som representerer mer enn 40% av stemmene i GOD, plikter Holmen Industri Invest å fremsette et Pliktig Tilbud vedrørende eventuelle gjenværene aksjer i samsvar med verdipapirhandelloven § 4-1.

 

Etter verdipapirhandelloven § 4-10 fjerde ledd, skal tilbudprisen i et slik Pliktig Tilbud være minst like høy som det høyeste vederlag tilbyderen har betalt eller avtalt i perioden 6 mnd før tilbudsplikten inntrådte.

 

Dersom det er klart at markedskursen når tilbudsplikten inntrer er høyere enn den pris som følger av nevnte bestemmelse, skal tilbudsprisen være minst like høy som markedskursen.

 

 

Tvanginnløsning.

Hvis Holmen Industri Invest eier 90% av aksjene i GOD har de rett til å gjennomføre tvanginnløsning av de resterende aksjene i GOD. Dette kan tidligst skjer ved at det fremsettes et Pliktig Tilbud. Aksjonærene som ikke har solgt sine aksjer har også rett til å kreve at Holmen Industri Invest gjennomføre en tvanginnløsing.

 

 

Stryking fra Oslo Børs.

Et vedtak om stryking krever tilslutning fra minst 2/3 så vel av de avgitte stemmer som den aksjekapital som er representert på GF.

Link to comment
Share on other sites

GOD - AKSEPTER

 

Holmen Industris frivillig tilbud til Goodtechs aksjonærer

 

I henhold til det frivillige tilbudet om kjøp av samtlige aksjer i Goodtech ASA, mottok Holmen Industri Invest I AS i går aksepter for 11.018.713 aksjer i Goodtech ASA, som representerer 16,04 % av aksjene i selskapet. Totalt er det således mottatt aksepter for 28.670.398 aksjer, som representerer 41,72 %. I tillegg eier Holmen Industri AS, som har samme eierstruktur som Holmen Industri Invest, 34,36% av aksjene i Goodtech ASA.

 

Holmen Industri Invest I eies direkte og indirekte av Stig Grimsgaard-Andersen og Karl Erik Staubo, som er styremedlemmer i Goodtech ASA.

 

For å gi samtlige aksjonærer som ønsker det mulighet til å akseptere det frivillige tilbudet, har Holmen Industri Invest I AS besluttet å forlenge akseptperioden for det frivillige tilbudet til 7. januar 2005 kl. 16:00 norsk tid i hht. pkt. 1.9 i tilbudsdokumentet datert 16.desember 2004. Alle andre frister angitt i tilbudsdokumentet forlenges tilsvarende.

Link to comment
Share on other sites

Totalt har HI fått tak i 75,68% av totalt antall aksjer i GOD. Det gjenstår bare om de får tak i resterende 14.32%. Det store spørsmålet er: Er det noen som klarer å holde igjen og få HI til å komme ut med et Pliktig Tilbud som er høyere enn Frivillig Tilbud?

Link to comment
Share on other sites

HI har nå ca 79%. Jeg tviler på om de får det resterende 11%.

Legg merke til Liv Aker har betinget salg i meldingen under.

Har du solgt Pantera?

 

GOD - AKSEPTER

I henhold til det frivillige tilbudet om kjøp av samtlige aksjer i Goodtech ASA, mottok Holmen Industri Invest I AS i går aksepter for 483.448 aksjer i Goodtech ASA, som representerer 0.70 % av aksjene i selskapet.

Totalt er det således mottatt aksepter for 30.507.941 aksjer, som representerer 44,40 %. I tillegg eier Holmen Industri AS, som har samme eierstruktur som Holmen Industri Invest, 34,36% av aksjene i Goodtech ASA. Tilbudsperioden er forlenget til 7. januar 2005.

 

 

GOD - MELDEPLIKTIG HANDEL

 

Konsernsjef Live Haukvik Aker i Goodtech ASA har akseptert

tilbudet fra Holmen Industri Invest I AS, og vil selge sin

aksjebeholdning i Goodtech ASA på 13 800 aksjer til Holmen

Industri Invest I AS, forutsatt at tilbudet fra Holmen

Industri Invest I AS blir gjennomført.

 

Sandefjord, 05.01.05

Link to comment
Share on other sites

Hei Carlos & Pantera!

 

Jeg er egentlig en svært lite nysgjerrig fyr, men jeg må innrømme at jeg undrer litt på hva dere tror dere kan oppnå ved å knuge på GOD-aksjene deres. Personlig tolker jeg situasjonen som følger:

 

Holmen Industri (HI) hadde opprinnelig 34.66% av aksjene i Goodtech da det frivillige tilbudet ble framsatt 6. desember 2004. I utgangspunktet er det satt et forbehold om at akseptgraden gir HI minimum 90% aksjemajoritet. Dette såkalte frivillige tilbudet blir automatisk et pliktig tilbud idet HI overstiger 40% av aksjene. Siden HI så vidt jeg kan se ikke har ervervet aksjer de siste seks månedene, og siden markedsprisen på tilbudstidspunktet var klart lavere enn 0.60, er det ingen som kan tvinge HI til å bedre tilbudet. Dermed får vi følgende alternativer:

 

I) Akseptgraden blir minst 90%.

IA) Dere blir forsøkt tvangsutløst på samme kurs. Dere kan eventuelt prøve saken i rettssystemet. Etter min mening vil det mildt sagt være en utfordring å sannsynliggjøre at de underliggende verdier er større enn det som reflekteres i tilbudet.

IB) Dere blir med videre som aksjonærer i Goodtech. Dette vil innebære at dere enten må bli med på emisjon eller at dere blir utvannet. Likeledes ligger det i kortene at Goodtech strykes fra Oslo Børs.

 

II) Akseptgraden blir mindre enn 90%.

IIA) HI godtar en noe lavere akseptgrad. Dere kan da ikke tvangsutløses i første omgang. Spørsmålet blir hvorvidt HI vil prøve å kjøpe de resterende aksjene (til 90% eierandel) over børs, og hvor tålmodige/gavmilde de vil være. Forøvrig blir situasjonen nokså lik alternativ IB.

IIB) HI trekker tilbudet. Da må det ihvertfall tilføres betydelig kapital (emisjon). Hvis HI i ytterste konsekvens skulle finne på å la Goodtech seile sin egen sjø, er det vel kroken på døra?

 

Det er mulig (hva vet jeg?) at det er et eventuelt framførbart underskudd som er gulroten som HI sikler etter. (Jeg ser at dette omtales nedenfor.) Problemet er at verken Goodtech eller dere som minoritetsaksjonærer kan nyttiggjøre dere dette. I praksis sliter Goodtech med elendig driftsresultat og kontantstrøm. Goodtech er teknisk sett konkurs idet selskapet på egen hånd ikke har likviditet til å gjøre opp for løpende forpliktelser. (Jfr. likviditetslån fra HI 19. november).

 

Så spørsmålene mine er altså:

1) Hva er alternativet sett fra selskapets side? (Styret anbefaler jo tilbudet.)

2) Hvordan kan dere som enkeltstående småaksjonærer komme bedre ut av det enn å akseptere tilbudet. (Konsernsjefen har jo kastet kortene på egne vegne.)

 

mvh

EngaBhoy

Link to comment
Share on other sites

EngaBhoy

 

Tror ikke jeg og Carlos knuge på noe.

Carlos stilte meg et spørsmål om jeg har solgt mine.

 

Jeg vet Carlos har solgt sine og jeg har akseptert tilbudet 23/12-04.

 

Resterende som du har skrevet vedr. Pliktig tilbud og tvanginnløsing, osv er korrekt.

Jeg har også skrevet om dette tidligere.

 

Økonomien i GOD er elendig. Selv om HI kjøper GOD med en fremførbart underskudd på 250 mill, så skal de også klare å utnytte underskuddet.

Link to comment
Share on other sites

Din tolkning er riktig EngaBhoy, og det er også riktig som Pantera antyder at jeg har solgt alle mine aksjer i GOD med en god del tap. :banghead:

 

Jeg følger litt med det som skjer i GOD av ren nysjerrighet. Jeg er rett og slett forbannet på GOD ledelsen og styret som har misledet aksjonærene (iallfall undertegnede) med sin beskrivelse av fremtidsutsiktene.

Link to comment
Share on other sites

http://www.hegnar.no/external/default.asp?...ns_19&paper=sto

 

Holmen Industri Invests frivillig tilbud til Goodtechs

aksjonærer

 

I henhold til det frivillige tilbudet om kjøp av samtlige

aksjer i Goodtech ASA, mottok Holmen Industri Invest I AS

fredag aksepter for 353.207 aksjer i Goodtech ASA, som

representerer 0,51% av aksjene i selskapet. Ved utløpet av

tilbudsperioden var det således totalt mottatt aksepter for

31.494.247 aksjer, som representerer 45,83%. I tillegg eier

Holmen Industri AS, som har samme eierstruktur som Holmen

Industri Invest I AS, 34,36% av aksjene i Goodtech ASA.

 

Holmen Industri Invest I AS har på denne bakgrunn besluttet

å frafalle kravet om 90% akseptgrad. De øvrige betingelser

er ikke til hinder for gjennomføring av tilbudet. Holmen

Industri Invest I AS vil således gjennomføre tilbudet for

de aksjer det er mottatt aksept for. Oppgjør for aksepter

vil skje i henhold til tilbudsdokumentet.

 

Pliktig tilbud vil bli fremsatt så raskt som praktisk mulig

etter at oppgjør av det frivillige tilbudet har funnet sted.

 

Karl-Erik Staubo akepterte tilbudet for 33.500 aksjer

fredag 7. januar og eier etter dette ingen aksjer i

Goodtech ASA, utover de aksjer han eier indirekte gjennom

Holmen Industri AS og Holmen Industri Invest AS.

 

Holmen Industri Invest I AS eies direkte og indirekte av

Stig Grimsgaard-Andersen og Karl Erik Staubo, som er

styremedlemmer i Goodtech ASA.

Link to comment
Share on other sites

GOD - INNGÅTT SAMARBEIDSAVTALE I KINA

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=101801

 

 

Goodtech ASA har i dag inngått en langsiktig samarbeids- og

utviklingsavtale i Kina. Avtalen omfatter Fluidtec®

teknologien for membranbasert drikkevannsrensing.

 

Avtalen er inngått med DCY, et datterselskap av Beijing

Water Group, og omfatter i første rekke utvikling og over

tid potensielle leveranser av membranbaserte

drikkevannsanlegg tilpasset kinesiske råvannskvaliteter.

Basert på utviklingen vil vi arbeide for større leveranser

i løpet av de neste to til tre år. Avtalen anses som

strategisk viktig, og er i tråd med Goodtechs børsmeldinger

i 2. og 3. kvartal 2004 vedrørende markedsarbeide i Kina.

Link to comment
Share on other sites

Si meg en ting dere. Er det p.g.a at folk håper på at Pliktig tilbud er høyere enn 0.60 siden de kjøper GOD til 0.60?

 

Og forresten, søren at de ikke kunne komme ut med den børsmeldingen tidligere. Jeg satt og håpet på en kontrakt fra Kina da jeg gikk inn i GOD.

Link to comment
Share on other sites

GOD:INNGÅTT AVTALE MED BEJING WATER GROUP OM DRIKKEVANNSANLEGG

 

Oslo (TDN Finans): Goodtech har tirsdag inngått en avtale med DYC, et

datterselskap av Bejing Water Group, om utvikling og over tid leveranser av

membranbaserte drikkevannsanlegg tilpasset kinesiske råvannskvaliteter.

 

Det opplyses i en børsmelding tirsdag.

 

Ifølge meldingen anses avtalen som strategisk viktig.

--

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Goodtech - Et selskap mindre på Oslo Børs

Goodtechs 4. kvartalsrapport bør få tidligere aksjonærer som har godtatt Holmen Industris bud på selskapet til å puste lettet ut - det var ingen tegn til en snarlig retur til lønnsomhet. Omsetningen falt 19% i forhold til i fjor, til 25 mill kr. Vi hadde ventet en vekst på 4,8% til 32,5 mill kr. Bruttomarginen viste alikevel en kraftig bedring - 36,5 % er det høyeste siden midten av 2003, men må sees i sammenheng med utviklingen i de ulike forretningsområdene. Det meldes i kvartalsrapporten om positiv inntjeningsutvikling i Biovac og nøytral utvikling i MRAB. Smellen kommer således inen Fluidtec, der salget har falt helt gjennom i 4. kvartal grunnet svak etterspørsel i hjemmemarkedet. Selskapet arbeider med utvalgte eksportmarkeder for å få flere ben å stå på, men venter allikevel ikke et positivt bidrag fra Fluidtec i 2005.

 

Når man legger til at både andre driftskostnader og finanskostnader øker mer enn vi hadde lagt til grunn blir resultatet lite hyggelig lesning. EBIT -1,6 mill kr mot ventet -0,2 mill kr og netto resultat -2,9 mill kr mot ventet -0,6 mill kr.

 

Med de overraskende svake kvartalstallene i bakhodet trenger ingen tidligere aksjonærer som har godtatt Holmens Industris bud å tvile på om det var riktig å selge. Holmen Industri varslet tidligere forrige uke å kontrollere totalt 80,68% av aksjekapitalen i Goodtech. Med fri flyt på knappe 8 millioner kr tyder alt på at Goodtechs dager på Oslo Børs er talte, og det er bare å håpe at nye eiere kan tilføre den nødvendige handlekraften og finansielle fleksibiliteten som er nødvendig for lønnsom drift.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

GOD - ORDINÆR GENERALFORSAMLING

 

År 2005, den 27. mai, ble det avholdt ordinær

generalforsamling i Goodtech ASA på Sandefjord Motorhotell,

Foksrød.

 

Til stede var de aksjonærer som fremgår av vedlagte liste

til nærværende protokoll (Vedlegg 1). Av selskapets 68 712

921 aksjer var således 55 975 777 aksjer representert.

For øvrig møtte selskapets styreformann og selskapets

konsernsjef.

Styrets formann Trygve Nordby åpnet generalforsamlingen.

Styrets formann ble deretter valgt som møteleder. Til å

undertegne protokollen ble valgt Karl Erik Staubo og Trygve

Nordby.

Styrets formann redegjorde for dagsorden.

Generalforsamlingen ble erklært lovlig innkalt og satt.

 

 

Til behandling forelå:

1. ÅRSBERETNINGEN FOR GOODTECH ASA OG ÅRSREGNSKAPER

FOR KONSERNET GOODTECH OG MORSELSKAPET GOODTECH ASA

Styreleder Trygve Nordby refererte selskapets årsberetning.

Konsernsjef Live Haukvik Aker gjennomgikk årsregnskapet for

konsernet.

Saken ble behandlet og den fremlagte årsberetningen og det

fremlagte regnskapet for konsernet ble enstemmig godkjent.

 

 

2. REVISJONSBERETNING

Konsernsjef Live Haukvik Aker refererte

revisjonsberetningen.

Generalforsamlingen tok revisors beretning til ettretning.

 

 

3. FASTSETTELSE AV STYRETS HONORAR

Styrets formann redegjorde for styrets forslag.

Saken ble behandlet og følgende vedtak ble truffet:

 

Styret godgjøres med følgende honorarer:

Styrets formann kr 150.000,-

Eksterne styremedlemmer kr 75.000,-

Ansattes representant Robert Karlsson kr 40.000,-

 

 

4. GODKJENNELSE AV HONORAR TIL SELSKAPETS REVISOR

Styrets formann redegjorde for styrets forslag.

Saken ble behandlet og følgende vedtak ble truffet:

Revisor godtgjøres med kr 210 000,- for ordinær revisjon i

2004.

 

 

5. VALG AV REVISOR

Styrets formann redegjorde for styrets forslag.

Saken ble behandlet og følgende vedtak ble truffet:

Som selskapets revisor velges Revisjonsfirmaet Møller & Co

AS.

 

 

6. VALG AV STYREMEDLEMMER

Møteleder redegjorde for styrets forslag.

Jan T. Jørgensen har meddelt generalforsamligen at

han har trukket seg fra styret.

Generalforsamlingen vedtok ikke å velge inn styremedlemmer

ut over de som ikke var på valg.

 

Det nye styrets aksjonærvalgte medlemmer består etter dette

av:

 

Karl Erik Staubo, Stig Grimsgaard Andersen og Anne Ma

Sødahl Wessel

 

 

Flere saker forelå ikke til behandling. Samtlige vedtak var

enstemmige.

Møte ble hevet.

Protokollen ble undertegnet.

 

Trygve Nordby /s./

Karl Erik Staubo /s./

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

31 mai:Ny kontrakt til Goodtech MRAB

TDN Finans

Goodtechs heleide datterselskap Goodtech MRAB har fått kontrakter til en verdi av 17 millioner kroner.

 

Det opplyses i en børsmelding tirsdag.

 

”Kontraktene er et resultat av en målrett satsning innenfor segmentene slambehandling og biogass. Goodtech ASA forventer en interessant utvikling og vekst i de nærmeste årene, for disse segmentene”, heter det i børsmeldingen.

 

Dette er den siste store kontrakten til Goodtech, men de sier at ttyret forventer en fortsatt positiv utvikling i Biovac.

Selskapets minirenseanlegg FD 5 ble i første kvartal som

foreløpige eneste anlegg for rensing av avløpsvann fra

fritidsboliger godkjent i strengeste klasse (F1) av Det

Norske Veritas.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Goodtech reorganiserer

 

Goodtech selger Biovac til polakker, mens Fluidtec flyttes.

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (16.2.06 12:43)

 

 

 

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=208631&cat=100

 

 

 

Etter oppkjøpet av Cronus-gruppen gjennomfører den nye konsernledelsen i Goodtech de første endringene i organiseringen av virksomheten.

Goodtech selger Biovac i Polen til ny polsk eier. Man ser at det ville kreve betydlig mer aktiv involvering for å oppnå ønskede resultater i det polske markedet. Biovac i Polen bytter navn og det opprettes samarbeidsavtale med Biovac i Norge.

 

Fluidtec flyttes fra Sandefjord til Sørumsand, og samordnes med organisasjonen i Biovac og Cronus, noe som muliggjør en bemannings- og kostnadsreduksjon, samtidig som man får økt salgsaktiviteten.

 

Hovedkontoret for Goodtech flyttes til Cronus` kontor i Oslo. Samkjøring av fellesfunksjoner medfører reduserte driftskostnader i konsernet totalt sett, og effektiviserer driften av selskapet. Kontoret i Sandefjord vil bli avviklet.

 

Samordningen i Goodtech og Cronus organisasjonen vil gi positive effekter og reduserte driftskostnader i tiden fremover. Reorganiseringen av markedsaktiviteter forventes å gi omsetningsøkning fremover, heter det i en børsmelding.

 

Disse tiltakene medfører engangskostnader som primært vil belastes fjerde kvartal i 2005, samt noe i første kvartal 2006.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 10 months later...

Selskap: Goodtech ASA

Ticker: GOD

Kurs: 4,14

 

Goodtech ASA er et norsk teknologi og ingeniør konsern som er notert ved Oslo Børs. Firmaet leverer teknologiske produkter og prosjekter innenfor flere områder. Goodtech ASA driver sin virksomhet gjennom datterselskaper i Norden. I markedet er Goodtech kjent gjennom forskjellige varmerker og selskapsnavn som Biovac®, Fluidtec®, MRAB, MTH, Cronus, Triple-S, Portabulk® og Tiara. Konsernet representerer flere internasjonale produsenter og deres produkter inn i det nordiske markedet.

 

Goodtech har over 260 ansatte hvor hovedtyngden av de ansatte er ingeniører og tekniske spesialister som gir konsernet en betydlig gjennomføringsevne i sine prosjekter.

 

 

.................................... 2006..........2005..........2004.............2003

Sum driftsinntekter ......... 317.737.......131.063......118.164.......124.695

Driftsresultat ---------------15.934........-13.585.......-5.560.........-861

Resultat før skatt ---------------13.452.......-16.123.......-8.236.........-1.681

Årsresultat ----------------------14.862........-13.212.......-8.296..........0.

 

Alle tall under i 1.000 NOK

Når jeg tar en titt på kvartalsraporten Q2 07 har vi litt over 2.5 ganger så høyt resultat før skatt(ca 10 100), sammenlignet med Q2 06, og 2,8 ganger så høyt resulstat før skatt sammenlignet med Q1 07(1. Kvartal har tradisjonelt lavere omsetninger og resultat grunnet sesongvariasjoner, uansett beskrives disse tallene som gode).

Fra Q2 06 til Q3 06 hadde vi en liten nedgang, men sammenlignet med året før var Q3 06 omlag 6,5 ganger høyere.

På HO skrives det om et ventet omsetningsøkning på 30%, og en ventet kurs på 5,- dagen etter Q3 rapporten slippes. Regner med at den viser nye rekorder i både inntjening og omsetning.

Registrerer også at det er noen kjøpsanbefalinger på Goodtech fra starten av oktober.

 

Et kursmål på 5,- til nyttår vil vel ikke være urealistisk?

Noen innspill på hvor vidt jeg bør kjøpe eller ei?

(Ta hensyn til mine 16 år og ingen erfaring før deres eventuelle slakt :smile: )

 

-Godseieren

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
-Det er tre ting jeg ser på når jeg vurderer en aksje. Ett punkt er om selskapet har kommet med en overraskende utvikling i fortjenesten, enten på den positive eller negative siden. Punkt to er om synet på aksjen endres fra å være traust selskap til et vekstselskap. Punkt tre er oppkjøp. De tre kriteriene er de viktigste å se på når du vurderer en aksje. Det må til for at jeg "tenner", og hvis alle de tre er oppfyllt, "tenner" jeg skikkelig. Snakker vi om bedre fortjeneste, vekstaksje og mulighet for oppkjøp, går aksjekursen.

 

- Ny omsetningsrekord i Goodtech, 73% økning sammenlignet med 4. kvartal 2006

- Det snakkes hos stadig fler om GOD, og volumet har jo faktisk begynt å komme

- Oppkjøp er vel ikke akkurat sannsynlig med det første, slik jeg har forstått. Det skal dog ikke utelukkes.

 

Egenkapitalprosent/grad = 71 %. (I kurset næringslivsøkonomi blir vi kurset til at +50% bør være minimum, men dette er visst nok såpass høyt at det i disse dager blir sett på som bra med en egenkapitalprosent på 35-40%.)

 

Fra finansiell rapportering på fredag:

Konsernet viser god resultatutvikling samtidig som

virksomheten vokser. Konsernet leverer positive

resultater innen alle forretningsområder.

 

Ordrereserven er stabil sammenlignet med forrige kvartal.

 

Har lagt inn en liten ordre..... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...