Jump to content

GOD - Goodtech


Carlos

Recommended Posts

Auda... Dette er vel kanskje ikke positivt:

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=149225&cat=116

 

Tre elendige aksjer

Orion Analyse anbefaler kundene å holde seg langt borte fra følgende aksjer.

 

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (25.5.04 16:01)

 

 

Orion Analyse har gått gjennom de fleste aksjene på Oslo Børs. Denne gang er det tre kandidater som får bunnkarakter i rangeringen hvor både fundamentale og tekniske forhold spiller inn. Poengmessig kan hver aksje få fra +6 til ?6 poeng.

 

 

 

Taperne:

 

Altinex (-5)

 

Northern Offshore (-5)

 

Goodtech (-5)

 

 

 

(kunne vel vært værre... Går vel ann å få -6...)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Jeg vet rett og slett ikke hva skal jeg si for denne uttalelsen. Det er aldri hyggelig å få en slik melding, og dette kommer iallfall ikke til å hjelpe aksjen oppover i det nærmeste ukene.

GOD er kortsiktig svak, og aksjen er inne i en dårlig periode nå for tiden. Men jeg er ikke så sikker at aksjen er "elendig" som det står i artikklen. Jeg vet ikke om de har tatt hensyn til guidingen som selskapet presenterte i 2003 repoten og Q1 2004.

 

Det er ikke min hensikt på hvilken som helst måte å forsvare aksjen mot denne uttalelsen. Jeg er en åpen person og er villig til å høre kritiske meninger hvis de er vel begrunnet.Det er mulig at jeg tar feil i min analyse og tankegang, men det kan analytikere til Orion ta også feil(uten sammenlikning forøvrig).

 

Jeg vet at det er til lite hjelp at JEG OG NOEN ANDRE har tillit til GOD så lenge markedet generelt har en annen oppfatning. En artikkel fra Orion påvirker mange andre til å snu aksjen ryggen og dermed forsterker det negative oppfatning av aksjen.

 

Mitt forhold til GOD er langsiktig, jeg er sikker på at GOD har snudd skuten i riktig retning og er iferd med å stramme grepet om bedriften for å øke inntektene og inntjeningen. Q2 og Q3 vil vise om det guidingen som ledelsen har presentert i sine reporter holder mål, inntil da, forblir jeg en GOD "supporter".

 

Ikveld glemmer jeg denne artikklen og tar meg heller en GOD konjak (har ikke Laphroaig) :wink: .

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Pirelli hadde idag i Traders Pit en rask TA av GOD. Jeg er enig med ham at GOD ser svak ut og det er ikke mye å skryte av, men det er iallfall mulighet for trend brudd teknisk sett.

 

god.gif

 

Goodtech ligger i en fallende trend og videre nedgang innenfor denne indikeres. Kursen ligger nå imidlertid nær gulvet i trendkanalen, noe som kan gi en reaksjon opp. Aksjen har støtte ved ca 0.44 kr og motstand ved ca 1.10 kr. Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt negativ på middels lang sikt.

 

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

GOD - INNGÅTT LISENSAVTALE I CANADA

 

Som ledd i selskapets strategi om å vokse i utvalgte internasjonale markeder gjennom lisensavtaler, har Goodtech ASA inngått lisensavtale i Canada. Avtalen, som ble inngått fredag den 28.05. kl 17.00 i Montreal, omfatter Fluidtec® teknologien for membranbasert drikkevannsrensing.

 

Avtalen er inngått med selskapet John Meunier Inc., som skal markedsføre, produsere og selge Fluidtec® i det canadiske markedet. Avtalen er langsiktig. John Meunier Inc. er ledende innen vann- og avløpsrensing i Canada, og er eiet av Veoliagruppen.

...................

 

Goodtech satser målbevist for å sikre driften, Langsiktig lisens avtaler med Kina og Canada forløpig kommer til styrker bunnlinjen på sikt.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Får håpe du har luktesansen i orden, så vi kan få et lite rally og ende opp et par tiøringer

 

Hehe, nå er jeg lettet for at min lukte sans fungerer sånn nogenlunde. :wink::wink:

Det var Erichsen & Wold handel som aktivisert min "lukte sans" forleden. Det har tatt 15 børsdager før meldingen kommet.

Erichsen & Wold AS har mistanke (informasjon ?) om en ny kontrakt som kommer snart.. Dette er ikke usannsynelig fordi våren er kontrakt sesongen til Goodtech.... Se også mønstert fra forrige gang hvor Erichsen & Wold AS har økte beholdningen like før en ny kontrakt.

Jeg tror at det er stor mulighet til at det kommer større kontrakt i nærmeste fremtid også.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Ny kjøpsanbefaling fra CAR idag.

 

Åpne graf i eget vindu

 

Seskapet fikk i går en banebrytende kontrakt i Canada, og steg som følge av dette. Imidlertid har også Goodtech som stort sett alt annet på Oslo Børs fått juling i det siste, så her er det mye mer å gå på på oppsiden. Aksjen viste en fin venning opp i går på økende volum, og brøt opp av forrige konolideringsfase. Dette er et godt kjøpsignal, og sist aksjen var på dette nivå, og vi anbefalte kjøp, steg aksjen raskt 30%. 1,30 er også det kortsiktige potensialet i vår kjøpsanbefaling, men brytes dette utløses et nytt kjøpsignal hvor aksjen nesten ikke har motstand før 2,20

Link to comment
Share on other sites

Det er et godt tegn at markedet har reagert positivt på "Canada meldingen" igår og idag. Markedet har sendt aksjen opp fra kr. 0,90 til kr. 1,05 på en relatvi høyt volum (ift det som er vanlig i GOD).

 

Idag kom en ny anbefaling fra CAR, den tredje anbefaling i løpet av et par månader. Slik anbefaling vil forhåpentligvis styrker troen på GOD hos noen aksjonærer som sitter på sidelinjen.

 

Aksjen har idag testet motstanden på 1,09 - 1,10 nesten uten styrke i det hele tatt, kjøpe kraften var nesten ikke tilstede noe som førte ikke frem. Vi få håpe at stigningen fortsetter imorgen med mer styrke på kjøper siden slik at aksjen braser igjennom 1,10 motstanden.

 

Hvis dette skjer på høyt volum, så er neste motstand på 1,30 en lett bytte og da er banen fri mot 2,0 kroner. Men først er det motstanden rundt 1,10 som teller. Kjøper siden i etterbørs idag var ikke helt imponerende men den var ikke lavt heller. Aksjen trenger litt mer styrke for å brase igjennom 1,10.

Vi håper at dette skjer imorgen.

 

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

GOD fortsetter å stige.

 

Idag steg aksjen 6,67% og sluttet på 1,12. Volumet var på 520 000 aksjer som er halve volumet sammenlignet med det 2 siste dagene.

GOD har i løpet av det siste 3 dagene steget med 24,44% , dette er meget bra for en aksje som måtte tåle mye bank p.g.a. dårlig Q1 resultat.

Det virker som om markedet ser på GOD gjennom andre briller etter lisens kontraktene. Jeg tror at markedet fremdeles husker Kina kontrakten for litt over en måned siden og har sett dette sammen med det nye kontrakten som intressant og sendte GOD opp nesten 25%.

Jeg håper at stigningen fortsetter imorgen selv om det er vanlig med litt korreksjon før aksjen samler nye krefter og fortsette ferden oppover.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Fredag kom den ventede korreksjonen og spiste nøyaktig halve oppgangen fra det 3 dagene før. aksjen endte på 1,01 og oppgangen etter "Canada melding" ble denne uken på 12,22%.

Oppgangen var meget bra sett under ett og utsikten fremover er ikke så verst heller hvis støtten på rundt 1 krone holder og aksjen snur oppover igjen, men, dessverre, det er ikke mange signaler som tyder på at aksjen vil snu oppover med det samme. Det er tross alt ca 1,5 måned til Q2 den 24/8.

 

Jeg er redd for at aksjen skal presses under 1 krone igjen. Det er mange tradere som vil inn før Q2 som forøvrig ventes å være positiv. Det kan selvsagt kommer melding(er) om nye kontrakter og det skal ikke overraske meg om det kommer melding om "forhandling" ang. fusjon med en større aktør.

 

Det er m.a.o. mys usikkerhet i tiden fremover men aksjen har vist potensiale med oppgang på 24% ila av 3 dager og jeg tror at dette kommer til å gjentar seg rundt kvartal resultatene og evt. kontrakt/fusjonsmelding før det.

For GOD aksjonærene, er det bare å sitte long og følge med det som skjer.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Utviklingen i GOD forundrer meg litt tatt i betraktning hvor godt den har holdt seg i lengere tid rundt 1,10 og over.

 

Egentlig har det bare kommet positive meldinger siden i fjor høst.

 

pplot.php?paper=GOD&exchange=OSE&from=20031120&to=20040607&period=&ema_percentage=&height=250&width=500&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=&tc_date=&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig som du sier Ola, men det ser som om GOD har brutt denne trenden og aksjen er i ferd med å etablere en stigende trend. Tiden vil vise om dette er et falsk signal eller ikke.

 

pplot.php?paper=GOD&exchange=OSE&from=20031120&to=20040607&period=&ema_percentage=&height=100&width=250&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=20&tc_date=20040607&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

 

CAR analyse fra forrige onsdag foreslår det samme:

Seskapet fikk i går en banebrytende kontrakt i Canada, og steg som følge av dette. Imidlertid har også Goodtech som stort sett alt annet på Oslo Børs fått juling i det siste, så her er det mye mer å gå på på oppsiden. Aksjen viste en fin venning opp i går på økende volum, og brøt opp av forrige konolideringsfase. Dette er et godt kjøpsignal, og sist aksjen var på dette nivå, og vi anbefalte kjøp, steg aksjen raskt 30%. 1,30 er også det kortsiktige potensialet i vår kjøpsanbefaling, men brytes dette utløses et nytt kjøpsignal hvor aksjen nesten ikke har motstand før 2,20.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig jeg har ikke noe nytt å fortelle om GOD idag, men jeg undrer over det som skjer med aksjen og hvordan aksjen faller tilbake gang på gang etter kontraktene!

 

Vi så i forrige uke at GOD falt tilbake til under 1 krone på meget lav volum og nesten i mangel av slegere, dette er til tross for kontraktene som var annonsert i det siste. Vi så også at volumet steg merkbart like etter kontrakten men falt litt tilbake etterhvert.

 

Dette tyder på at det er mange aktører i markedet ser potensialet i GOD men er samtidig er redde å satse før de ser resultatene i form av positive tall i regnskapet.

 

Jeg tror at GOD kommer til å overraske stort i positiv retning i Q2 og Q3 resultatne ettersom selskapet selv har antydet dette i sin Q1 report.

 

Det kommende kvartalresultatene er, etter min mening, avgjørende for Goodtech for å gjenskape tilliten i markedet. Hvis Goodtech lykkes med dette, så tror jeg at aksjen kommer til stige til godt over 2 kroner i løpet av kort tid. Hvis ikke, så kommer aksjen til å falle dramatisk og vil ikke klare å reise seg tilbake på lnag tid.

 

Ledelsen er klar over dette og har uttalt at snuoperasjonen som var gjennomført i det siste har allerede gitt gode resultater og at de venter betydlig bedring i løpet av året.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk aksje

Goodtech-aksjen er ekstremt oversolgt. Kan kjapt stige 20 prosent, mener analytikere.

 

Artikkel av: Odd Steinar Parr (14.6.04 14:19)

 

 

I dagens morgenanalyse har Corporate Advice & Research sett på Goodtech-aksjen. Konklusjonen er kjøp.

- Fantastisk trading-aksje. Etter vår siste anbefaling steg aksjen 15 prosent, og har nå falt tilbake nok igjen. Aksjen er ekstremt oversolgt kortsiktig, og dette byr på en meget gunstig kjøpsmulighet. Kjøp på dagens nivå med kortsiktig potensiale til 1,15 kroner, heter det i analysen.

 

Goodtech-aksjen er sist omsatt for 96 øre, opp 1,05 prose

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

di.php?CompanyID=100096&fn=..%2F..%2Fwww4%2Fose%2F%2Fcharts%2Fdelayed%2F100096_1.gif

 

Watch (Middels lang sikt) - 28. jun 2004

Goodtech ligger i en fallende trend og videre nedgang innenfor denne indikeres. Har en mulig omvendt-hode-og-skuldre-formasjon under utvikling. Etablert brudd over motstanden ved 1.09 kr, helst på økende volum, vil signalisere videre oppgang. Aksjen ligger mellom støtten ved ca 0.88 kr og motstanden ved ca 1.10 kr og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning.

Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner.

Volumbalansen er også positiv, noe som svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på middels lang sikt.

...........

Figuren viser forøvrig at forrige omvendt-hode-og-skuldre-formasjon (IHS) har sendt aksjen opp over 100%.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

GOD PROFIT WARNING resultatutsikter

 

 

Selskapets forventninger til positivt resultat i 2. kvartal

er ikke innfridd.

Årsakene til at et positivt resultat ikke oppnås, er utlegg

i forbindelse med inngåelse av en sluttavtale med

Ullensaker Kommune, og en vesentlig lavere aktivitet

innenfor membransegmentet enn forventet.

 

Sandefjord, 13.08.2004

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte også noe GOD i dag (0,62),

jeg har hatt noen tradeposter før med

positivt reslutat.

Jeg har ikke likt volaiteten til aksjen den siste tiden, men mener jeg så ett lysglimt i dag.

Håper at dette ikke bare er av kortvarig karakter, før reslutatet kommer til mandag.

Har forsøkt å få ut noe signaler om hvor ille det står til, uten å lykkes.

Men jeg regner faktisk med at aksjen stiger etter at reslutatet er kjent, da er mye av usikkerheten borte.

Og vi får svar på dette med mebran-problemene, om dette er ett varig fenomen.

Jeg har vondt for å tro at selskapet ikke er mer verd enn 38 mill, og er optimist med tanke på kursutviklingen på mellom-lang sikt.

Ser også at noen spekulerer i at CAR har GOD på anbefalingslisten for i morgen, dette tviler jeg sterkt på, da CAR ikke har noe mer å regne på før reslutatet enn det vi har. :wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink:

Men ingenting hadde vært bedre enn en anbefaling, jeg har en GOD maveføleslse for kursutviklingen. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i GOD klubben Hoff@, jeg er ikke fast medlem jeg heller. Har kjøpt på spekk...

 

Basis informasjon om Goodtech

Goodtech er blant Nordens ledende entreprenører, leverandører og produsenter av spesial-produkter og systemer til behandling av drikkevann, prosessvann, avløpsvann samt slam og organisk matavfall.

 

12 mnd høy 1,52 kr

12 mnd lav 0,58 kr

Børsverdi 40 mil. kr (0,63-)

Antall aksjer 68 712 920

 

Hjemmesider: http://www.goodtech.no

 

Q1 - 2004

Omsetning: 27,4 millioner

Resultat: -1,5 millioner

 

I kvartalsrapporten ser styret positiv utvikling for året 2004 og ser potensiale for fremtidig vekst.

 

Profitt Warning 13.08.2004

Selskapets forventninger til positivt resultat i 2. kvartal er ikke innfridd. Årsakene til at et positivt resultat ikke oppnås, er utlegg i forbindelse med inngåelse av en sluttavtale med

Ullensaker Kommune, og en vesentlig lavere aktivitet innenfor membransegmentet enn forventet.

 

Nøkkeltall for 2003

Resultatgrad -2.75 %

Likviditetsgrad 2.88

Egenkapitalandel 72.96 %

Gjeldsgrad 0.37

Egenkapital rentabilitet 7.85 %

Total rentabilitet 8.44 %

 

Sum inntekter 49,477,000

Sum kostnader 50,837,000

Driftsresultat -1,360,000

Sum finansinntekter 4,532,000

Sum finanskostnader 1,018,000

Netto finans 3,514,000

Ordinært resultat før skattekostnad 2,154,000

Ordinært resultat etter skattekostnad 2,154,000

Årsresultat 2,154,000

Sum overføringer og disponeringer 2,154,000

 

Sum varige driftsmidler 816,000

Sum finansielle anleggsmidler 11,236,000

Sum anleggsmidler 12,052,000

Sum fordringer 11,441,000

Sum omløpsmidler 25,546,000

SUM EIENDELER 37,598,000

Sum innskutt egenkapital 25,277,000

Sum opptjent egenkapital 2,154,000

Sum egenkapital 27,431,000

Sum langsiktig gjeld 1,308,000

Sum kortsiktig gjeld 8,859,000

SUM GJELD OG EGENKAPITAL 37,598,000

Link to comment
Share on other sites

Så nærmer vi oss mandag og resultat-slipp fra GOD :!:

 

Jeg må innrømme at jeg kjøpte aksjen for å være kortsiktig, men regner kansje med at jeg må sitte litt til kursen har stabilisert seg.

 

Jeg vet ikke hvor galt resultatet er, men uansett vil nok kursen svinge mye til mandag og da er det særdeles vanskelig å bruke SL.

Dette øker risikoen for å gå på en skikkelig smell :cry:

Men uansett vil nok mandagen gi mange svar, og jeg er forsiktig optimist.

 

PS Jeg registrerer at mange har GOD med i neste ukes aksjekonkuranse. Det er sjelden ett godt tegn.

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Hoff@, jeg ser du ikke har høye tanker om forumets innbyggere, spesiellt de som deltar i konken :lol: At GOD er ett spekulativt bet fins det liten tvil om, det er mange som har tatt et bet i GOD for morgendagens kvartalspresentasjon.

 

Jeg er spent på morgendagen, vi får antaglig børsmeldingen mellom 8 og 8:30.

Link to comment
Share on other sites

MELDING TIL OSLO BØRS

 

FRA GOODTECH ASA - GOD

 

Sandefjord, 20. 8. 2004

 

Kvartalsrapport 2. kvartal, 2004

 

UTVIKLING I 2. KVARTAL

Konsernets omsetning per 2. kvartal var på MNOK 61,1, mot

MNOK 68,6 i tilsvarende periode i 2003. Konsernet viste et

underskudd per 2. kvartal på MNOK -3,8, mot et overskudd på

MNOK 0,4 i tilsvarende periode i 2003.

 

Konsernets egenkapital ved utgangen av 2. kvartal utgjør

MNOK 17,7. Selskapet har en egenkapitalandel på 37,6 % ved

utgangen av 2. kvartal.

 

 

VIRKSOMHETEN I 2. KVARTAL

Virksomheten i Norge hadde en omsetning i andre kvartal på

MNOK 17,9 mot MNOK 21,7 i samme periode i 2003. Resultatet

i perioden beløper seg til MNOK -2,5 mot MNOK 1,3 i 2003.

Styret er ikke tilfreds med resultatutviklingen i 2.

kvartal, og vil som følge av svak utvikling i

forretningsområdet Fluidtec be administrasjonen om en

fornyet gjennomgang av forretningsområdets strategi i

hjemmemarkedet.

 

I forhold til fjoråret er resultatet belastet med

engangskostnader på til sammen MNOK 2, herav MNOK 1 i

forbindelse med avslutningen av en kontrakt med Ullensaker

Kommune om levering av Gardermoen renseanlegg. Avtalen

innebærer at selskapet er fritatt for alle fremtidige

kostnader og kontraktsmessig risiko knyttet til denne

leveransen.

 

Produktområdet Fluidtec membranteknologi for rensing av

drikkevann har hatt en markert tilbakegang i omsetning i 2.

kvartal. Tilbakegangen er ikke begrunnet i tap av

markedsandeler, men i de markedsmessige forhold i

hjemmemarkedet. Derfor fortsetter selskapet sin satsing i

utvalgte eksportområder. Det er i perioden inngått

lisensavtale for Fluidtec membranteknologi i Canada.

Selskapet vurderer avtalen som viktig i et langsiktig,

internasjonalt perspektiv.

 

Produktområdet Biovac viser en økt omsetning i 2. kvartal,

og viser også positiv inntjeningsutvikling i kvartalet.

 

Aktivitetene i Sverige/Finland, ved Goodtech MRAB, hadde i

2. kvartal en omsetning på MNOK 15,8 mot MNOK 13,5 i samme

periode i fjor. Goodtech MRAB fikk i 2. kvartal et positivt

resultat på MNOK 0,3 mot MNOK -0,1 i samme periode i fjor.

 

 

ORDREINNGANG

Konsernets ordrereserve er bedret i forhold til samme

periode i fjor, men noe redusert i forhold til 1. kvartal.

 

 

FREMTIDIG UTVIKLING

Styret forventer en positiv utvikling i Biovac og i det

finske datterselskapet MRAB. Fluidtec membranteknologi har

for øyeblikket et vanskelig hjemmemarked. Det knytter seg

derfor usikkerhet til dette forretningsområdets utvikling

og resultat i det norske markedet i 2004.

 

Markedet i de nye EU landene bearbeides aktivt, og landenes

planlagte investeringer innenfor vann og avløp vil være

betydelige i de neste årene. Goodtech har teknologi,

kompetanse og en geografisk plassering som legger godt til

rette for selskapets satsing i disse landene. Selskapets

datterselskaper innenfor det utvidede EU er viktige brikker

for konsernet i videre satsing i Sentral Europa.

 

Goodtech ASA vil fortsette sine markedsaktiviteter i

utvalgte internasjonale markeder. Konsernet vil også

fremover allokere betydelige ressurser til den

eksportbaserte ekspansjon som planlegges. Konsernet har

fått bekreftet behovet for selskapets solide renseanlegg i

de markeder som selskapet har valgt ut.

 

 

Sandefjord, 20.august 2004

 

Styret i Goodtech ASA

 

Kontaktperson:

 

Konsernsjef Live Haukvik Aker

Tlf. 33 45 63 00

Link to comment
Share on other sites

OSLO, 23 aug (Reuters) - Goodtech melder om

følgende resultater for andre kvartal 2004, sammenlignet med

tilsvarende periode året før (tall i millioner kroner):

------------------> 2.kv-04 ---> 2.kv-03

Driftsinntekter:------>33,7----> 35,2

Driftsresultat:-----> -1,9 -----> 1,4

Resultat før skatt:--> -2,2 ---> 1,2

Periodens resultat:--> -2,2 ---> 1,2

 

Goodtech har varslet markedet om at selskapet ikke vil klare

å få plussresultat for andre kvartal i et resultatvarsel 13

august.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...