Jump to content

GOD - Goodtech


Carlos

Recommended Posts

Finnes det noen gode nyheter?  

Aksjen har steget jevnt fra 0,58 til 0,62 den siste uken. Hva vil trigge denne?

GOD har falt ganske mye tilbake (35%)etter profit warning den 13ende august. Fallet skyldtes usikkerhet som er relatert til 2 momenter:

  • --> Hvor stor tap er det snakk om.

--> Om tilbakegangen i Fluidtec segmentet av alvorlig karakter.

Q2 resultatene som var presentert den 23/8 viste at tapet var ikke stor, men Fluidtec problemet kan være alvorlig. Reporten sier:

Styret er ikke tilfreds med resultatutviklingen i 2. kvartal, og vil som følge av svak utvikling i forretningsområdet Fluidtec be administrasjonen om en  fornyet gjennomgang av forretningsområdets strateg i hjemmemarkedet.

 

Jeg tolker dette som et vesentlig problem for Goodtech i hjemmemarkedet, og det virker som om goodtech er ikke istand til å vokse i norge.

Jeg også tror at styret(ny styre fra tidlig iår) er i ferd med å endre strategien slik at bedriften satser mer internasjonalt og muligens trappe ned virksomheten (i norge) som goodtech taper penger på. Dette vil goodtech tjene på på lengere sikt.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

GODe nyheter funnet i ett innlegg på HO:

 

Innlegg av: Gjest  (27.08.04 14:52), lest 252 ganger  

 

RE^1: Badbuy GODtech  

 

En annen positiv faktor ved å eie GOD er at man da har en aksje som ofte nevnes i børsnyhetene i og med at de ofte topper taperlista.  

 

Kan ikke annet enn å være enig.....!

Link to comment
Share on other sites

Fra Goodtech hjemmesiden: http://www.goodtech.no/page?id=1059&key=11376&cat=1248

 

Tredje ombygging av Sør-Odal Kommunale Vannrenseanlegg er sluttført

 

Det nye vannverket består i dag av tre parallelt oppstilte membranfilteranlegg. Anlegget er klartgjort for en fremtidig utbygging på inntil 970 m3 drikkevann per døgn.

Dagens produksjon er nå på 12.600 m3 drikkevann per døgn. Ombyggingen har fåregått i tre faser, hvor den siste var ferdig installert våren 2004.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

GOD fikk en kraftig rekyl denne uken, jeg solgte på denne rekylen etter å ha sittet på en post siden 4 dager etter PW, kom ut meg en meget GOD gevinst ;)

 

Det er ikke lett å få øye på grunnen til at denne rekylen kom, i hvert fall ikke med en slik styrke. Noen løse rykter om at Live Haukevik Aker har blitt sett på ett fly fra Kina i godt humør burde ikke være nok til å løfte en aksje over 30%.

 

Ett moment er selvsagt at aksjen har vært totalt utbombet, og at aksjen omtrent bestandig har hatt store utslag begge veier. Derfor kan man kanskje anta at mange heiv seg på toget når det først viste tegn til bevegelse.

 

Orion Analyse, som ikke har vært positive til Goodtech tidligere, har en oppdatering på selskapet i dagens morgenrapport. De har fremdeles ikke endret syn på aksjen og ser ikke noen grunn til å kjøpe før det er bevist at snuoperasjonen er vellykket. Dekningen starter med overskriften: "Duket for kriseemisjon?"

 

Her er de største aksjonærene pr. forrige uke:

Holmen Industri AS - 17.5%

Polycorp AS - 17.2%

Gambak - 8.8%

Torstein Tvenge - 6.7%

Erichsen & Wold AS - 5.0%

 

Videre venter Orion negativt resultet på 4 mill for Q304 og minus 3 mill for Q404.

Link to comment
Share on other sites

Man må lete lenge for å finne et mer opplagt suckers rally enn det man så i GOD på tirsdag. Det tok Oslo Børs nøyaktig 7 minutter og 13 sekunder å få avkreftet at det kunne foreligge kurssensitiv informasjon i markedet. Hadde det vært fnugg av tvil, ville ikke handelen ha blitt gjenopptatt de siste fire minuttene av børsåpningen. Jeg har overhodet ingen kjennskap til Goodtech, men på generelt grunnlag vil jeg anbefale folk å se bort fra muligheten for at det skulle dukke opp noe konkret på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også en av dem som hoppet på GOD for å prøve å få med en rekyl opp, etter total grusing.

Det så lenge dystert ut, men jeg så at ting begynte å skje, jeg var på reise, men tilfeldigvis droppet jeg innom en internetcafe.

Ble kvitt aksjene til god pris, (nå hadde jeg ikke mer en 100k aksjer)

Jeg :wink::wink: misunner ikke dem som sitter tungt i den aksjen, det må være nesten umulig å selge seg ut?

Men om prisen fortsetter å dale nedover ser jeg ikke bort fra at jeg kjøper en post igjen, for her er mange kjappe prosenter å hente for den som følger med.

 

:lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det skjer noe på økonomi siden i Goodtech....

 

Nyansettelse

 

Elin Maaren (f. 1966) begynte som økonomisjef i Goodtech den 1. oktober. Maaren er utdannet innen økonomi og administrasjon fra Høyskolen i Lillehammer. Hun har 15 års erfaring fra regnskap og økonomi.

Link to comment
Share on other sites

Det er noen dager igjen til Q3 resultater fra Goodtech foreligger (28/10) og spenningen er knyttet til om Goodtech kommer denne gangen til å levere positive tall.

 

Det har ikke kommet informasjon som kan gi pekefinger på tilstanden i selskapet generelt eller på q3 resultatenee spesielt, og jeg er usikker på om dette kan tolkes positivt eller negativt. Men en ting er jeg sikker på er at selskapets ledelsen har fått klar beskjed fra styret om å forsterke staben i økonomi avdelingen, og i projektering, noe som jeg tolker som meget positiv.

 

Mine forsøk på å hente informasjon som kan gi ledetråd om det videre utviklingen i selskapet har ikke vært vellykket, og dermed sitter jeg ikke med mer informasjon enn "magefølelsen", som sier at Q3 resultatene kommer til å være på det positive siden eller rundt null punktet.

 

Jeg har ikke mistet troen på GOD aksjen selv om det ser meget mørkt ut akkurat nå. Jeg har sittet Loooong til nå, og jeg tror at jeg sitter Looooooooooooong litt til. :wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

La meg oversette en setning fra ditt innlegg Carlos: "I have not lost faith in GOD"... Selvfølgelig tatt ut av sammenhengen, men kanskje litt betegnende ;)

 

Uansett tror jeg du gjør rett i å sitte med videre, aksjekursen kan vel omtrent ikke gå lavere. Jeg tror markedet har overdramatisert Goodtech's varsel fra tidligere. Og da er oppsiden stor!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Egentlig har jeg ikke mye å fortelle...jeg vil bare løfte GOD topic'en litt opp før den forsvinner helt ned i bunnen av topic listen. Det er ikke rart at mange topic havner i bunnen i disse spennende Tomra dager. 8) :wink: 8)

 

Idag var det mange kjøpere og order bildet var tiltider meget lovende, men til gjengjeld var det ikke mange kjøpere som er villig til å betale over 0,59 for aksjen. Dagens handel var på usle 40K og aksjen sluttet på 0,64.

 

Jeg er av den oppfatning at GOD er meget billig til dagens pris og oppsiden er mye større enn nedsiden. Bedriften har skuffet gang på gang og senest i august men guidingen er optimist og det virker på som om Goodtech jobber målbevist for å danne bærekraftig fundement for fremtiden. M.a.o. GOD er en langsiktig vinner aksje.

Kjøp av GOD nå like før Q3 er ren gambling og kan vippe begge veier. Det er store mulighet for raske penger fordi en liten rally i GOD kan fort kommer opp i 50% stigning.

 

Det kommende dagene er nervepirrende for min del, og dommen kommer om noen dager, og da blir det enten Baron eller Lasaron

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Not so Goodtech

- Styret ikke tilfreds med resultatutviklingen i tredje kvartal totalt sett

 

Artikkel av: Øystein Byberg (28.10.04 08:15)

 

Goodtech oppnådde et resultat før skatt på minus 1,2 millioner kroner i tredje kvartal i år, mot 0,2 millioner kroner i samme kvartal i 2003. Periodens resultat ble på 1,2 millioner kroner i tredje kvartal i år, mot 0,2 millioner kroner i samme periode i fjor.

 

Det meldes om et driftsresultat på minus 0,8 millioner kroner, sammenlignet med 0,5 millioner i 2003.

 

Virksomheten hadde en omsetning på 32,0 millioner kroner, mot 25,1 millioner kroner i samme periode i 2003.

 

Selv om enkelte forretningsområder viser positiv utvikling, er styret ikke tilfreds med resultatutviklingen i tredje kvartal totalt sett, heter det i kvartalsrapporten.

 

Produktområdet Fluidtec membranteknologi for rensing av drikkevann har hatt en meget lav omsetning i tredje kvartal. Tilbakegangen er ikke begrunnet i tap av markedsandeler, men i de markedsmessige forhold i hjemmemarkedet.

 

Produktområdet Biovac viser positiv inntjeningsutvikling i kvartalet.

 

Styret forventer en fortsatt positiv resultatutvikling i Biovac og i det finske datterselskapet MRAB. Fluidtec membranteknologi har fremdeles et vanskelig hjemmemarked. Derfor vil dette foretningsområdets resultat bli svakt i 2004.

Link to comment
Share on other sites

GOD - KVARTALSRAPPORT 3. KVARTAL, 2004

 

MELDING TIL OSLO BØRS

FRA GOODTECH ASA GOD

 

Sandefjord, 27. 10. 2004

 

UTVIKLING I 3. KVARTAL

Konsernets omsetning per 3. kvartal var på MNOK 93,1, mot

MNOK 93,7 i tilsvarende periode i 2003. Konsernet viste et

underskudd per 3. kvartal på MNOK 4,9, mot et overskudd på

MNOK 0,6 i tilsvarende periode i 2003.

 

Virksomheten hadde en omsetning i tredje kvartal på MNOK

32,0 mot MNOK 25,1 i samme periode i 2003. Resultatet i

perioden beløper seg til MNOK 1,2 mot MNOK 0,2 i 2003.

 

Konsernets egenkapital ved utgangen av 3. kvartal utgjør

MNOK 16,6. Selskapet har en egenkapitalandel på 29,9 % ved

utgangen av 3. kvartal.

 

Selv om enkelte forretningsområder viser positiv utvikling,

er styret ikke tilfreds med resultatutviklingen i 3.

kvartal totalt sett.

 

VIRKSOMHETEN I 3. KVARTAL

Produktområdet Fluidtec membranteknologi for rensing av

drikkevann har hatt en meget lav omsetning i 3. kvartal.

Tilbakegangen er ikke begrunnet i tap av markedsandeler,

men i de markedsmessige forhold i hjemmemarkedet.

Hjemmemarkedet bearbeides målrettet samtidig som selskapet

fortsetter sin satsing i utvalgte eksportområder.

 

Produktområdet Biovac viser positiv inntjeningsutvikling i

kvartalet.

 

Tiltakene med integrering av MRAB har hatt en positiv

effekt omsetningsmessig. Omsetningen økte til MNOK 15,9 mot

MNOK 4,9 i samme periode i fjor. Goodtech MRAB fikk i 3.

kvartal et positivt resultat på MNOK 0,2 mot MNOK - 0,8 i

samme periode i fjor.

 

ORDREINNGANG

Konsernets ordrereserve er redusert i forhold til 2.

kvartal.

 

FREMTIDIG UTVIKLING

Styret forventer en fortsatt positiv resultatutvikling i

Biovac og i det finske datterselskapet MRAB. Fluidtec

membranteknologi har fremdeles et vanskelig hjemmemarked.

Derfor vil dette foretningsområdets resultat bli svakt i

2004.

 

Markedene i EU bearbeides videre. Det er inngått avtale med

agent i Tsjekkia. Markedspotensialet i Kina bearbeides

videre, og dette markedet, i tillegg til Kina,

representerer konkrete muligheter på sikt. Konsernet

fortsetter sin fokuserte satsing på prioriterte

eksportmarkeder.

 

Sandefjord, 27. oktober 2004

Styret i Goodtech ASA

 

Kontaktperson:

Konsernsjef Live Haukvik Aker

Tlf. 33 45 63 00

Link to comment
Share on other sites

GOD - KVARTALSRAPPORT 3.KVARTAL 2004 ** KORR

 

13:39

 

GOD - KVARTALSRAPPORT 3.KVARTAL 2004 ** KORR

 

Endring av børsmelding 28.10.04

 

Konsernet viste et underskudd i 3.kvartal på MNOK *-* 4,9,

mot et overskudd på MNOK 0,6 i tilsvarende periode i 2003.

 

Resultatet i perioden beløper seg til MNOK *-* 1,2 mot MNOK

0,2 i 2003.

 

Det var jo en lettelse.... :cry: :twisted: :cry: :twisted: :cry: :twisted: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i tvil lenger at Goodtech sliter nå for tiden. Jeg har lest gjennom Q3 børsmeldingen og ser at det er mange signaler som tyder på at oppgangen la vente på seg en stund til.

Jeg har alltid sett på GOD aksjen som en fornuftig langsiktig investering, aksjen er lavpriset og potensiale for vekst er absolutt til stede fordi mennesker og dyr trenger rent vann. Men markedet er nådeløs mot selskaper som tilstadighet taper penger og investorene dom er tydelig: snur ryggen til selskapet.

 

Her er små kommentarer til valgte elementer fra Q3 børsmeldingen:

Virksomheten hadde en omsetning i tredje kvartal på MNOK 32,0 mot MNOK 25,1 i samme periode i 2003. Resultatet i perioden beløper seg til MNOK -1,2 mot MNOK 0,2 i 2003.

Omsetning: Q303 = 25,1 mill. som ga +0,2 mill. (overskudd)

Omsetning: Q304 = 32,0 mill. som ga -1,2 mill.(underskudd)

Bedre omsetning men underskudd --> de taper på projektene sine. (de har nylig ansatt en ny person med projektledelse erfaring.... et godt tegn)

Produktområdet Fluidtec membranteknologi for rensing av drikkevann har hatt en meget lav omsetning i 3. kvartal. Tilbakegangen er ikke begrunnet i tap av markedsandeler, men i de markedsmessige forhold i hjemmemarkedet.

Dette er på ingen måte gode nyheter, men trøsten er at markedet kan snu i neste år.

Produktområdet Biovac viser positiv inntjeningsutvikling i kvartalet. Tiltakene med integrering av MRAB har hatt en positiv effekt omsetningsmessig. Omsetningen økte til MNOK 15,9 mot MNOK 4,9 i samme periode i fjor. Goodtech MRAB fikk i 3. kvartal et positivt resultat på MNOK 0,2 mot MNOK - 0,8 i samme periode i fjor.

Meget positiv omsetnings økning ( godt over 200%) men inntjeningen burde vært bedre.

Konsernets ordrereserve er redusert i forhold til 2. kvartal.  

FREMTIDIG UTVIKLING  

Fluidtec membranteknologi har fremdeles et vanskelig hjemmemarked. Derfor vil dette foretningsområdets resultat bli svakt i 2004.

hmmmmmm.......Dette liker jeg veldig dårlig.

Markedene i EU bearbeides videre. Det er inngått avtale med agent i Tsjekkia.  

Markedspotensialet i Kina bearbeides  

videre, og dette markedet, i tillegg til Kina,  

representerer konkrete muligheter på sikt.

Meget positivt.....Gull gruven og lyset i enden av tunellen????

 

Til slutt vil gi gjenta det jeg har antydet innledningsvis: GOD er en bra aksje for langsiktig investering.

R/Carlos.

Link to comment
Share on other sites

God morgen Carlos.

 

Håper du ikke har mistet motet. :lol:

 

I en slik situasjon så tror jeg hvis jeg hadde disponibel kapital, kjøpt mer GOD for å få ned gjennomsnitt kursen. Denne strategien har jeg brukt mange ganger, og det har gått som regel bra.

 

GOD er en aksje som er svært volatil, kommer det en nyhet, så er det for 20 til 30 øre opp.

 

Jeg synes på dagens nivå er oppgangen større enn nedgangen, men jeg sier ikke at bunnen er nådd. I mine øyne er den lav på 0.55 :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Heisann,

Håper du ikke har mistet motet.

Hehe.... neida pantera, jeg vil si det som Pirelli sa " I have not lost faith in GOD"...

 

Jeg har virkelig tro på GOD aksjen, dette kommer klart frem i mitt innlegg. Jeg har følgt aksjen en stund og vet at det er potensiale for mangedobling. Aksjen er MEGET billig idag og det er riktig som du påpeker at det skal ikke mye til før aksjen stiger 30-40%, eller 20- 30 øre.

 

Mitt innlegg reflekterer min tolkning av det forventet utviklingen i aksjen på kortsikt(altså ut 2004). Den er ment som en ærlig forsøk på å vise den positive og negative elementene som jeg ser pr. idag.

 

Jeg er helt overbevist at GOD er den riktig aksjen på lengere sikt, og håper på at resultatene fra snu operasjonen og lisense kontraktene snart viser seg i regneskapet.

Link to comment
Share on other sites

pplot.php?paper=GOD&from=20040413&to=200

 

GOD i dette bildet ser ikke så særlig lystig ut og den ligger i ett trendskifte. TA er ikke akkurat min sterke side, men sammen med de fundamentale begivenhetene omkring GOD, og mangel på positive signaler, ser jeg ikke vekk fra at den ennå kan duppe videre ned.

Kursen har fallt ned under glidende snitt og kan fortsette nedturen. I grafen nedenfor har den vært gjennom en rektangelformasjon og ramlet ut og ned. Volumet i akjsen er begredelig.

 

Jeg bruker ofte samme teknikk som Panthera med å kjøpe meg opp i en aksje for å få ned snittet, men jeg venter alltid til jeg er helt sikker på at trenden har snudd og at kursen er på vei opp. Vel mister jeg inngangen helt på bunnen, men det gjør ikke så mye fra eller til når den er i stigende trend igjen. - Derimot er falldybden ofte helt forutsigbar, og å springe etter en dallende "kurs" kan bli meget, meget kostbart.

 

Fin gjennomgang av rapporten Carlos, men litt vel pesimistisk holdning kanskje?

 

Gjøres de rette inngrep av ledelsen burde det ligge et meget godt potensiale i produktet deres. De er innenfor et område som etterspørres mer og mer, og med en økende forurensning og forbruk av grundvannet burde GOD kunne virkelig gjøre seg gjeldende. Jeg tror det heller skorter litt på selskapets kompetanse i markedsføring og planlegging/prosjektering.

 

 

yahoo.php?m=ose&isin=NO0004913609&t=adv

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dagens GOD melding

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=99923

 

Som en følge av svekkelse i salg av selskapets

membranteknologi og forventede sesongvariasjoner i markedet

for Biovacs produkter, har Goodtech ASA en anstrengt

likviditetssituasjon i perioden fra november 2004 og

gjennom første kvartal 2005. Selskapets hovedaksjonærer har

ydet et likviditetslån for å avhjelpe dette kortsiktige

likviditetsbehovet. Selskapets styre og administrasjon

bearbeider alternativer for å styrke den langsiktige

finansieringen av selskapet.

 

 

Det ser vel ikke helt lyst ut

Link to comment
Share on other sites

Det er trist å se at goodtech problemer tar aldri slutt. Ifjor så det ut som om snuoperasjonen var tilstrekkelig for å stoppe det store tapene som tynget bedriften gjennom mange år i forveien. Store forventningene var derfor knyttet til at det etterlengte positive tall var like bak hjørnet og guiding fra bedriften var lovende og alt vat tilrettelagt for inntjening, men så kom meldingen igår og knuste forventningen iallfall for 2004 og ingangen til 2005. :wink::wink:

 

Det kortsiktig situasjonen for aksjen ser ikke allverdens bra ut pr. idag. Vinter perioden har aldri vært det beste for goodtech, og man må ikke forvente spesielle hendelser i denne perioden, jeg tipper at aksjen vil presses enda mer nedover som en resultat av denne meldingen, og magefølelsen sier at prisen vil varriere mellom 0,45 og 0,55/0,60 en periode fremover. Men for de som er tålmodige og tenker langsiktig, jeg vil påstå at inngangen idag er rimelig (også med tanke på tegnerett i evt. emisjon).

 

Til slutt vil jeg anbefale å følge nøye med GOD. Her er det mye penger å hente når ballen ruller riktig vei.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Slett ikke lystelig for den som sitter i GOD om dagen, hvor lang skal talmodigheten vare?

 

- Selg aksjen    

Det lukter emisjon lang vei, mener CAR i forbindelse med Goodtech. - Selg aksjen, er rådet.  

 

Artikkel av: Øystein Byberg (22.11.04 13:36)

 

 

 

Relaterte artikler  Se aksjeticker

- I pengetrøbbel

 

- GOD

 

Goodtech måtte fredag informere markedet om at selskapet sliter med tynn likviditet. Aksjen falt 10 prosent på meldingen.

 

Corporate Advice & Research skrev forrige uke at man ikke trodde aksjonærene hadde mye hyggelig i vente i vinter.

 

- Det opplyses i børsmeldingen at selskapets hovedaksjonærer yder et kortsiktig likviditetslån inntil en mer permanent løsning kommer på plass, samtidig som man vurderer alternativer for å få på plass en permanent finansiering. Kanskje kan dette trigge et salg av Goodtech, men i første omgang lukter det emisjon lang vei, fastslår CAR.

 

- Det er langt mellom politiske festtaler om satsing på miljøvern og å faktisk bevilge pengene, noe Goodtech har fått erfare. Salgsanbefaling opprettholdes, konkluderer analyseselskapet.

 

Click here to find out more!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har merket meg at det har vært en del innspill omkring Kina her på forumet i helga. Liksom et håp for Tomra...?

 

Men hvordan er det med GOD og Kina, de skulle jo ha ordnet seg med lisenser der, eller? - Noen som vet noe hvordan GOD arbeider med disse lisensavtalene, følges de opp? Eller selges de bare på lykke og fromme i håp om at noen andre skal ta tak i dette produktet?

Link to comment
Share on other sites

Holmen Industri fremsetter frivillig tilbud til Goodtechs

aksjonærer

 

(Oslo, 6. desember 2004) Holmen Industri Invest I AS vil

fremsette et frivillig tilbud til aksjonærene i Goodtech

ASA om kjøp av alle utestående aksjer i selskapet til kurs

0,60 kr per aksje. Budet tilsvarer en premie på over 30

prosent sammenlignet med sluttkurs fredag 3. desember.

Link to comment
Share on other sites

Ola, det er nok sannsynlig. Goodtech blir nok ikke som før, Holmen har antagelig planer om å fusjonere Goodtech med annen virksomhet for å kunne utnytte det store fremførbare underskuddet. Goodtech som det fremstår i dag trenger kapitaltilførsel. Jeg tror nok selskapet har luftet en emisjon for noen investorer, men en emisjon ville antagelig gjort mer skade enn godt når aksjekursen allerde var i bunn.

 

Nå får Holmen kjøpt ett fremførbart underskudd på 250 millioner til den nette sum av rundt 30 millioner. Dersom de klarer å utnytte det underskuddet vil dette være en kjempehandel. Desverre ser det ut til å være den eneste gangbare vei for Goodtech også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...